کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۳۲
تاریخ خبر:

وزیر نیرو :تلاش بر این است جیره‌بندی آب اعمال نشود

وزیر نیرو با اشاره به این‌که کشوردر شرایط سختی به لحاظ آبی قرار دارد، گفت: ما تلاش می‌کنیم جیره‌بندی آب اعمال نشود، تاکنون هم در این زمینه موفق بوده‌ایم.
به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در فصل گرما مصرف آب و برق به اوج می‌رسد،‌ خاطرنشان کرد: شنبه گذشته مصرف برق کشور از ۵۰هزارو ۲۰۰ مگاوات عبور کرد.
وی در ادامه افزود: این مصرف برق ۲ هزار مگاوات بیشتر از مقطع فعلی در سال گذشته بود. اما با اقدامات همکاران ما کشور توانست این پیک مصرف را با موفقیت پشت سر بگذارد. اما اگر روزهای آینده هوا گرم‌تر شود ممکن است مصرف هم بالاتر رود.
وزیر نیرو با اشاره به اقداماتی که این وزارتخانه برای مدیریت انرژی در کشور انجام داده، گفت: ما با کشاورزان و کارخانجات تعامل کردیم که آنها مصارف خود را در ساعات پیک مصرف کاهش دهند. ما با کشاورزان قراردادی نوشتیم که اگر آنها در ۴ ساعت میانه روز پمپ‌های خود را خاموش کنند، در ۲۰ ساعت بعد مصرف برق آنها مجانی خواهد بود. کارخانجات نیز در مدیریت برق به ما کمک کردند.
چیت‌چیان از مردم خواست در مصرف برق و آب به خصوص بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ صرفه‌جویی کنند.
وی در مورد وضعیت آب کشور نیز گفت: امسال در هرمزگان ۶۵ درصد و در خوزستان و بوشهر ۴۵ درصد بارندگی داشته‌ایم. در گلستان هم شرایط سختی داریم. البته تلاش می‌کنیم که جیره بندی آب اعمال نشود و تاکنون هم موفق بوده‌ایم.
وی در پایان گفت: شهر سنندج در شرایط سخت آبی قرار داشت اما ما با ایجاد ایستگاه پمپاژ و تقویت سایر ایستگاه‌های خود و همچنین انتقال آب از سد به فاصله ۵۰ کیلومتری آب را به سنندج رساندیم و مشکل این شهر را حل کردیم.

کدخبر: ۴۰۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر