کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۴۴۴۵
تاریخ خبر:

عامل شکنجه دلخراش سگ در اردبیل دستگیر شد / انگیزه متهم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در گفت‌وگو با «خبرگزاری» میزان از دستگیری عامل شکنجه سگ در بیله سوار اردبیل خبر داد و گفت: پیرو شکایتی که انجمن حیوانات مطرح کرده بود و پیگیری‌های مدیرکل محیط زیست استان اردبیل این فیلم دلخراش و ناگوار مورد بررسی قرار گرفت و به لحاظ اینکه این فیلم در فضای مجازی پخش شده بود و این نوع رفتارها غیراخلاقی باعث ایجاد هزینه برای استان و نظام می‌شود، با اقدام سریع ریاست دادگاه بخش جعفرآباد این پرونده به صورت ویژه رسیدگی و متهم دستگیر شد. «ناصر عتباتی»با بیان اینکه متهم جوان ۲۴ ساله و فاقد سابقه کیفری است، گفت: انگیزه متهم فردی و به قصد انتقام گیری از صاحب سگ بوده است و از آنجایی که مرتکب به جرم حیوان آزاری و همچنین فحاشی‌هایی نیز نسبت به افراد دیگری داشته و اقداماتش موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف عمومی شده بود، با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شده است. با توجه به اینکه در دین ما بر خوش رفتاری با حیوانات تاکید شده است و همچنین مبانی قانونی و اخلاقی ما این مباحث را نهی کرده، تاکید می‌کنیم که این رفتارها صورت نگیرد و فرهنگسازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با قدردانی از اقدامات به موقع ریاست دادگاه بخش جعفرآباد و پیگیری‌های انجمن حمایت از حیوانات و مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، تصریح کرد: قانونگذار در قانون آیین دادرسی کیفری جدید برای سازمان‌های مردم نهادی که موضوع فعالیتشان حمایت از حقوق حیوانات است، اجازه طرح شکایت داده است و این موضوع نشان از اهمیت و حساسیت قانونگذار به رعایت حقوق حیوانات است.

کدخبر: ۸۴۴۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sahar6767

    مرتیکه روانی احمق

  • martick

    خدا لعنت کند این شیطان صفت را که از سگ ک متر است.

  • martick

    اینکه دستگیر شده خیای خوب است ، ولی ایا مجازات متناسب با عمل شیطانی خود دریافت خ واهد کرد؟ مسئله این است و شواهد قبلی میگ وید خیر.

  • shaida

    ما آدمها چه موجوداتی هستیم به هیچ کس رحم نمی کنیم می خواهید بعدان خدا به ما رحم کند

  • karen

    حیوان ازاری جدیدا تو ایران اپیدمی شده و بصورت یه تفریح واسه یه عده ادم احمق در ا ومده

  • zsm

    ممنون که رسانه تون به این مسایل حساسیت ن شون میده هیچ چیز دردناک تر از کودک آزاری و حیوان آزاری نیست. حتی فکرش هم جریحه د ارت می کنه وقتی فکر میکنی این ناهنجاری ه ا جاهای دیگه هنوز هست و خبر نداری و رسان ه ای نمیشه….

  • nila.khachikian

    حالا این فرد عادی و عامی است و دستگیر و جریمه و مجازات شد… ?? متاسفانه کل ماجرا اصلا افتخار آمیز نیست حتی برای قوای مقنن ه و قضائیه که پیرو شکایت سازمان های دیدب ان محافظتی طبیعت تا نهاد حمایت از حقوق ح یوانات… ?? اما در این برهه آیا سازمان حف اظت از محیط زیست برنامه ی جامعی برای تاس یس مراکزی در شهرها و استان ها برای حمایت و نگهداری از حیوانات خیابانی اعم از سگ ها و گربه ها در مرحله ی اجرا دارد ؟! ??د ر وهله ی نخست کشور نیازمند به تدوین و تص ویب قوانینی در حمایت از حقوق حیوانات می باشد.. در مرحله ی دوم برای حمایت مردمی ب ه فرهنگ سازی نیاز است. و در خاتمه: به فر ض که آقای ایکس و خانم ایگرگ به دلیل قانو ن شکنی و زیر پا گذاردن قوانین مربوط به ح مایت از حیوانات مجرم شناخته شده و به دست گاه عدالت کشوری سپرده می شوند… ?? آیا نه ادهای قانونی متوجه ی این موضوع دلخراش هس تند که برخی تشکل های دولتی مثل شهرداری ه ا و دهداری ها و شورای شهر در مواجه با مع ضل سگ های ولگرد سرگردان در سطح شهر ها و روستاها به جای فرمان اجرای قانون در جمع آوری و ارسال این حیوان های زبان بسته برا ی نگهداری و مراقبت از جانداران خدا در مر کزی مجهز ( که وجود خارجی هم ندارد چنین م راکزی ) دستور کشتن! و سپس جمع کردن لاشه ی همه ی سگ های کشته شده و دفن و یا حتی ر ها سازی سریع آن را در کوه و بیابان، خارج از مراکز تجمع جمعیتی صادر می کنند!!… ?? ?? که این مسائل جای تاسف بسیار دارد و ب اعث ناراحتی فراوان است… ?? ?? برای این م شکل بسیار وسیع راه حلی دارند ؟! ?? ?? ??

  • hormozdi

    اخه نمیدونم چرا فیلم میگیرن از اینکار؟!! اخه این چه نوع سادیسمیه اینا دارن؟ که چ ی اخه واقعا!!

  • mazdak

    این عوضیو باید دست پاشو ببندی به تیر برق ۲۴ ساعت آویزون بمونه تا ادب بشه

  • 0000

    باید شلاق بخوره 80ضربه

  • vahidd241

    قبلا هم این اتفاقات میافتاد شاید شدیدتر اما امروزه به لطف موبایل های دوربین دار تو دید عموم قرار میگیره

  • reza23

    بیشعوری بوده

  • vahid8

    باید پاهاشو بگیرن و بکوبنش به سپر نیسان. بعدش بندازنش پشت نیسانو با بیل بکوبن سرش .بعدشم ولش کنن بین چنتا سگ وحشی و فیلم ب گیرن ازش …….

  • moeinn

    با سلام و خسته نباشی . خانم خاکچیان مرس ی از تحلیلتون و چ بیان شیوا و رسایی دار ید ..درود.. عرض کنم خانه از پای بست ویرا ن است!!

  • aliasgar.j.69

    …خدانشناس

  • mohsenbayat

    مردم همنوع خوار شدن به خودشون رحم نمیکنن انتظار دارید به حیوون زبون بسته رحم کنن !؟