کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۴۱۷
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | سپاه چینی‌های صندوقدار

۱۰ سدان چینی اتومات و دنده‌ای در رنج قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان تلاش دارند تا با غلبه بر تندر۹۰، دنا و ۲۰۶ اس‌دی، یکی از بزرگترین بخش‌های بازار ایران را به خود اختصاص دهند

گروه خودرو| در ادامه خیز خودروسازان چین برای تصرف بازار خودروی ایران، کلاس‌ سدان‌های اقتصادی و ارزان بازار زیر فشار یک حمله سنگین از سوی برندهای چینی قرار گرفته به طوری که هم‌اینک چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ مدل سدان نسبتا ارزان قیمت در این کلاس حضور داشته و فروش خوبی را عاید برندهای نوپای چینی کرده‌اند. به غیر از ۲ سدان قدیمی‌تر ام‌وی‌ام (چری) ۳۱۵ و ۵۵۰، خودروهایی نظیر جک جی۵، گریت‌وال ولیکس سی۳۰ و لیفان ۶۲۰ از جمله خودروهایی بودند که با حضور در بازار داخلی توانستند برخی توجهات را به خود جلب کنند ضمن اینکه خودروهای ناموفق بسیاری از جمله دانگ فنگ اس۳۰ و بایک سابرینا سدان هم علیرغم تبلیغات گسترده نتوانستند در بین خریداران ایرانی طرفداری بیابند. دی یک گزارش جالب سعی‌کرده ایم به مقایسه ده مدل از محصولات چینی حاضر در بازار ایران بپردازیم که تلاش دارند به هر شکل ممکن موفقیت را در بزرگترین بازار خاورمیانه تجربه کنند. ببینیم برندهای جک، بی‌وای‌دی، ام‌جی، جیلی، برلیانس، زوتی، چری، فاو و گریت وال برای جلب رضایت خاطر خریداران ایرانی چه در چنته دارند. این شما و این محصولاتی از سرزمین اژدها.

راین وی۵
طراحی: ۵ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۵/۴ از ۱۰
تجهیزات: ۵/۵ از ۱۰
ایمنی : ۵ از ۱۰
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: -
نمره‌کلی :۵
دو سه سالی هست که از خط تولید سازنده چینی خارج شده اما یکی از سازندگانی اقماری خودرو در کرمان اخیرا دست به مونتاژ این سدان کوچک چینی زده آن هم با قیمت ۴۳ میلیونی برای نمونه دنده دستی و ۴۷ میلیون تومان برای نمونه دنده اتوماتیک. وی۵ فروش چندانی ندارد و خریدش هم چندان به صلاح نیست.

برلیانس ۳۳۰
طراحی: ۵/۷ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۷ از ۱۰
تجهیزات: ۷ از ۱۰
ایمنی :۷ از ۱۰
نمره‌کلی :۱۲/۷
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین:۱۳۷/۱۹ دستگاه
خودروی ۶۰ میلیونی پارس خودرو، پس از نصب موتور و گیربکس جدید محصول به غایت بهتری است. موتور ۱۱۵ اسبی اچ۳۳۰ در کنار سیستم مالتی‌مدیا، جعبه دنده اتوماتیک ساخت هیوندای و ۴ کیسه هوا کمک می کند تا بهترین خودروی لقب این رقابت را به این محصول اسپورت و جوان پسند بدهیم.

آریو۱۶۰۰/ زوتی زد۳۰۰
طراحی: ۵/۶ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۵/۵ از ۱۰
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی : ۶ از ۱۰
نمره‌کلی : ۶
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین:۶۵۳/۱۶ دستگاه
گرچه در ابتدا قیمت گران و برند ناشناخته‌اش باعث شد تا این خودروی چینی ۵۷ میلیونی فروش چندانی در بازار نداشته باشد اما بعد از یک افت قیمت ۲۰ میلیونی هم اینک تیراژش افزایش چشمگیری داشته ضمن اینکه سواری نرم، اتاق نسبتا بزرگ و بدنه به نسبت زیبایی دارد.

بسترن بی۳۰
طراحی: ۷ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۶ از۱۰
تجهیزات: ۵/۶ از ۱۰
ایمنی : ۵ از ۱۰
نمره‌کلی : ۱۲/۶
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۹۰۰/۱۰ دستگاه
بزرگترین خودروی این کلاس که با تکنولوژی قدیمی فولکس‌واگن و طراحی نسبتا مدرنی در بدنه ساخته شده که دقیقا از گک ترامپچی جی‌ای۳ گرفته شده است. قیمت بالایی دارد، کابینش قدیمی و کیفیت ساختش نیز در بین چینی‌ها متوسط است. این خودرو با این سطح تجهیزات واقعا گران است.

چری ای۳
طراحی: ۵/۶ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۶ از ۱۰
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی : ۵/۶ از۱۰
نمره‌کلی : ۲۵/۶
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین:۲۶۳/۱۱ دستگاه
خودرویی از همه لحاظ متوسط که قرار است با قیمت کمتر از ۶۰ میلیون تومان به بازار ارائه شود و فعلا تست‌های فنی‌اش را در اطراف دریاچه چیتگر می‌گذراند. طراحی ای۳ چندان جذاب نیست اما خب برای این کلاس همین فرم هم کافی است گرچه طراحی داخلی ای۳ بهتر از بیرون خودرو است.

جک جی۴
طراحی: ۶ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۶ از ۱۰
تجهیزات: ۶ از ۱۰
ایمنی : ۵ از ۱۰
نمره‌کلی : ۷۵/۵
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: -
این خودروی تازه وارد با فرمی ناشیانه، طراحی بدنه مشابه سوناتا وای‌اف نسل قبل را در دستور کار خود قرار داده، و با قیمت ۶۰ میلیونی در نمونه اتومات، قلب بازار را نشانه رفته است. محصول تازه گروه کرمان موتور است که اخیرا معرفی شده به نظر نمی رسد بتواند موفقیت زیادی را کسب کند.

ام‌جی ۳۶۰
قیمت : ۸ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۷ از ۱۰
تجهیزات: ۵/۶ از ۱۰
ایمنی :۵/۶ از ۱۰
نمره‌کلی : ۷
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۲۰۰/۵۱ دستگاه
این سدان ۵۷ میلیونی دنده دستی اگر بتواند بر مشکلات تولیدش فائق آید احتمالا موفق شود سطح مناسبی از فروش را تجربه کند. فرم اتاق هم چه در بدنه و چه در اتاق زیباست تا برلیانس و بی وای‌دی با رقیبی گردن کلفت و صاحب نام برای فروش بیشتر در بازار ایران دست و پنجه نرم کنند.

بی‌‌وای‌دی اف۳
طراحی: ۵/۷ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۷ از ۱۰
تجهیزات: ۵/۶ از ۱۰
ایمنی : ۵/۵ از ۱۰
نمره‌کلی : ۶۵/۶
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۱۲۳ هزار دستگاه
پرفروش‌ترین چینی حال حاضر بازار ایران خودروی قدرنادیده‌ای است. با اینکه قیمت متعادلی دارد که در مدل دنده دستی به ۵۷ میلیون تومان می‌رسد، از شاسی‌ و موتور تویوتا کورولای ۲ نسل قبل سود برده و ضمن داشتن موتروی کم مصرف، اتاقی به نسبت مدرن و کیفیت ستودنی دارد.

جیلی جی‌سی۶
طراحی : ۵ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۵ از ۱۰
تجهیزات: ۶از ۱۰
ایمنی : ۵ از ۱۰
نمره‌کلی : ۲۵/۵
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۵۸۰۰دستگاه
یک موتور ۱۵۰۰سی‌سی، جعبه دنده دستی و ظاهری دمده موجب شده تا جی‌سی۶ که یکی از محصولات موفق یخچال ساز قدیم و خودروساز جدید چینی در بازار داخل چین است نتواندعلیرغم قیمت ۴۹ میلیونی اش چندان توانی برای مقابله با تندر۹۰، سدان‌های ایرانی و حتی محصولات همخونش داشته باشد.

برلیانس ۲۳۰
طراحی : ۷ از ۱۰
کیفیت ساخت : ۵/۶ از ۱۰
تجهیزات: ۶ از۱۰
ایمنی : ۵ از ۱۰
نمره‌کلی : ۱۲/۶
فروش ۲۰۱۷ در بازار چین: ۱۸۳/۱۱ دستگاه
با قیمت ۴۵ میلیون تومان، این ارزان‌ترین محصول اتوماتیک چینی حاضر در بازار کشور است که توانسته در ۹ ماه اول سال بالغ بر۵ هزار دستگاه فروش داشته و تولید مجموع برلیانس را به بالای ۳۵ هزار دستگاه برساند. ۲۳۰ که نسبت به ۳۳۰ جوان پسندتر و کوچک‌تر است رقیب مستقیم سمند سورن نیز به شمار می رود.

کدخبر: ۲۰۰۴۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر