کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۰۸۴
تاریخ خبر:

اخبار ضد‌و‌نقیض درباره صدور حکم اعدام توماج صالحی

اخبار ضد‌و‌نقیض درباره صدور حکم اعدام توماج صالحی

امیر رئیسیان وکیل دادگستری درباره حکم صادره برای توماج صالحی توضیحاتی داد

سایت شرق از قول امیر رئیسیان، وکیل دادگستری نوشت: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرده. به‌نظر این دادگاه اتهامات معاونت در بغی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و دعوت به آشوب طبق موضوع ماده ۵۱۲ قانون مجازات، جملگی از مصادیق افساد فی الارض و موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات است و با تاکید بر احراز گستردگی افساد، حکم اعدام برای آقای صالحی صادر شده است.

وکیل توماج صالحی درباره دیگر اتهامات این خواننده بیان کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و دعوت به آشوب از طریق جرائم رایانه‌ای را نیز در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ دانسته و حکمی برای این اتهامات صادر نکرده است. این دادگاه همچنین برای اتهامات ارتباط با دول متخاصم و توهین به رهبری، قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است. دلیل این مهم، صدور حکم برائت از این اتهامات در حکم قبلی همین دادگاه است.»

او گفت: حکم شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، برای توماج صالحی، اعدام است. البته این دادگاه در حکم خود قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست «یک درجه تخفیف» با توجه به «جوانی» متهم را دارد. این درحالی است که دادگاه بدوی، امکان قانونی این را داشت که با توجه به احراز کیفیات مخففه، حکمی جز اعدام برای توماج صالحی صادر کند ولی این کار را نکرده و صرفا قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست یک درجه تخفیف دارد.»

منبع: شرق
کدخبر: ۵۵۷۰۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر