کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۹۹۰۶
تاریخ خبر:

پوتین از خنثی شدن ۳۰ حمله تروریستی در روسیه در سال ۲۰۱۵ خبر داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد دستگاه های مخفی این کشور در سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۰ حمله تروریستی را خنثی و بیش از ۳۲۰ جاسوس خارجی را شناسایی کرده اند.
به گزارش واحدمرکزی خبر، ولادیمیر پوتین در سخنانی در جمع افسران دستگاه های امنیتی گفت: « من اعلام می کنم که امسال با تلاش کارکنان دستگاه های مخفی از بیش از ۳۰ جنایت تروریستی جلوگیری شد .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، پوتین گفت: « نیروهای ضد جاسوسی ما مسئولیت بزرگی دارند. امسال آنها بیش از ۳۲۰ افسر خائن و عامل دستگاه های مخفی خارجی را شناسایی کردند .»
وی که مامور سابق دستگاه مخفی شوروی (‌ کا گ ب ) بود و ریاست دستگاه های مخفی را قبل از رسیدن به قدرت در سال ۱۹۹۹ به
عهده داشت، افزود: « ما تشدید فعالیت برخی کشورها را در روسیه شاهد هستیم .»
در روسیه در ماه های اخیر پرونده های جاسوسی افزایش یافته و اغلب آنها با اوکراین مرتبط است. ارتش اوکراین از آوریل ۲۰۱۴ با شورشیان طرفدار روسیه درگیر است.
به علاوه ولادیمیر پوتین در یک سخنرانی دیگر که در کرملین برگزار شد اعلام کرد ارتش روسیه « تاکنون در سوریه از همه توانایی خود استفاده نکرده است و اگر نیاز باشد منابع دیگری اختصاص خواهد یافت .»
روسیه حملات هوایی در سوریه به مواضع « تروریست ها » را به منظور حمایت از عملیات نظامی رژیم دمشق ۳۰ سپتامبر شروع کرد. مسکو متحد اصلی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به حساب می آید.

کدخبر: ۶۹۹۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر