کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۴۰۳۰
تاریخ خبر:

همه چیز درباره حملات زنجیره‌ای تروریستی در بارسلونای اسپانیا

شهر بارسلونای اسپانیا از اواخر روز پنج‌شنبه هدف حمله‌های پی‌درپی تروریستهای داعش قرار گرفت که در پی آن تاکنون صدها تن کشته و زخمی شده‌اند.

ساعاتی پس از حمله تروریستی در شهر بارسلونای پنج تروریست با خودرو به عابران پیاده شهر ساحلی «کمبریلس» حمله کرده که در پی آن ۶ تن زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

بنا به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»پلیس ایالت کاتالونیا اسپانیا اعلام کرد که ساعاتی پس از حمله تروریستی در شهر بارسلونای پنج تروریست با خودرو به عابران پیاده شهر ساحلی «کمبریلس» حمله کرده که در پی آن ۶ تن زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

رئیس پلیس کاتولونیا با بیان اینکه خودرو پس از برخورد به مردم حاضر در میدان شهر واژگون شده، افزود: پنج سرنشین این خودرو را با ضرب گلوله به هلاکت رسانده‌است.

مقامات پلیس همچنین تأکید کردند که حمله جدید خودرو به مردم در شهر کمبریلیس با حمله تروریستی روز پنچ‌شنبه در بارسلون که ۱۳ کشته و ۱۰۰ زخمی در پی داشت و همچنین انفجار خانه‌ای در شهر «آلکانار» در روز چهارشنبه مرتبط است.

بر اثر انفجار خانه‌ای در شهر آلکانار در جنوب بارسلونای در روز چهارشنبه یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

شهر کمبریلس در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر بارسلون قرار دارد.

تمام خیابانهای اصلی شهر کمبریلس بسته شده و از مردم شهر نیز خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.

دولت ایالتی کاتولونیا امروز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کشته‌ها و مجروحان حوادث تروریستی شهرهای بارسلونای و کمبریلس ملیتهای ۲۴ کشور فرانسه، آلمان، پاکستان و فیلیپین دارند.

وزارت خارجه فرانسه نیز خبر داد که در حادثه تروریستی شب گذشته بارسلونای ۲۶ فرانسوی مصدوم شدند که حال ۱۱ نفر از ان‌ها وخیم است.

وزیر خارجه استرالیا مجروج‌شدن ۴ نفر و ناپدید شدن یک نفر از شهروندان این کشور در حادثه تروریستی بارسلونای را تأیید کرد؛ دولت بلژیک نیز اعلام کرد یک شهروند بلژیکی در حمله تروریستی کشته شده‌است.

در پی این حمله‌های تروریستی مرگبار در ایالت کاتولونیا، دولت اسپانیا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پلیس تاکنون ۳ مظنون در رابطه با حوادث ترویستی ایالت کاتولونیا بازداشت کرده اما فرد مهاجم حادثه ترویستی شهر بارسلون هنوز متواری است.

کدخبر: ۱۷۴۰۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kool1980

    لعنت برترور وتروریسم…

  • arash11

    شکیب و شریعتمداری میگن حقشونه ….