کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۴۵۸۹
تاریخ خبر:

آغاز محاکمه‌ متهمان پرونده بانک سرمایه در دادگاه انقلاب

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سه متهم بانک سرمایه که یکی از آنها پرویز کاظمی وزیر دولت نهم بوده است، کیفرخواست صادره برای متهمان قرائت شد.

دادگاه در اولین جلسه به اتهامات علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم، محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه به صورت علنی رسیدگی می‌کند.

علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفتند.

ریاست این جلسه بر عهده قاضی مسعودی است.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان خواست که کیفرخواست پرونده را قرائت کند.

صفریان، نماینده دادستان با حضور در جایگاه اظهار کرد: تقریبا در تمامی تسهیلات اعطایی کلان، وثایق با اعتماد اخذ نگردیده است و شرکت‌های متقاضی تسهیلات مورد اعتبارسنجی قرار نگرفته‌اند.

وی افزود: مدیران وقت بانک سرمایه با نقض عامدانه اقدام به حیف و میل سرمایه سهامداران و سپرده‌گذاران نمودند و قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان از اموال و سپرده فرهنگیان به یغما رفته است.

نماینده دادستان گفت: مدیران و کارکنان بانک سرمایه به عنوان یک بانک خصوصی در خصوص نحوه وکیل و امین بانک هستند و ملزم با مصرف وجوه مطابق آیین نامه و مقررات بانکی هستند. این در حالی است که با تبانی با برخی تسهیلات گیرندگان و نقض شرایط و ضوابط قانونی تخت عنوان مجرمانه طبق قانون تعزیرات باید تعقیب کیفری هستند.

صفریان خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده مرتکب بزه مشارکت و اخلال عمده در نظام پولی و بانکی شده‌اند.

علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی در اغلب تسهیلات اعطایی خلاف ضابطه از طریق پیگیری‌های نامتعارف و اعمال فشار بر زیردستان و اعطای تسهیلات نقش موثر داشتند در نتیجه بانک مرکزی رای عدم صلاحیت حرفه‌ای به مدت ۱۰ سال برای علی بخشایش، پرویز کاظمی به مدت ۵ سال و محمدرضا توسلی را به مدت ۵ سال صادر کرده است.

کدخبر: ۲۴۴۵۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    ازتوش سلطان درنمیاد!