کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۳۱
تاریخ خبر:

اعتراف ژنرال ارشد امریکایی: داعش برای مقابله با حزب الله بوجود آمد

ژنرال ارشد آمریکایی که پیشتر فرماندهی ناتو را بر عهده داشته است، اعتراف کرد که گروه تروریستی داعش با حمایت مالی متحدان نزدیک واشنگتن و برای جنگیدن و از بین بردن حزب الله بوجود آمد.
به گزارش مهر به نقل از اوراسیا نیوز، ژنرال «وسلی کلارک» از فرماندهان باسابقه ارتش آمریکا که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ از جمله در زمان جنگ بالکان فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده در مصاحبه با سی ان ان با بیان این مطلب در ادامه گفت: پیدایش داعش با کمک ها و حمایت های دوستان و متحدان ما آغاز شد زیرا تنها گروهی که خواستار جنگ با حزب الله بود داعش بود.
به گفته این ژنرال آمریکایی، دلیل آنکه داعش خواستار جنگ با حزب الله است آن بود که اعضای داعش افرادی متعصب بوده و رفتار آنها یادآور شخصیت «فرانکشتاین» است.
فرانکشتاین معروف‌ ترین اثر نویسنده انگلیسی مری شلی است. در این اثر فرانکنشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌ تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.
بر اساس این گزارش، ژنرال کلارک به صراحت نام کشور یا کشورهایی که عامل ایجاد داعش بوده اند ذکر نکرد اما اذعان کرد که شکل گیری این گروه تروریستی بخشی از استراتژی بود که برای از بین بردن حزب الله بوسیله ارتشی از افراد افراطی شکل گرفته بود.
کلارک در سال ۲۰۰۳ میلادی کتابی را منتشر کرده و در آن آمریکا را متهم کرده بود که در پی برافروختن آتش جنگ در سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و نهایتا ایران است.
اغلب مردم جهان کلارک را به دلیل فرمانی که در زمان جنگ بالکان صادر کرده بود می شناسند. در آن زمان نیروهای حافظ صلح روس قبل از نیروهای آمریکایی وارد شهر پریشتینا مرکز کوزوو شده بودند از همین رو وی دستور تیراندازی به سمت آنها را صادر کرده بود اما فرمانده انگلیسی حاضر در محل از انجام این فرمان خودداری کرده و گفته بود حاضر نیستم به خاطر شما آغازگر جنگ جهانی سوم باشم.

کدخبر: ۱۷۳۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر