کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۶۴۴۷
تاریخ خبر:

گوشی خود را در ۱۰ دقیقه شارژ کنید!

پروفسور ریچارد یازامی که ازجمله چهره های سرشناس در زمینه تولید باتری های لیتیوم-یونی محسوب می شود و سابقه درخشانی را در عرضه باتری برای تمامی دستگاه های الکترونیکی در کارنامه دارد، از طراحی تراشه ای خبر داد که با استفاده از آن می توان علاوه بر تولید باتری امن تر، مدت زمان شارژ کامل باتری را تا ۱۰ دقیقه کاهش داد.

به گزارش وب سایت تک شات، وی که در حال حاضر به عنوان یکی از محققان دانشگاه تکنولوژی Nayang سنگاپور فعالیت می کند، در خصوص این تراشه هوشمند عنوان کرد که اندازه این چیپ به قدری کوچک است که می توان آن را درون تمامی باتری های محصولات هوشمندی همچون اسمارت فون ها و سایر دستگاه های الکتریکی عظیم الجثه تعبیه و استفاده کرد.

زمانی که این تراشه بر روی باتری نصب می شود می تواند با اندازه‌گیری میزان ولتاژ و دمای باتری، مقدار جریان را تغییر داده و موجب سریع‌تر شدن فرآیند شارژ شود.

در طی سال های اخیر، افزایش طول عمر باتری به عنوان یکی از مطالبات اصلی کاربران گوشی های هوشمند بوده است اما کمپانی های بزرگ فعال در این عرصه، به جای افزایش طول عمر باتری‌ها، توسعه تکنولوژی شارژ سریع را در دستور کار خود قرار داده اند.

به طور مثال، کمپانی هوآوی چندی پیش از تکنولوژی شارژ سریعی پرده برداشت که به کاربران این امکان را می دهد تا شارژ یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۵ دقیقه از صفر به ۴۸ درصد برسانند.

اما یازامی در مصاحبه ای با وب‌سایت اینترنشنال بیزنس تایمز عنوان کرد که این تکنولوژی ها موجب آسیب رساندن به باتری های موبایل خواهند شد، اما تراشه هوشمندی که وی ساخته است ارتقای طول عمر باتری ها را به دنبال خواهد داشت.

کدخبر: ۶۶۴۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر