کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۴۳۷۴
تاریخ خبر:

اقساط احتمالی وام ۶۰ تا ۱۶۰ میلیونی مسکن زوج‌های جوان

شورای پول و اعتبار در مصوبه جدید خود سقف وام مسکن زوج‌های جوان را از کف ۶۰ میلیون تومان تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان افزایش داد.

خرداد امسال بود که قرار شد بانک مسکن در قالب طرح صندوق پس‌انداز یکم بر اساس موقعیت جغرافیایی در تهران ۸۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به زوج‌های جوان متقاضی مسکن پرداخت کند.

دیروز اما شورای پول و اعتبار، سطح تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز یکم برای زوج‌های جوان را افزایش داد؛ به طوری که زوجین خانه اولی روی یک پلاک ثبتی در تهران که وام آن ۸۰ میلیون تومان است، می توانند ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات یعنی به ازای هر نفر ۸۰ میلیون تومان دریافت کنند.

*** سود وام ۱۶۰ میلیون تومانی

گرچه تاکنون جزئیاتی از نحوه پرداخت این تسهیلات اعلام نشده است اما طبق شرایط قبلی یعنی با سود ۱۴ درصد و دوره حداکثری ۱۲ ساله برای بازپرداخت، متقاضی وام ۱۶۰ میلیون تومانی با پرداخت به روش ساده باید ماهانه ۲٫۳ میلیون تومان طی ۱۴۴ ماه قسط پرداخت کنند. وام ۱۶۰ میلیون تومانی نیز حدود ۱۷۱ میلیون تومان سود به همراه دارد و در مجموع باید ۳۳۰ میلیون تومان به بانک مسکن برگردانده شود.

*** سود وام ۱۲۰ میلیون تومانی

وام ۶۰ میلیونی صندوق پس انداز مسکن برای زوجین ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نیز برای هریک جداگانه پرداخت می شود که در مجموع ۱۲۰ میلیون تومان خواهد بود. در این حالت زوجین باید در یک دوره ۱۲ ساله (یعنی حداکثر زمان باز پرداخت) و با سود ۱۴ درصد، ماهانه ۱٫۷ میلیون تومان قسط پرداخت کنند و در نهایت با سود ۱۲۸ میلیون تومانی، ۲۴۸ میلیون تومان سود و اصل وام دریافتی را پرداخت کنند.

*** سود وام ۱۰۰ میلیون تومانی

زوجینی که در تهران زندگی می‌کنند می‌توانند به جای وام ۶۰ میلیونی، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان دریافت کنند که دراین حالت مجموع اقساط پرداختی در هر ماه یک میلیون و ۷۳۳ هزار تومان خواهد بود. دریافت کنندگان تسهیلات باید در پایان دوره ۱۴۴ ماهه، ۱۵۰ میلیون تومان به ازای وام ۱۰۰ میلیونی پرداخت کرده که در کل، اصل و سود این تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان است.

*** سود وام ۸۰ میلیون تومانی

زوجینی که در سایر مناطق جغرافیایی کشور زندگی می کنند، می توانند به ازای هر نفر ۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. بر این اساس ۸۰ مییلیون تومان وام به آنها تعلق می گیرد که البته باید در دوره ۱۴۴ ماهه برای هر ماه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند. سود وام ۸۰ میلیونی در حدود ۸۵ میلیون تومان و مجموع بازپرداخت آن ۱۶۵ میلیون است.

کدخبر: ۸۴۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • shaida

    وامی که می دهید160 میلیون با سود330 میلی ون با اقساط ماهانه دو میلیون وسیصد هزار تومان ویک جوان مگر در آمد ماهانه چقدر دا رد که خرج زندگی ورفت وآمد و مخارج متفرقه دیگر را بدهد دولت روی مردم با این در آم د ها چه فکری کرده صداش از جای گرم در میآ د

  • ach650307

    آقایان اقتصاد دان بانک مرکزی چون خودشون بالا شهر خونه های میلیاردی میشینند و دو میلیون برای اون ها پولی نیست فکر میکنند قشر کارگر ماهی ده میلیون حقوق میگیرند و از پس باز پرداخت این وام بر می آیند. خوا هشا حتی یک ساعت هم شده به پایین شهر و شه رستان ها سر بزنید و ببینید مردم چطور زند گی میکنند بعد تصمیم بگیرید

  • moradi3370

    واقعا” که … فقط به فکر جیب خودشونن

  • mojtaba

    فقط میتونم بگم خخخخخخخخ

  • mf16716

    فقط بگم خدالعنتان کنه

  • reza23

    واقعا که باین کاراتون شورشو درآوردین.از روحانی بعیده که کاری اینجوری انجام بده.و اقعا دارم بجای میرسم که دیگه دستمو داغ ک نم که دیگه رای ندم

  • mohsenbayat

    مبلغ قسط ها شوخیه دیگه، نه!؟ جوان و ازدو اج و زندگی نرمال هیچ ارزشی براشون نداره وام های مضر برای جامعه مثل وام خودروهایی که دادن و وام هایی که جهت اختلاس میدن خ یلی مهمترن بعد میگن چرا ازدواج نمیکنید، بیان یه وام ۲۰۰ تومنی کم بهره به هر عقدن امه بدن ، راهکارهایی هم در نظر بگیرن که تقلب نکنه کسی، مگه این مملکت کم پول داره !؟ مگه از این قضیه مهمتر واسه داشتن جامع ه سالم داریم!؟

  • qwertyuiop

    خداوکيلي چند نفر اين واما رو ميتونن بگير ن؟!!!!؟؟؟!!!

  • qwertyuiop

    دولت فکر کرده مردم رو گنج خوابیدن……..

  • alireza137

    خدایش با این وامهای مسخره و دارای صد درص د ربا میخواهید بازار مسکن را تکات دهید!! ! بیچاره مردم زوجهای جوان.