کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۶۳۱۰
تاریخ خبر:

مهمترین دلایل فرار سربازان از خدمت

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌گوید ۱۱۴ علت برای وقوع جرم و فرار از خدمت سربازی در نیروهای مسلح احصاء شده است.

به گفته معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از علل فرار از خدمت سربازان نامساعد بودن محیط سربازی است: شاید در برخی از موارد امکانات یگان محل خدمت یا برخی از سخت‌گیری ها موجب شود که سرباز اقدام به فرار کند، البته تا حدودی این مشکلات حل شده و شرایط مساعدتر از گذشته است، اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به بررسی میدانی و تحقیقات انجام شده از ۱۵۰ نفر سرباز فراری افزود: ۷۵ درصد از این افراد علت فرار خود را بی توجهی در یگان و ۱۷ درصد نیز سخت گیری عنوان کرده‌اند.

مصدق ادامه داد: از منظر قضایی بررسی پرونده افرادی که دفترچه خدمت گرفته و به خدمت می روند، اما پس از گرفتن دیگر باز نمی‌گردند مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است، اما افرادی که غیبت داشته و دفترچه نگرفته اند مرجع رسیدگی به جرم آنان محاکم عمومی دادگستری است.

مصدق یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اجازه فرمانده معظم کل قوا بخشنامه‌ای صادر کرد که افرادی که بیش از هشت سال غیبت دارند و یا فراری محسوب می شوند از عفو معظم له برخودار شوند و یا کسانی که واجد شرایط باشند با پرداخت جریمه غیبت یا فرار تبرئه شوند.

کدخبر: ۶۶۳۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر