کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۲۵۸
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | افول کیاهیوندای، شکست رنو نیسان

با اعلام میزان قطعی تولید برندهای ممهم صنعت خودرو فولکس‌واگن باز هم توانست عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کند

محمدحسین شاوردی - گروه خودرو روزنامه هفت صبح | جنگ سختی در سپهر صنعت خودرو در گرفته که نتیجه نهایی هنوز برای کسی آشکار نشده است. ۲ اتحاد بزرگ فولکس‌واگن و رنو نیسان اِلاینس در کنار شرکت تویوتا که مجموعا بیش از ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷ تولید کرده‌اند، با داشتن لیست بلندی از کارخانه‌ها و یا مالکیت خودروسازان کوچک موفق شده‌اند یک مثلث قدرتمند را تشکیل دهند که در تاریخ صنعت خودرو کمتر مشابهی دارند و به واسطه تولیدات موفق و متعددشان در اغلب بازارهای مهم جهان خریدار دارند. پس از این برندها اما یک کنسرسیوم معتبر و خلاق وجود دارد که توانسته در کمتر از ۲ دهه به بالاترین جایگاه متصور در صنعت خودروی جهان برسد. کیا هیوندای که تا قبل از سال ۲۰۰۰ مجموعا کمتر از ۲ میلیون دستگاه خودرو می‌ساختند امسال موفق شده‌اند با نزدیک شدن به مرز ۳/۷ میلیون دستگاه خودرو، بالاتر از بسیاری برندهای مشهور در رتبه چهارمین خودروساز بزرگ جهان جای گیرند. در این گزارش به معرفی ۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۷ می‌پردازیم و لیستی از ۲۵ تولیدکننده اول اتومبیل در جهان را به شما ارائه می کنیم.
فولکس‌واگن بازهم اول شده است و با تولید بیش از ۴۱۳/۱۰ میلیون دستگاه، توانسته با اختلاف مناسب باز هم تویوتا را پشت سر بگذارد. هاچ‌بک گلف پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بوده است.
تویوتا موتورز ژاپن دوم شده است. این هلدینگ که مالک شرکت‌های خودروسازی تویوتا، سایون، لکسوس و دایهاتسو است امسال بیش از ۱۶۳/۱۰ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. سدان کورولا پرفروش‌ترین محصول این گروه بوده است.
رنو نیسان با وجود همه تلاشی که از خود بروز داد، همچنان سومین خودروساز جهان است و با تولید ۱۱۷/۱۰ میلیون دستگاه خودرو ضمن کسب سهم ۷/۱۰ درصدی از بازار جهانی، بیشترین تیراژ را برای محصول ایکس‌تریل یا روگ داشته است. این گروه تلاش بسیاری کردند تا با خرید میتسوبیشی موتورز ژاپن بر رتبه نخست صنعت خودروی جهان تکیه زنند اما گویا عملیات رنو نیسان شکست خورده است.
کیا هیوندای که در یک گستره وسیع به تولید اتومبیل‌های سبک و نیمه‌سنگین سواری و تجاری مشغو‌لند با تولید بیش از ۲۸/۷ میلیون دستگاه خودرو، سهمی ۷/۷ درصدی از بازار جهانی به دست آورد. کراس‌اوور توسان محصول هیوندای پرفروش‌ترین خودروی این گروه در سال ۲۰۱۷ بوده است. البته تولید این شرکت امسال حدود ۸ درصد نزول کرده است.
جنرال موتورز خودروساز آمریکایی دیگر شرکتی است که توانسته با تولید بیش از ۸۷۵/۶ میلیون دستگاه خودرو، عنوان پنجمین خودروساز جهان را به خود اختصاص دهد. این شرکت تا سال ۲۰۰۷ بزرگترین خودروساز جهان بود.
فورد موتور دیگر خودروساز آمریکایی است که با تولید ۲۵۴/۶ میلیون دستگاه خودرو در رتبه ششم جهان حا خوش کرده است.
هوندا سازنده ژاپنی هم موفق شده با تولید بیش از ۵ میلیون و۳۵۹ هزار دستگاه خودرو، رتبه هفتم را در جدول خودروسازان بزرگ سال ۲۰۱۷ جهان به خود اختصاص داده است.
فیات کریسلر خودروساز روبه نزول چند ملیتی هم سال ۲۰۱۷ را در حالی به پایان رسانده که مجموعا ۸۶۳/۴ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و هشتم شده است.
پژو سیتروئن هم با قرارگرفتن در رتبه نهم توانسته امسال بیش از ۱۶۱/۴ میلیون دستگاه خودرو تولید نماید.
سوزوکی هم به عنوان یک خودروساز موفق ژاپنی توانسته از مرز تولید ۱۴۸/۳ میلیون دستگاه خودرو در رتبه دهم جهان در سال ۲۰۱۷ جای گرفته است.
برندهای آلمانی مرسدس بنز و ب.ام.و، جیلی چین، سایک چین ، مزدا، چانگان چین ، دانگ فنگ چین ، فوجی هِوی چین ، جی‌ام وولینگ چین ، تاتای هندوستان، گریت‌وال چین، چری چین، ماهیندرای هندوستان و گک چین هم در رده ۱۱ تا ۲۵ جهان جا خوش کرده‌اند.

کدخبر: ۱۹۶۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر