کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۵۳
تاریخ خبر:

ستاره کره‌ای به امامزاده صالح می‌رود

ستاره کره‌ای به امامزاده صالح می‌رود

از مهمان جدید برنامه «محفل» و گذشته‌اش چه می‌دانیم؟

روزنامه هفت صبح| چند روزی است که یک یوتیوبر کره‌ای و خواننده سابق کی‌پاپ که چند سالی است مسلمان شده، به ایران آمده و عکس‌ها و ویدئوهایش در فضای مجازی دست به دست می‌شود. «کیم جای» با اسم اسلامی «داوود کیم»، برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، سال‌هاست که سفر به کشورهای اسلامی را شروع کرده و حالا پایش به ایران باز شده است.

 

او حتی یک استوری در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر و اعلام کرده که قرار است برای ماه رمضان در فصل دوم برنامه تلویزیونی «محفل» حضور داشته باشد. این یوتیوبر و خواننده شاید در ایران آنچنان شناخته شده نباشد اما در کره جنوبی و در بین آن‌هایی که موسیقی پاپ کره را دنبال می‌کنند، به حاشیه‌هایش معروف است.

 

 ماجراهای داوود کیم در سال‌های گذشته در توئیتر و تیک تاک کره جنوبی به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات روز تبدیل شده بود و هنوز هم واقعیت ماجرا بر کسی روشن نیست.   

 

 داوود کیم، که بسیاری از رسانه‌ها او را یک خواننده و آیدِل کی‌پاپ مشهور توصیف کرده‌اند، دیگر به عنوان خواننده فعالیت آنچنانی ندارد و منبع درآمد اصلی او از یوتیوب و اینستاگرام است. تمام محتوای شبکه‌های اجتماعی او به اسلام، مسلمان شدنش و فعالیت‌های روزمره‌اش به عنوان یک مسلمان خلاصه می‌شود. حتی تبلیغ‌هایی هم که قبول می‌کند به دین اسلام مربوط است.

 

برای مثال جا نماز مسافرتی و کم‌جا، قبله‌نما و یا رستوران‌هایی را که در کره جنوبی گوشت حلال سرو می‌کنند معرفی می‌کند. از وقتی مسلمان شده به کشورهای اسلامی بسیاری مثل بحرین، پاکستان، ازبکستان، ترکیه و عربستان سفر کرده و محتوا تولید کرده است.

 

کیم جای در دوران خوانندگی خود عضو گروه TraxX و SM The Ballad بوده‌ و در چند تئاتر و سریال  از جمله Missing و Touch Your Heart و Andante بازی کرده است. اما به گفته خودش شهرت اصلی او به زمانی بر می‌گردد که یوتیوبش را راه اندازی کرد. حالا پنج میلیون دنبال کننده در یوتیوب و نزدیک به دو میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که بیشتر آن‌ها مسلمانان هستند. 

 

چرا مسلمان شد؟

داوود کیم قبل از اینکه به طور رسمی اعلام کند مسلمان شده است، برای مدتی طولانی درباره اسلام و علاقه‌اش به قرآن و دین اسلام محتوا تولید می‌کرد. بسیاری از دنبال کنندگان او که افراد بی‌دین یا مسیحی بودند مدعی بودند که  او برای جذب مخاطب در این باره ویدئو می‌سازد و هنوز هم بسیاری بر این باور خود پافشاری می‌کنند.

 

داوود بالاخره در سال 2020 ویدئویی در یوتیوب خود منتشر کرد که نشان می‌داد در یک مرکز اسلامی در سئول، شهادتین می‌خواند و مسلمان می‌شود. این ویدئو در آن زمان دو میلیون بار دیده شد و تا حالا بیش از 4 میلیون نفر آن را تماشا کرده‌اند. بعد از اینکه این ویدئو مورد توجه زقرار گرفت داوود کیم ویدئوی دیگری منتشر کرد و توضیح داد که چرا مسلمان شده است.

 

او در این ویدئو توضیح می‌دهد که مدتی پیش برای یک اجرای موسیقی به اندونزی دعوت شده بود و برای اولین بار، آن‌جا با عده زیادی از مسلمانان آشنا می‌شود. پس از بازگشتش به کره، مطالعه و تحقیق درباره دین اسلام را ادامه می‌دهد. خودش در این ویدئو می‌گوید که در آن زمان پدرش به تازگی کارش را از دست داده بود و کیم مجبور می‌شود موسیقی را رها کند و در سوپرمارکت‌ها و مراکز خدماتی مشغول شود.

 

او می‌گوید که تا مدت‌ها از واکنش دوستان، خانواده و دنبال کنندگانش می‌ترسیده و به همین دلیل «بازگشت» به دین اسلام را تا مدت‌ها به تعویق انداخته است. مسلمان شدن او توجه زیادی را به خود جلب کرده و دردسرهای بزرگی هم برایش به وجود آمده است اما به نظر می‌رسد او راه خود را بدون توجه به اتهامات و حاشیه‌ها ادامه می‌دهد. 

 

تمام اتهامات را رد می‌کند

به ظاهر داوود کیم نمی‌خورد که 32 ساله باشد، چه برسد به اینکه یک بار ازدواج کرده و دو فرزند پسر داشته باشد. دو سالی هم می‌شود که از همسرش جدا شده و ماجرای جدایی از همسرش هم بسیار ابهام برانگیز است. حدودا یکسال بعد از خبر مسلمان شدن داوود کیم، اتهاماتی علیه او در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

 

دختری در توئیتر با انتشار ویدئویی از او ادعا می‌کند که یک سال پیش داوود کیم او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. اما چرا یک سال بعد این ویدئو منتشر شده بود؟ اینطور به نظر می‌رسد که داوود کیم بعد از اینکه پایش به پاسگاه پلیس باز می‌شود، با قربانی به تفاهم می‌رسند که به صورت آنلاین از آن دختر عذرخواهی کند و هرگز ویدئوی عذرخواهی را پاک نکند.

 

داوود هم این ویدئو را ضبط می‌کند و توضیح می‌دهد که در مستی به این زن آزار جنسی رسانده است. مشکل اما از جایی درست می‌شود که بعد از چندین ماه داوود کیم برای فاصله گرفتن از حمله‌ها و انتقادات، این ویدئوی عذرخواهی را از صفحه خود پاک می‌کند.

 

نزدیکان این دختر می‌گویند که قربانی با این شرط از داوود کیم شکایت نکرده بوده و حالا با پاک کردن ویدئو شرایط تغییر کرده است. به همین دلیل ویدئوی بیرون کردن این یوتیوبر از خانه، آن هم در وضعیتی نامناسب را در فضای مجازی پخش می‌کنند. این بار دوباره داوود کیم ویدئویی در یوتیوب خود منتشر و همه اتهامات را رد می‌کند و ادعا می‌کند که آن ویدئوی عذرخواهی را فقط به خاطر تهدیدهای زن قربانی منتشر کرده بود.

 

حاشیه‌های این خواننده کی پاپ به این جا ختم نمی‌شود. دلیل جدایی او از همسرش، خشونت خانگی و خیانت عنوان شده و همسر او که اهل ازبکستان است تصاویری از کبودی‌های روی بدن خود در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته است.

 

ویدئوهای دیگری هم علیه این یوتیوبر وجود دارد، از حضورش در کلاب‌های رقص گرفته تا خوردن مشروبات الکلی که احتمالا مربوط به قبل از مسلمان شدنش است .  هیچ کدام از این اتهامات علیه داوود کیم ثابت نشده‌اند و مجازاتی هم برای او در نظر گرفته نشده . داوود کیم به هر کشوری که سفر می‌کند یک یا چند ویدئوی یوتیوب هم از آن منتشر می‌کند.

 

فعلا سه یا چهار روز است که به ایران آمده و انتظار می‌رود به زودی ویدئویی از سفرش به ایران با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد. کیم تا به این لحظه در مسجد ایران مال نماز خوانده، از کاخ سعدآباد دیدن کرده و بعد از گشتی در بازار تجریش به زیارت حرم امامزاده صالح هم رفته است. 

 

کدخبر: ۵۵۴۱۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر