کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۵۶۶۷
تاریخ خبر:

سازندگان «شرلوک» سریال «دراکولا» را می‌سازند

جدیدترین اقتباس تلویزیونی از داستان خون‌آشامی برم استوکر با همکاری تیم تهیه و نویسندگان سریال پرطرفدار «شرلوک» مقابل دوربین می‌رود. مارک گاتیس و استیون مفات این‌بار، نگارش فیلمنامه سریال جدید «دراکولا» را به عهده خواهند داشت. طبق اعلام «بی بی سی»، اقتباس تلویزیونی «دراکولا» نیز به سبک «شرلوک» در قالب مینی سریالی با اپیزودهای بلند، تهیه و تولید خواهد شد.

به گزارش سایت خبری «بی بی سی»، از آنجایی که مفات و گاتیس فعلا درگیر پروژه‌های جداگانه هستند و سناریوی سریال به مرحله نگارش نرسیده، موضوع انتخاب بازیگران به بعد از تکمیل فیلمنامه موکول خواهد شد. آخرین همکاری این دو نفر به جدیدترین اپیزود «شرلوک» بر می‌گردد که ژانویه گذشته در بریتانیا روی آنتن رفت. آنها اعلام کرده‌اند فعلا طرح و برنامه‌ای برای ادامه دادن سریال «شرلوک» ندارند، اما احتمال بازگشت برای نگارش اپیزودهای بیش‌تر در آینده را رد نکرده‌اند.

مفات به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی در ساخت شش فصل «دکتر هو» با بی بی سی همکاری داشته است. گاتیس هم علاوه بر نویسندگی، در شماری از سریال‌های انگلیسی از جمله خود «شرلوک» (مایکرافت برادر هولمز) و حتی «بازی تاج و تخت» به عنوان بازیگر نقش فرعی مقابل دوربین رفته است.

با این حال، هنوز معلوم نیست سریال «دراکولا» هم به سبک «شرلوک» در فضای انگلستان روزگار مدرن می‌گذرد یا نه. شخصیت اصلی رمان استوکر که در سال ۱۸۹۷ به چاپ رسید، روایتگر تلاش کنتی است که در جست‌وجوی خون تازه از ترانسیلوانیا به انگلستان می‌رود.

این اولین بار نیست که رمان ترسناک نویسنده ایرلندی در سال‌های اخیر دستمایه ساخت آثار تلویزیونی قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۳، تهیه‌کنندگان سریال پرطرفدار «دانتون ابی»، سریال «دراکولا» را برای پخش از شبکه «ان بی سی» تهیه و تولید کردند که در همان فصل اول متوقف ماند و دیگر ادامه نیافت.

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۶۵۶۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    گروه بیخودیه میخاستن ادای شرلوک هلمز با بازی جرمی برنت در بیارن ولی به گردشم نرس یدن حالا میخان ادای یه گروه دیگه رو در ب یارن تا زمانی که از خودشون هنر ندارن چیز ی نمیشن

  • kamal.azh0

    دمشون گرم شرلوک هلمزشون به روز بود و باز ی بازیگراش هم عالی بود به روز رسانی خوبی بود ولی نباید ازدوبله خوب بی بی سی که ب رای فارسی زبانها بود به سادگی گذشت.