کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۹۰
تاریخ خبر:

توضیحات استاندار فارس و حاشیه نویسی کیهان درباره حمله به علی مطهری

ایسنا نوشت:

استاندار فارس ضمن ابراز تاسف از وقایع حادث شده برای علی مطهری در شیراز، گفت: حتما از آقای مطهری دلجویی و با عوامل ایجاد کننده این مشکل نیز برخورد می‌کنیم.
دکتر سیدمحمد احمدی در جمع خبرنگاران با تصریح اینکه از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته تا عوامل بروز حادثه برای علی مطهری در شیراز، شناسایی شوند، گفت: به حتم کسانی‌که این اتفاقات را رقم زده‌اند، اشخاص عادی نبودند، اما برای ممانعت از تکرار چنین وقایعی باید بر اساس قانون با افرادی که بی‌قانونی می‌کنند،‌ برخورد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان مراسم سخنرانی علی مطهری، زمان و چگونگی ورود وی را به مسئولان انتظامی و امنیتی استان فارس و شهرستان شیراز اطلاع‌رسانی نکرده بودند، گفت: بی‌تردید اگر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح انجام شده بود، پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد که آقای مطهری به‌عنوان نماینده مجلس از محل پاویون تا محل سخنرانی بدرقه شود.
وی در عین‌حال از عملکرد دانشگاه شیراز انتقاد و تصریح کرد: شورای تامین شهرستان شیراز کتبا نظر خود را در خصوص این برنامه و حضور آقای مطهری اعلام کرده بود. ما از طریق فرماندار جهرم که رابطه دوستی با آقای مطهری دارند، از وی خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیاید و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهد، ظاهرا ابتدا وی پذیرفته اما بعد اعلام می‌کند این موضوع باید از طرف دانشگاه نیز اعلام شود.
استاندار فارس با بیان اینکه مدیرکل سیاسی استانداری از طریق تماس تلفنی از قائم مقام دانشگاه در خصوص زمان حضور آقای مطهری سئوال کرده بود، افزود: اما زمان دقیق اعلام نشد، فرماندار شیراز هم نامه نوشته و خواستار اعلام زمان برنامه‌ ورود و سخنرانی شده بود.
از سوی دیگر روزنامه کیهان درباره این حادثه نوشت:با اینکه اعضای شورای تامین شهرستان شیراز و استان فارس با حضور مطهری در دانشگاه شیراز مخالفت کرده بودند لیکن رئیس و قائم مقام دانشگاه شیراز اصرار به برگزاری برنامه داشتند.

همین عدم توجه به تذکرات اعضای شورای تامین زمینه حواشی بعدی حضور مطهری در شیراز را فراهم کرد به گونه‌ای که در بدو ورود مطهری به شیراز عده‌ای با حضور در فرودگاه نسبت به حضور علی مطهری در شیراز اعتراض کردند.

اصرار مسئولین دانشگاه به حضور علی مطهری در دانشگاه علی‌رغم تذکرات داده شده توسط اعضای شورای تامین استان، نوع اعتراض‌ها به حضور وی در شیراز و انعکاس خاص این خبر توسط برخی از رسانه‌ها شائبه برنامه‌ریزی قبلی جهت ایجاد جو «مظلوم‌نمایی» برای علی مطهری را در اذهان ایجاد کرد.

کدخبر: ۱۹۵۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mahmoud1075

    علی مطهری چرا باید شیراز بره؟ مگر ایشان نماینده مردم تهران نیست؟ بجای شیرازگردی ********* چرخی به مناطق محروم شهر تهران بزنه