کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۴۷
تاریخ خبر:

نصب مجسمه کوروش در تنگه هرمز صحت دارد؟

«نصب مجسمه کوروش در خلیج فارس‌» ادعای عجیبی است که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده آنهم توسط نیروی دریایی ارتش؛ متن و تصویر زیر مربوط می‌شود به شایعه اخیر در شبکه‌های اجتماعی که در ادامه می‌آید:

شایعه: «صبح امروز تندیس کوروش کبیر به اهتمام نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز بروی پایه بتنی و در سطح آب نصب شد تا اقتدار و عظمت ایران و همچنین مالکیت نام فارسی آن برخلیج همیشه نیلگون فارس به کشتی‌های بین‌المللی که وارد این گستره آبی می‌شوند گوشزد گردد تا هیچگاه نام ایران و ایرانی را از خاطر نبرند». گفتنی است مطلب فوق از سوی هیچ یک از منابع خبری نقل و تأیید نشده است؛ ضمن اینکه خبرهای مربوط به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از سوی مسئولان ذیربط نقل و تأیید شود که تاکنون مطلب فوق از سوی هیچ یک از مسئولان مرتبط مطرح نشده است.

به گزارش فارس، همچنین طبق نظر محمد علی امینی‌فر، طراح و مجسمه‌ساز ساکن جزیره کیش، ۳ مجسمه که از سوی ۳ مجسمه ساز و طراح ایرانی طراحی و ساخته شده و شامل طرح هایی با اشکال انسانی و از جنس فایبرگلاس هستند سال گذشته با هدف حفاظت از کلونی‌های مرجانی و به همت سازمان محیط زیست در زیر دریا و در مسیر گردشگری غواصی نصب شدند.

وی درباره شکل این مجسمه ها عنوان کرد که این مجسمه‌ها با نگاهی به موضوعات مختلف فرهنگی چون انسان و نادانی، تبیض نژادی و خلیج فارس ساخته شدند همان طور که پیشتر در سال ۹۱، سه مجسمه با طرح های صیاد در حال صید، تمثالی از طبیعت و دلفین و کره زمین در زیر آب نصب شده بود.

در صورت صحت تصاویر فوق می توان نتیجه گرفت:

۱- عملیات نصب مجسمه ها به همت سازمان محیط زیست انجام گرفته نه ارتش جمهوری اسلامی

۲- هدف حفاظت از طراحی و ساخت این آثار حفاظت از کلونی‌های مرجانی بوده نه برای نشان دادن اقتدار و عظمت ایران در آب‌های خلیج فارس،

۳- مجسمه ها روی سطح آب قرار نگرفته‌اند بلکه در زیر آب نصب شدند.

۴- هیچ کدام یک از مجسمه ها تندیس کوروش کبیر نیستند.

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۴۰۱۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • davoodpishgahi

    الان مشکل کجاست?مشکل اینه که مجسمه کوروش ه یا چیز دیگه?