کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۴۶۷
تاریخ خبر:

اسرائیل حالت فوق العاده اعلام کرد

خیزش جدید مردمی فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و باریکه غزه در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس همچنان ادامه دارد، به نحوی که کارشناسان از آن به آغاز «انتفاضه سوم» یاد می کنند.

نزدیک به دو هفته از تظاهرات گسترده مردم فلسطین در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین از جمله کرانه باختری و غزه می گذرد.

به گزارش تابناک، بر اساس گزارش ها حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و منازل فلسطینیان نیز در مناطق مختلف کرانه باختری ادامه دارد و گروه‌های فلسطینی امروز را روز خشم اعلام کرده اند و قرار است تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کنند.

شبکه تلویزیونی الاقصی به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد، شمار زخمی های پنج عملیات در قدس و تل آویو به سی نفر رسید. در این حملات سه شهرک نشین هم کشته شدند. پس از عملیات فلسطینیان در تل آویو و قدس،کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز نشست اضطراری برگزار می کند.

همچنین در تیراندازی داخل اتوبوسی در منطقه ارمون هنتسیف در قدس اشغالی ۱۸ نفر زخمی شدند که حال شش نفر وخیم گزارش شده است.عامل عملیات موفق شد از اتوبوس پیاده شود و فرار کند و پس از آن هدف تیراندازی قرار گرفت.

به گزارش منابع خبری، بر اثر زیر گرفتن شماری از افراد در قدس اشغالی، یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.چهار عملیات حمله با سلاح سرد،‌ زیر گرفتن با خودرو و تیراندازی در قدس و سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ اتفاق افتاد.منابع صهیونیستی از وقوع حمله دیگری با چاقو خبر داد و گفت: در این حمله یک شهرک نشین اسرائیلی در منطقه حولون نزدیک تل‌ آویو زخمی شد.

واکنش رژیم صهیونیستی:
نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت کامل محله های فلسطینی را در قدس اشغالی مسدود کردند. درپی عملیات زیر گرفتن و چاقو زدن در قدس اشغالی و سایر مناطق فلسطینی اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی به ریخته است.رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی وضع فوق‌العاده اعلام کرده است.نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین دستور احضار نیروهای ذخیره را برای سرکوب اعتراض فلسطینیان صادر کرده است.

با شهادت دو فلسطینی دیگر شمار شهدای درگیری‌های دو هفته گذشته در اراضی اشغالی به ۲۷ تن رسید که هفت تن از این شهدا کودک هستند. در این درگیریها بیش از هزار و ۴۰۰ فلسطینی هم با گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز (سه‌شنبه) از هلاکت سه صهیونیست در حمله جدید فلسطینی‌ها در قدس خبر دادند، سه تن از شهروندان فلسطینی از جمله یک کودک روز دوشنبه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. همچنین نیروهای این رژیم ۳۰۰ فلسطینی ساکن قدس و ۸۰ فلسطینی ساکن غزه را بازداشت کرده‌اند.

کدخبر: ۵۸۴۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر