کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۴۶
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| انقلاب ۵۷، زن ‌دستفروش، ایران ناسیونال و...

قاب تاریخ| انقلاب 57، زن ‌دستفروش، ایران ناسیونال و...

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و...

روزنامه هفت صبح‌ ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و... برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

 

قاب تاریخ ‌

تهران - اسفند 1357 . عکس از هنگامه گلستان

1

‌قاب نوستالژی 1

کارناوالی به مناسبت چهارشنبه‌سوری در مرکز پیاده‌نظام ارتش در شیراز. عبدالله کواری (نفر سمت راست) هنگام گرفتن این عکس 23 ساله و سرباز وظیفه بوده و به هیبت نادر شاه گریم شده است. در پشت عکس اشاره شده که نفر دیگر فقیهی نام دارد. پادگانی در شیراز - سال 1345. (از صفحه علی ملیحی)

2

‌قاب نوستالژی 2

خط تولید خودروی محبوب دهه 50 در ایران ناسیونال؛ در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانه‌ ویژه‌ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد. از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. در روز ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴ پس از گذشت ۳۸ سال و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف ‌ و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد.(انتخاب)

3

‌قاب نوستالژی 3

این زن زیبای دستفروش، خیابان نادری را بهم ریخت!‌  ۵۰سال قبل یک زن جوان تحصیلکرده پای بساط باقالی ایستاد و نظر‌ها را جلب کرد. بهمن ماه نیم قرن پیش یک زن جوان با لباس متفاوت و عینک دودی در خیابان نادری تهران بساط دستفروشی راه انداخت و رهگذران را به خوردن باقالی دعوت کرد. این بساط که باعث ترافیک در خیابان شده بود، سوژه رسانه‌ها شد. روزنامه اطلاعات ۲۹ بهمن ۱۳۵۲ گزارشی از این بساط منتشر کرد که مشخص شد این زن ۱۵ روز است که از پاریس به تهران آمده ‌. عکس خانم باقالی فروش را تماشا کنید.

4

 

کدخبر: ۵۵۴۷۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر