کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۵۳
تاریخ خبر:

آنالیز| فصل دوم رئالیتی‌‌شو ناتو

آنالیز| فصل دوم رئالیتی‌‌شو ناتو

مروری کوتاه بر سری دوم رئالیتی‌‌شو «ناتو» با اجرای محمدرضا علیمردانی.

روزنامه هفت صبح| سری دوم رئالیتی‌‌شو «ناتو» با اجرای محمدرضا علیمردانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ فصل دوم این مسابقه در پلتفرم فیلمنت منتشر می‌شود.


منظر اول| حال و هوا 
فصل دوم رئالیتی‌شوی «ناتو» در ادامه همان سری نخست ساخته شده. در هر قسمت چند شرکت کننده حضور دارند و در طول مسابقه 10 پرسش سخت و گاه خنده‌‌دار توسط مجری از آنها پرسیده می‌‌شود و بازیکنان باید با هم به پاسخ درست برسند.

 

از میان این بازیکنان، یک نفر نقش «ناتو» را برعهده دارد. ناتو کسی است که جواب تمام سوالات را از قبل می‌‌داند. به غیر از بازیکنی که نقش ناتو را ایفا می‌‌کند هیچ‌کس حتی مجری برنامه، از هویت این بازیکن اطلاعی ندارد. شرکت کننده‌ها هم چهره‌هایی هستند که در اغلب برنامه‌ها و سریال‌ها دیده می‌شوند؛

مثل حسین مهری، ایمان صفا، کامران تفتی،  امیرحسین مدرس، نصرالله رادش، هادی کاظمی، وحید آقاپور و ... در قسمت اخیر اما شاهد اعضای یک گروه تئاتر کمدی بودیم که نتیجه کار آن‌ها مورد توجه برخی قرار گرفت و عده‌ای از کاربران به آن نقدهایی جدی داشتند.


منظر دوم | کیفیت 
در میان رئالیتی‌شوهای خانگی، «ناتو» صاحب جایگاهی ویژه پیش مخاطبان نشد؛ درست برعکس مواردی چون «شب‌های مافیا»، «جوکر»، «صداتو» و ... با این حال اوضاع برای فصل اول بهتر بود؛ چرا که هم مسابقه تازگی داشت و هم زمان آن طولانی نبود.


سری دوم رئالیتی‌شو «ناتو» اما روی دور تکرار افتاده. بدتر این که زمان آن طولانی است و گاه به دو ساعت هم می‌رسد! نتیجه این کش دار بودن چیزی جز خستگی و ملال نیست؛ چرا که اصلا «ناتو» برعکس نمونه‌ای مثل مسابقات مافیایی فاقد هیجان لازم است و طولانی شدن آن یک ایراد بزرگ است.


یکی از دلایل اصلی انتقاد مخاطبان از فصل دوم به همین مسئله برمی‌گردد. ضمن آن که حضور چهره‌های تکراری هم روی کلیت مسابقه سایه انداخته است. محمد‌رضا علیمردانی در مقام مجری سعی می‌کند فضای «ناتو» را شاداب نگه دارد اما او هم از طولانی بودن مسابقه و عدم نوآوری در فصل جدید آسیب دیده.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۲۱۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر