کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۸۲
تاریخ خبر:

دختر ایرانی در رئالیتی‌شوی آمریکایی

دختر ایرانی در رئالیتی‌شوی آمریکایی

خیز ونوس وفا برای جایزه یک میلیون دلاری مسابقه تلویزیونی «بازمانده 46»

روزنامه هفت صبح| در چند روز اخیر اسم دو زن ایرانی در رسانه‌ها و وبسایت‌های خارجی به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها دختری 24 ساله است که در یک رئالیتی‌شوی رقابتی مشهور آمریکایی شرکت کرده و طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است. او تنها شرکت کننده ایرانی این مسابقه در 24 سال اخیر است و امیدوار است جایزه بزرگ را به خانه ببرد. یک آشپز حرفه‌ای ایرانی هم بعد از سال‌ها تجربه در آشپزی ایرانی و فرانسوی کتابی نوشته و با دستورپخت‌هایی آسان به شباهت‌های غذایی این دو کشور پرداخته است.

 

ونوس وفا، دختری که در ظاهر و به گفته خودش به نظر می‌رسد لای پر قو بزرگ شده باشد، در یک مسابقه تلویزیونی بقا و زندگی شرکت کرده و قرار است 26 روز در شرایط سخت دوام بیاورد. ونوس 24 ساله که تقریبا تمام عمر خود را در کانادا زندگی کرده، از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمده و خودش را هم ایرانی معرفی می‌کند. حالا به واسطه شرکت در مسابقه «بازمانده 46» به یکی از جزیره‌های کوچک فیجی در قاره اقیانوسیه رفته و با 18 آمریکایی در رقابت است.

 

او نه تنها، تنها ایرانی کانادایی حاضر در این گروه است بلکه جوان‌ترین عضو این مسابقه هم هست. در دانشگاه مک‌گیل کانادا تجارت خوانده و در حال حاضر به عنوان تحلیلگر داده مشغول به کار است. با این حال این حرفه‌ای نیست که او بخواهد برای همیشه دنبالش کند. ونوس در یکی از چندین مصاحبه‌ای که در روزهای اخیر داشته در این باره توضیح می‌دهد: «پدر و مادرم بعد از به دنیا آمدن من با سختی‌های زیادی به کانادا مهاجرت کردند.

 

هر چه بزرگتر شدم بیشتر متوجه شدم که آن‌ها چه سختی‌هایی را تحمل کردند. خودم هم به عنوان یک ایرانی در مدرسه بارها اذیت شدم و حس کردم که به کانادا تعلق ندارم. برای همین در سال‌های اخیر در فعالیت‌های داوطلبانه کمک به پناهجویان شرکت داشتم.

 

قصد دارم حقوق مهاجرتی بخوانم و کمکی برای مهاجران و پناهجویان باشم.» پدر و مادر وفا پیش از به دنیا آمدن او برای مدتی در کانادا زندگی می‌کردند اما به دلایلی به ایران بازگشتند. بعد از تولد ونوس و زمانی که تنها 40 روز داشت دوباره به انتاریو رفتند. با این حال آن‌ها به گفته این شرکت کننده هر سال تابستان به ایران سر می‌زنند.

 

وقتی از ونوس پرسیده می‌شود چه تجربه‌ای در زندگی باعث شده که حس کند می‌تواند در این مسابقه شرکت کند، جواب جالب توجهی می‌دهد: «از آنجایی که در کانادا بزرگ شده‌ام و مشخصا خیلی غرب‌زده هستم، وقت‌هایی که به ایران می‌رویم نمی‌توانم قوانین حجاب را به درستی رعایت کنم.

 

یک بار گشت ارشاد جلوی من را گرفت و خیلی ترسیده بودم. اما توانستم با صبر و آرامش شرایط را کنترل کنم و به خانواده‌ام موضوع را اطلاع بدهم. با آرامشی که داشتم توانستم از آن موقعیت بدون مشکلی خارج شوم. اگر در آن شرایط توانستم آرامشم را حفظ کنم، پس در این مسابقه هم می‌توانم.»  24 سال از پخش اولین قسمت رئالیتی شوی «بازمانده 46» می‌گذرد و همچنان محبوب‌ترین شوی زندگی و بقا در شرایط سخت آمریکایی است.

 

ونوس هم یکی از طرفداران سرسخت این مسابقه بوده و با فرستادن درخواست توانسته خودش به یکی از شرکت کنندگان تبدیل شود. این فصل از مسابقه در جزیره کوچک مامانوکا در کشور فیجی برگزار می‌شود و این 18 نفر باید تنها با یک سنگ چخماق و یک قمه، برای بردن جایزه یک میلیون دلاری به رقابت بپردازند.

 

شیراز و سیرا

شاید تصور کنید ارتباطی بین فرهنگ ایرانی و فرانسوی وجود ندارد. اما چه چیزی بیشتر از هر چیز انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند؟ غذا. سرآشپز مینا عبدی در کتاب آشپزی جدید خود به نام «شیراز و سیرا» از پیوند پیچیده بین غذاهای فرانسوی و ایرانی می‌گوید. سیرا انگور سیاهی از تلفیق دو نوع انگور به نام‌های موندوز بلانش و انگور دورزا است که هم در ایران و هم در فرانسه کاشت و برداشت می‌شود.

 

مینا عبدی که سال‌هاست به عنوان آشپز خصوصی کار می‌کند، در ایران بزرگ شده و آشپزی ایرانی را مانند بسیاری از ایرانی‌های دیگر یاد گرفته است. اما او برای اینکه یک آشپز حرفه‌ای شود به فرانسه مهاجرت می‌کند. او در مصاحبه‌ای توضیح می‌دهد: «در فرهنگ ما غذا نقش بسیار مهمی دارد.

 

در دورهمی‌های ایرانی، ما با هم آشپزی می‌کنیم و این فرصتی است تا به یکدیگر نزدیک شویم. مادر و پدرم نمی‌خواستند من آشپز شوم و من را به کالج فرستادند اما هرگز علاقه‌ام به آشپزی را فراموش نکردم و بعد از مدتی به یک مدرسه آشپزی در فرانسه رفتم.» 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر