کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۹۴۸۷
تاریخ خبر:

درخواست برای تبدیل زندگینامه «میرزاخانی» به واحد درسی

شهین‌دخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم «خاموشی یک ذهن زیبا» که به مناسبت بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی در پژوهشکده علوم انسانی برگزار شد با بیان اینکه در کمال ناباوری مریم میرزاخانی را از دست دادیم، اظهار کرد: این شاگرد صبور ریاضی به عنوان اولین ایرانی و اولین زن توانست مدال فیلدز را کسب کند و برای ایران و زن ایرانی افتخار بیافریند و با این کار درس بزرگی به جوانان ما بدهد و به آنها بیاموزد که برای مسیر طولانی علم حد و پایانی قائل نباشد .

او با بیان اینکه بی‌شک آثار و خدمات مریم میرزاخانی نام او را در تاریخ علم ایران و جهان پرآوازه خواهد کرد، گفت: میرزاخانی در عمر کوتاه خود الهام‌بخش میلیون‌ها زن و دختر ایرانی و چه بسا جهان خواهد بود. او باور حضور زنان در ریاضیات را تغییر داد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نامه الکترونیکی که سال ۹۳ بعد از کسب مدال فیلدز به مریم میرزاخانی ارسال کرده بود، گفت: در آن نامه جسارت او که نام زن ایرانی را میان دانشمندان برجسته جهان مطرح کرده بود ستودم. تعهد او و پیشبرد مرزهای دانش که الهام‌بخش زنان بود قابل تقدیر و ستودنی است.

به گزارش ایلنا،مولاوردی با بیان اینکه درخواست شده زندگی‌نامه مریم به واحد درسی تبدیل شود، گفت: اگر مریم در وصیت‌نامه کتبی‌اش درخواست تابعیت ایرانی برای دخترش آناهیتا کرده باشد ما همه سعی‌مان را می‌کنیم که اقدام صورت گیرد، البته مقدمات تصحیح این قانون مدنی در مجلس فراهم شده و نمایندگان مجلس روی آن در حال بررسی هستند.

کدخبر: ۱۶۹۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arashk.ya

    چرا تا زنده بود معاون رییس جمهور در امور زنان حرفی از این دانشمند نمیزد!

  • ali.tehran

    درکمال ناباوری مریم میرزاخانی را از دست دادیم؟؟؟ ما از دست دادیم یا اونا؟ ماکه ی ه ده بیست سال پیش از دستش دادیم، هرسال چ ندتا مریم میرزاخانی از دست میدیم؟

  • peyman0917

    چرا از زندگي افراد زنده براي واحد درسي ا ستفاده نميكنيد،،،

  • mohammad.s.f.n

    كاش تا زنده بود از اين پيشنهاد ها ميدادي د…حالم بهم ميخوره از اين همه جو زدگي…بس كنيد…اينقدر رو موج احساسات مردم سوار نش يد…

  • mhran98

    ماشاءالله به این همه جو زدگی و موج سواری پرهیاهوی پوچ، حالا طرف یه جایزه گرفته و مرده، بعدشم هیچ کار و خدمت خاصی که برای ایران یا به اسم ایران یا به افتخار ایرا ن باشه ازش موجود نیست ولی مرده پرستی ما که موجوده، مگر اینکه از روی نعش ما بگذره که دست از روی نعشش برداریم!!

  • mahdi.mah

    خانم مولاوردی متاسفانه در این ۴ سال به ج ای این که برای افزایش کرامت زنان کاری ان جام بدهند، بیشتر به ارسال “نامه الکترونی ک” و کارهای سیاسیِ حزبی شون پرداختند…

  • alirezab.g

    میگن ایرانی جماعت مردپرسته همینه طرف تا زنده بوده کاریش نداشتن حالاکه مرده باید بچه ها زندگی نامه اونو یاد بگیرن امتحان بدن کم درس چرت داریم تو مدرسه ها اینم رو ش

  • pari3

    امریکایی ها واحد درسیش کنن . از اینجا که رفت