کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۰۰۸
تاریخ خبر:

آتش زدن جسد مادر به دست پسر مبتلا به اسکیزوفرنی

آتش زدن جسد مادر به دست پسر مبتلا به اسکیزوفرنی

مرد جوان که بیماری روحی شدیدی دارد با انگیزه نامشخص مادر خود را به قتل رساند و جسدش را سوزاند

هفت صبح| ظهر روز شنبه 15 اردیبهشت امسال اهالی یکی از کوچه‌های محله شهرک دانشگاه تهرانسر متوجه دود غلیظی شدند که از خانه همسایه‌شان برخاسته بود. برای همین نگران حال پیرزن صاحبخانه شده و با هر زحمتی که بود وارد خانه او شده و در پاگرد پله‌های خانه او با جسدش در حالی مواجه شدند که به آتش کشیده شده بود. به این ترتیب بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام کرده و رسیدگی به موضوع در دستور کار محمدمهدی براعه بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

 

با اعلام این خبر، تیمی از ماموران جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم ‌و همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت برای رسیدگی به موضوع در محل جنایت حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کردند.

  

اسیدپاشی به مامور

 

در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که پسر 50 ساله مقتول در یکی از اتاق‌های خانه خودش را حبس کرده و بی‌اعتنا به دستور ماموران از اتاق بیرون نمی‌آمد.

 

در ادامه با ادله و شواهد مشخص شد که کسی وارد خانه پیرزن نشده بود و همه چیز حکایت از این داشت که کسی جز پسر مقتول نمی‌تواند عامل این جنایت باشد.

 

در ادامه بررسی‌ها تعدادی کتاب سوخته در آشپزخانه محل سکونت مقتول نیز پیدا شد که مشخص بود از آتش افروزی زمان زیادی نمی‌گذرد و تقریبا با وقتی همسایه‌ها متوجه دود شدند،‌ آتش افروزی در آشپزخانه نیز رخ داده بود.

 

ماموران کلانتری قبل از رسیدن تیم جنایی، تلاش زیادی کردند برای خارج کردن پسر مقتول از اتاق چرا که بیم آن می‌رفت این فرد به خودش آسیبی برساند.

 

اما دقایقی بعد این فرد در حالی که محلولی اسیدی در دست داشت ماموران کلانتری را تهدید به اسیدپاشی کرد.

 

ماموران کلانتری شهرک دانشگاه تهرانسر با رعایت اصل غافلگیری در کسری از ثانیه در اتاق را گشوده و با گرفتن محلول از دست فرزند مقتول او را دستگیر کرده،‌ سپس تحویل ماموران پلیس آگاهی دادند.

 

در ادامه بررسی‌های تیم تشخیص هویت نشان داد که مقتول بر اثر اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه‌اش جان خود را از دست داده که این جسم چاقو نبوده اما آلت قتاله در محل وقوع جنایت کشف نشد.

 

با دستور بازپرس جنایی جسد برای انجام معاینات و آزمایش‌های لازم به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای انجام تحقیقات تحت اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

  

انگیزه این جنایت چه بود؟

 

در حالی که دو دختر و دو پسر دیگر مقتول در جریان قتل هولناک مادرشان قرار گرفتند برای انجام تحقیقات به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران احضار شدند.

 

یکی از آنها در اظهارات خود به بازپرس پرونده گفت:«به جز برادرمان که در حال حاضر متهم این پرونده است بقیه خواهر و برادرها همگی ازدواج کرده و سر خانه و زندگی‌مان هستیم.برادر ما مبتلا به اسکیزوفرنی حاد بود و سال‌ها بود که از بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد.اما هرگز به فکر این نبودیم که او را به آسایشگاه روانی ببریم به دلیل اینکه فکرش را هم نمی‌کردیم آسیبی به کسی برساند.»

 

این فرد در ادامه گفت:«همین بیماری او باعث شده بود که نتواند ازدواج کند.او با مادرمان زندگی می‌کرد و حالا به خاطر این مصیبتی که رقم زده همه ما شوکه و ناراحت هستیم.»

 

به این ترتیب فرضیه وقوع جنایت به خاطر ابتلای متهم به بیماری اعصاب و روان و بدون هیچ انگیزه خاصی قوت گرفت.اما در ادامه روال قضایی کمیسیون پزشکی قانونی سلامت روان متهم را بررسی کرده و در مورد آن اظهار نظر خواهد کرد تا بر اساس آن مجازات متهم تعیین گردد.

  

متهم چه گفت؟

 

صبح روز گذشته متهم به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و تحت بازجویی‌ها قرار گرفت اما او به کلی منکر ارتکاب جنایت شد و در اظهارات عجیب خود گفت:«من اصلا نمی‌دانم شما در مورد چه چیزی حرف می‌زنید.مادر من به قتل نرسیده.او زنده است و ماجرای کشته شدن او دروغ محض است.نه من و نه هیچ کس دیگر به او آسیبی نرسانده‌ایم و در حال حاضر او در خانه‌مان صحیح و سالم زندگی می‌کند.»

 

متهم در ادامه گفت:«من حرف‌های خواهران و برادرهایم را در مورد بیماری‌ام قبول ندارم.چون هیچ مریضی‌ای ندارم و تا الان در سلامت کامل در کنار مادرم زندگی خیلی خوب و خوشی داشته‌ام.من هیچ وقت قرص و دارو مصرف نمی‌کردم و نمی‌دانم چرا خواهر و برادران من چنین حرف‌های عجیب و غریبی زده‌اند.»

 

به این ترتیب رسیدگی به این پرونده بعد از انجام آزمایش‌های کمیسیون سلامت روان روی متهم و اعلام نتیجه این کمیسیون مطابق روال قانونی در شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 ویژه امور جنایی تهران جریان خواهد داشت.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر