کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۶۳
تاریخ خبر:

تلفات سیل چالوس به ۱۲ نفر رسید

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که حدود ۴۵ تن در جریان طوفان روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین ۱۲ تا ۲۰ تن نیز مفقود شده‌اند.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مجروحان، مفقودشدگان و فوتی‌های طوفان روز گذشته دو استان تهران و البرز گفت: جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز ۳۰ تن به علت حوادث ناشی از طوفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان نیز وضعیت مناسبی دارند و عمدتا مواردی چون ضربه به سر، سقوط اشیاء، افتادن به آب و… علت آسیب‌دیدگی‌شان بوده است.
وی با بیان اینکه تا بدین لحظه مرگ چهار تن به تایید عوامل اورژانس رسیده است، گفت: موضوعی که برای ما جای نگرانی دارد آماری است که از مفقودشدگان و براساس گزارش‌های شهروندان و حادثه‌دیدگان به دست ما رسیده است. براین اساس بین ۱۲ تا ۲۰ نفر مفقود شدند که عملیات برای یافتن آنان ادامه دارد.
سخنگوی اورژانس کشور درباره اینکه تعداد مفقودشدگان چقدر صحیح است و آیا ممکن است این تعداد تغییر کند، به هرحال نیروهای امدادی به دنبال یافتن این افراد هستند و ممکن است که آنان خود را نجات داده باشند. در کل ما امیدواریم که شمار کشته شدگان از این بیشتر نشود.
خالدی درباره اینکه این افراد در کدام مناطق مفقود شده‌اند گفت: گزارش‌های ما نشان می‌دهد که اعلام مفقودی در دو منطقه سنگان (محدوده امامزاده داوود) و محدوده ارنگه در جاده چالوس بوده است و در حال حاضر نیز در این دو منطقه وضعیت مناسبی نداریم.از سوی دیگ داود رجبی معاون امداد هلال احمر استان البرز در گفت و گو با مهر گفت: در پی بارندگی و جاری شدن سیل در روستای سیجان واقع در محور کرج - چالوس، طبق اظهارات افراد محلی ۱۲ نفر مفقود شده اند.
رجبی در ادامه با اشاره به اینکه، جستجو برای یافتن افراد در حاشیه رودخانه ادامه دارد، گفت: متاسفانه شب گذشته قطع برق در منطقه و عدم دید کافی جستجو را با مشکل مواجه کرد.
رجبی در ادامه با اشاره به آمار ضد و نقیضی که از سوی برخی افراد ارائه می شود، گفت: تا کنون ۴۰ دستگاه خوردرو، تعدادی از خانه های اهالی و سه پل که بر اساس ساخت و ساز در حاشیه رودخانه احداث شده بود تخریب شده اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز در پایان گفت: گروه های امدادی هلال احمر ه همراه دیگر سازمانهای امدادی حاضر در منطقه به کمک اهالی روستا و افراد محلی برای یافتن اجساد تلاش می کنند.

کدخبر: ۴۰۹۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر