کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۷۶۷
تاریخ خبر:

یک دانشگاه ایرانی دیگر برای پذیرش دانشجویان آمریکا اعلام آمادگی کرد

یک دانشگاه ایرانی دیگر برای پذیرش دانشجویان آمریکا اعلام آمادگی کرد

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد آمادگی بورسیه دانشجویان و اساتید آمریکایی اخراجی حامی فلسطین را دارد

بعد از دانشگاه شیراز، شهید بهشتی و علم و صنعت حالا دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرده است دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین را که به خاطر شرکت در اعتراضات اخراج شده‌اند، بورسیه می‌کند. 

 

مدتی است دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین به پا خواسته‌اند و اعتراضات گسترده‌شان به گوش جهانیان رسیده است.

در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات‌شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آن‌ها داریم تا با زبان فارسی آشنا شوند.

 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم در این باره گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم.

او افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت هم گفت که دانشجویان امریکایی اخراجی حامی فلسطین را با شرایط و تسهیلاتی که در کشور خودشان داشتند، پذیرش می‌کند.

پیش از این هم رئیس دانشگاه شیراز خبر داده بود این دانشگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را که در دفاع از مردم غزه تهدید به اخراج شده اند جذب و بورسیه می‌کند.

 

 

 

 

 

منبع: فارس
کدخبر: ۵۵۷۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر