کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۲۸۸
تاریخ خبر:

تجربه بازار| رازهای کمک گرفتن برای کارِ خانه

تجربه بازار| رازهای کمک گرفتن برای کارِ خانه

هزینه دریافت کمک برای کارهای خانه چقدر است؟

هفت صبح|‌ اخیرا یکی از کاربران شبکه ایکس از دوستانش در مورد هزینه‌های دریافت کمک برای انجام کارهای خانه سوال کرده بود. او نوشت اگر فردی هفته‌ای یک بار برای تمیز کردن خانه در تهران بیاید، برای هر بار مراجعه چقدر دستمزد دریافت می‌کند؟ هاجر یکی از شرکت‌کنندگان در بحث که ظاهرا از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که نیرو برای کمک در کارهای خانه اعزام می‌کنند، استفاده کرده، نوشته است قیمت نسبت به سابقه‌ای که افراد دارند متفاوت است.

 

سایت‌ها پارسال به‌طور متوسط قیمت را 700 هزارتومان تعیین می‌کردند اما امسال هزینه یک میلیون تومان است. البته این مبلغ مربوط به افرادی است که امتیاز بالایی روی سایت دارند و افراد از آنها راضی هستند. هنا گفته بستگی دارد که کجای خانه را چقدر تمیز کند. ما برای عید نیرو استخدام کردیم تا پذیرایی و گلدان‌ها را تمیز کرده و جاروبرقی و گردگیری و تمیزی شیشه و کف و کابینت‌ها را انجام دهد و آنها برای سه ساعت اول 500 هزار تومان دریافت کردند، اما بعد از سه ساعت، به ازای هر ساعتی که اضافه ماندند، 200هزار تومان به صورت حساب ما اضافه شد.

او تاکید کرده چون هزینه رفت‌وآمد نیروها اغلب برعهده شماست، بهترین گزینه همان فردی است که نزدیکتان زندگی کند و مجبور نباشید هزینه خیلی زیادی را بابت رفت‌وآمدش بپردازید. پویا نوشته است من چون هر هفته نیرو برای تمیز کردن خانه می‌گیرم، کار زیادی نمی‌ماند و فقط تمیزی سطحی است. بنابراین بر سر قیمت هر ساعت 100هزار تومان توافق کرده‌ام که در نهایت چهارساعت در هفته کافی است.

 

ماریا در تایید این قیمت نوشته، در شرایط مشابه نهایتا هر ساعت 150هزار تومان دریافت می‌کنند. البته اگر کارهایی ماند شستن تراس یا شیشه‌ و حمام نباشد، مبلغی که در نظر گرفته می‌شود 100هزار تومان است. ساغر هم گفته من ماهی یکبار برای تمیزی شیشه‌ها هم اقدام می‌کنم و در این شرایط ساعتی 180هزارتومان می‌پردازم. اما در مواقع دیگر، در شمال شهر تهران ساعتی 120هزار تومان پول می‌دهم که در نهایت برای پنج ساعت کار 600هزارتومان می‌پردازم.

 

سامان نوشته است اگر از اپلیکیشن‌ها اقدام کنید، با توجه به مهارت و میزان محبوبیت فرد، پول می‌دهید. مثلاً اگر تمیزی سطحی خانه مطرح است، نیازی نیست مانند کسی پول بدهید که کارهای سنگین خانه‌تکانی دارد. صدرا نوشته است سعی کن کسی را پیدا کنی که بتوانی با او توافق کنی. میتوانی یک نفر را پیدا کنی و به او بگویی فقط دو ساعت در هر هفته به کمکش نیاز داری و نمی‌توانی پول کامل پنج ساعت را بپردازی. اغلب آن‌ها چنین شرایطی را قبول می‌کنند. بنابراین آنچه بین دو نفر توافق می‌شود اصل است و خیلی بستگی به محل زندگی، متراژ خانه و حجم کاری که بر دوش طرف مقابل می‌گذارید، دارد.

 

کدخبر: ۵۵۶۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر