کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۹۶۹۰
تاریخ خبر:

جایزه اصلی هجدهمین جشن سینمای ایران به «ایستاده در غبار» رسید

هجدهمین جشن سینمای ایران از دقایقی پیش در میدان مشق تهران با حضور نامزدهای رشته‌های مختلف، سینماگران، نمایندگان رسانه‌ها و مردم آغاز شد. برای اطلاع لحظه به لحظه از برگزیدگان این جشن آی سینما را دنبال کنید.

- در اولین برنامه جشن سینمای ایران، گروه موسیقی پالت به روی صحنه رفتند و قطعه‌ای با محوریت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اجرا کردند.

- بعد از اجرای موسیقی، کمال تبریزی دبیر هجدهین جشن خانه سینما سخنرانی خود را با عذرخواهی بابت تاخیر مراسم و بدون صندلی ماندن برخی مدعوین اغاز کرد.

- تبریزی: برگزاری هجدهمین جشن سینمای ایران حرکتی به سوی اخذ آرای جمعی بود. امسال ۴۵۱ داور فیلم ها را بازبینی کردند. امسال در بخش بهترین فیلم و کارگردانی صنوف شورایعالی تهیه کنندگان و کانون کارگردانان به انتخاب نامزدها پرداختند و رای های آنها نشان از بلوغ فکری آنها می داد. به دلیل افزایش تعداد داوران رای های داده شده بیشترین نزدیکی را به عدالت داشتند. برگزیدگان و نامزدان امسال را به دلیل تعداد داوران می توان برندگان سینمای ایران عنوان کرد. خیلی سعی شد تا رای ها لو نرود و به همین برخی از آرا همین الان در حال شمارش هستند.

- احسان کرمی مجری مراسم هجدهمین جشن سینمای ایران در خلال صحبت‌های خود و زمانی که تصویر خانواده کوثری پخش شد به این خانواده سلام کرد و گفت آنها حداقل در این جا ممنوع التصویر نیستند.

- در ابتدای این مراسم سازندگان انیمیشن بلند «شاهزاده روم» مورد تقدیر قرار گرفتند و حامد جعفری تهیه کننده آن دیپلم افتخاز جشن سینمای ایران را دریافت کرد.

- اهدای جوایز با رشته بهترین عکس آغاز شد. تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین عکس هجدهمین جشن سینما ایران اهدا می شود به: محمد بدرلو برای «اعترافات ذهن خطرناک من». این جایزه را رضا عطاران و هانیه توسلی اهدا کردند.

- رضا عطاران که به همراه هانیه توسلی برگزیدگان بهترین عکس را معرفی کرد، گفت: «من نمی خواستم لباس هایم را با هانیه توسلی ست کنم….به دلیل اتفاقات جشن حافظ ما از برخی ها بیشتر از خدا می ترسیم…. آنها با فحش های ناموسی از هنرمندان یاد می کنند!»

- دیپلم افتخار و تندیس شایستگی بهترین جلوه های ویژه میدانی در هجدهمین جشن خانه سینما اهدا می شود به: ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار». این جایزه را علیرضا خمسه اهدا کرد.

- علیرضا خمسه که برای اهدای جایزه بهترین جلوه های ویژه میدانی به روی صحنه آمد کنایه هایی به مسئله بیکاری در سینما زد و گفت:«هیکل را ببنید! بیکاری با ما چه می کند!»

- ایمان کریمیان بعد از دریافت جایزه: «خیلی خوشحال هستم که برای ایستاده در غبار هم سیمرغ گقتم هم جایزه جشن سینمای ایران را. این جایزه را به همسر و دخترم تقدیم می کنم.»

- مجید مظفری و ویشکا آسایش تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: شهرام خلج برای فیلم «ایستاده در غبار»

- مینا ساداتی و بابک حمیدیان تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین طراحی لباس هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: غزاله معتمد برای فیلم «ابد و یک روز»

- بابک حمیدیان در پاسخ به درخواست مجری مراسم که از او خواست کمی هیجان زده تر باشد: «چرا باید هیجان زده باشم؟ دو سال است که نادیده گرفته می‌شوم!»

- آتیلا پسیانی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کرد به: آرش قاسمی برای فیلم «خشم و هیاهو».

- پسیانی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کرد به: امیر میر شکاری برای فیلم «ابد و یک روز».

- افسانه بایگان و علی دهکردی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: امیرحسین قدسی برای فیلم «اژدها وارد می شود».

- هومن سیدی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین جلوه های بصری هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کرد به: هادی اسلامی برای فیلم «بادیگارد».

- حین برگزاری هجدهمین جشن سینمای ایران ویدیو کلیپی از درگذشتگان سینمای ایران پخش شد و در زمان نمایش چهره عباس کیارستمی مهمانان با تشویق پرشور یاد این کارگردان را زنده نگه داشتند.

- رویا تیموریان و مسعود رایگان تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: کارن همایونفر برای فیلم «بادیگارد».

- رضا کیانیان و غزل شاکری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین تدوین هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: بهرام دهقانی برای فیلم «ابد و یک روز».

- رامبد جوان تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کرد به: هومن بهمنش برای فیلم «اژدها وارد می شود».

- نیکی کریمی و حبیب رضایی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: نوید محمدزاده برای فیلم «ابد و یک روز».

- نوید محمدزاده بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل: «خیلی خوشحالم که این جایزه را از حبیب رضایی گرفتم. ان شاء الله تا ابد و یک روز برای فیلم «ابد و یک روز» جایزه بگیرم. ما همچنان منتظر اعلام رای پرونده پزشکی عباس کیارستمی هستیم.»

- نیکی کریمی و حبیب رضایی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: فرشته صدرعرفایی برای فیلم «کوچه بی نام».

- مریلا زارعی و امین تارخ تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: پیمان معادی برای فیلم «ابد و یک روز».

- پیمان معادی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد: «خیلی خوشحالم که جایزه ام را از دست مریلا زارعی و امین تارخ گرفتم… من و مریلا همکاری بسیار خوبی در «درباره الی» داشتیم…از سعید روستایی تشکر می کنم که فیلم خوب «ابد و یک روز» را ساخت و باعث شد جوانان بسیاری انگیزه بگیرند و وارد سینما بشوند، ممنون که من را انتخاب کرد….در این مدت غم و خشم و افسوس بسیاری برای در گذشتگانی داشتیم که ما را عاشق سینما کردند. این جایزه را به آقای عباس کیارستمی تقدیم می کنم.»

- رویا نونهالی و مسعود کرامتی تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: باران کوثری برای فیلم «کوچه بی نام»

- باران کوثری بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن: «خیلی خوشحال هستم که ما خانه سینما داریم و درش همچنان باز است. از تمام عوامل خانه سینما و فیلم جامه دران تشکر میکنم. از هاتف علیمردانی و عمو فرهاد و عمو کلاری برای فیلم کوچه بی نام تشکر میکنم. می‌گویند امسال یکی از پر مخاطب ترین سال‌های سینمای ایران بوده است و در همین سال هنرمندان ما در معرض هجمه و توهین های ناروا و بی شرمانه بسیاری هستند. اما حضور مردم به ما دلگرمی می دهد. پشت ما سینماگران به شما مردم گرم است. دم همه گرم!»

- مهناز افشار و حسین یاری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه اقتباسی هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی برای فیلم «جامه دران».

- مهناز افشار که برای اهدای جوایز فیلمنامه به روی صحنه آمده می گوید: «وقتی تماشاگران از فیلم هایی نظیر فروشنده، لانتوری و ایستاده در غبار استقبال می کنند برخی از نویسندگان جوری دست به قلم نبرند که سازندگان آنها ترجیح بدهند از ایران بروند.»

- افشار و یاری تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز»

- سعید روستایی بعد از دریافت بهترین جایزه فیلمنامه: «این چهارمین جایزه ای است که برای فیلمنامه ابد و یک روز می گیرم. از تمام عوامل این فیلم تشکر می کنم که باعث شدند فیلمنامه من روز به روز بهتر شود و همه خوششان بیاید. پیمان معادی حرف هایی زد که سر من گیج رفت. بزرگ شمایید که در اولین فیلم یک کارگردان فیلم کوتاه ساز بازی کردید. سعید ملکان از شما هم به خاطر تمام حمایت هایت تشکر می کنم.»

- فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم زاده تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: سعید روستایی برای فیلم «ابد و یک روز».

- فاطمه معتمدآریا و مهدی فخیم زاده تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین فیلم هجدهمین جشن سینمای ایران را اهدا کردند به: حبیب والی نژاد تهیه‌کننده فیلم «ایستاده در غبار».

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۱۹۶۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • reza.1769

    این فیلم که مشخصه، به خاطر مسائل سیاسی ج ایزه میگیره والا هیچی نداره