کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۱۱۲
تاریخ خبر:

طرح حجاب، شنبه سوم

طرح حجاب، شنبه سوم

مجموعه‌ای از‌آخرین اظهارنظرها و ‌تحولات سیاسی در‌آغاز هفته سوم طرح پلیس/ از فرمانده پلیس تا وزیر‌کشور و رئیس قرارگاه فرهنگی سپاه/ تذکر رهبری تایید شد

هفت صبح| در اقدامی قابل انتظار و در پایان دومین هفته طرح نور که به برخورد پرچالش  پلیس در مسئله رعایت حجاب اختصاص دارد، ‌همه دست‌اندرکاران طرح نور نیروی انتظامی در حمایت از این طرح به میدان آمدند و بر اهمیت این طرح به شکلی بی‌سابقه تاکید کردند. در واقع پنج روز پس از تردیدی که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری در مورد نارضایتی احتمالی رهبر از شیوه‌های خشن برخورد با بی‌حجابان ایجاد کرد، جبهه متحد اصولگرایان رادیکال با تمام قوا از ضعیف شدن این طرح جلوگیری کردند.

 

سلسله واکنش‌ها شگفت‌انگیز بود. و نشان از اهمیت کلیدی و نفسگیر  این ماجرا در چشم نیروهای نزدیک به این طیف دارد.  ماجرا از همان جمعه شروع شد. در دو قطب اصلی اصولگرایان یعنی در مشهد و اصفهان، آیت‌الله علم‌الهدی و دادستان اصفهان حمایت بی‌قید و شرط خود از طرح نور و شیوه برخورد پلیس با مسئله حجاب را  اعلام کردند. آیت‌الله محسنی اژه‌ای  در ریاست قوه قضائیه به شکل طبیعی بر حمایت از پلیس اصرار کرد، خبرگزاری فارس به عنوان منبع اصلی پشتیبانی رسانه‌ای از این طرح، فعالیت خود را دو چندان کرد و در کیهان هم حسین شریعتمداری به شکل مستقیم عضو دفتر رهبری را مورد مواخذه ملایم قرار داد و به شکل ضمنی به او گفت اصلا به شما چه؟‌

 

این پشتیبانی‌ها موجب شد تا اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های بعدی نیروی انتظامی لحن متفاوت‌تری به خود بگیرند. از طرفی سردار رادان به مجلس رفت و مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس شد که اکثر اعضایش عضو جبهه پایداری بودند و بر انجام کامل طرح نور اصرار داشتند و سردار هم  که متواضعانه در کنار حجت‌الاسلام آقا تهرانی ایستاده بود، ‌به آنها اطمینان می‌داد که طرح را به کامل‌ترین شکل ادامه خواهند داد و حتی به چنین جمله خاصی هم رسیدند:‌« با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد.»  نفر بعدی معاون امنیتی وزیر کشور بود.

 

سید مجید میراحمدی با اشاره به اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور گفت در قانون عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده و این قانون مربوط به سالیان گذشته است و مربوط به دوره جدید نیست.آنگونه که فارس روایت کرده، میراحمدی با اشاره به اتفاقات سال ۱۴۰۱ که در کشور رخ داد، گفت: پس از شکست امنیتی در جنگ ترکیبی آن سال سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به دنبال دستاوردسازی بود و به تعبیر نظامی‌ها با کشف حجاب یک سرپلی را بگیرند و از طریق این سرپل سایر اهداف خود از جمله برهنگی، * اخلاقی و حتی ضدیت با دین را توسعه دهند.بنابراین هسته اصلی هدایتگر و پیشران مسئله بی‌حجابی در کشور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و در راس آن رژیم صهیونیستی است، و لذا امروز رسانه رژیم صهیونیستی (اینترنشنال) تمرکز اصلی خود را روی این موضوع قرار داده تا طرح نور فراجا را با شکست مواجه کنند وآنان را وادار به عقب‌نشینی کنند واین سرپل را حفظ کنند.

 

و دست آخر مرد مقتدر دولت یعنی سردار وحیدی که گفت:‌ فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشد، اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم به تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند. از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مسئله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

 

اما مهم‌ترین اتفاق در این میانه ورود سردار جعفری بود که  بسیاری او را محور اصلی ماجرای طرح نور و مسئله حجاب می‌دانند هرچند کسی این فرضیه را تایید نکرده است .سردار جعفری بین آن توئیت جنجالی مهدی فضائلی و طرح نور هم به نوعی سازش و همراهی ایجاد کرد و دلایلی ذکر کرد که طبق آنها همان‌گونه که مهدی فضائلی اعلام کرده بود و به مذاق برخی از دوستان خوش نیامده بود رهبری در مورد شیوه اجرای طرح نور تذکراتی داده بودند.  

 

در خبرگزاری فارس آمده است: مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند. هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است. آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

 

اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

 

این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن است در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

 

بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده‌اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

کدخبر: ۵۵۷۱۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر