کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۱۴۰۱
تاریخ خبر:

آخرین خبرها از فاجعه پلاسکو؛ این خبر به روز رسانی می‌شود

اخبار دقیقه به دقیقه از ماجرای ساختمان پلاسکو از ساعت ۱۲ ظهر به بعدرا در اینجا بخوانید:

۱۷:۱۴- ایرنا

شهردار تهران: ۲۰ تا ۲۵ آتش نشان زیر آوار هستند

شهردار تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی و ریزش کامل ساختمان پلاسکو گفت: براساس اطلاعات موجود، ۲۰ تا ۲۵ نفر از نیروهای شهرداری تهران در زیر آوار این ساختمان گرفتار و محبوس شده اند.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران روز پنجشنبه در محل حادثه ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران افزود: در حدود ۲۵ نیروی آتش نشانی در زیر آوار ساختمان تخریب شده گرفتار شده اند و عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن این افراد همچنان ادامه دارد.

۱۶:۱۹ -فارس

نباید به ساختمان‌های مجاور پلاسکو آسیبی وارد شود

معاون شهردار تهران گفت: مدیریت شرایط باید به گونه‌ای باشد که باعث تخریب سایر ساختمانهای مجاور و سازه‌های فلزی باقی مانده از ساختمان پلاسکو نشود.
مازیار حسنی با اشاره به حادثه آتش سوزی پلاسکو گفت:‌یکی از موضوعات مهم برای نجات امداد گران حبس شده در زیر آور فراهم کردن مسیر مطمئن برای آوار برداری و مدیریت شرایط به گونه ای که باعث تخریب سایر ساختمانهای مجاور و سازه های فلزی باقی مانده از ساختمان پلاسکو نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک که سابقه ریاست سازمان مدیریت بحران را هم بر عهده داشته ظهر امروز از مراسم تشییع پیکر پدر خود جهت برنامه ریزی و اجرای عملیات عمرانی آواربرداری و نجات آتش نشانان در محل حادثه حاضر شد و برنامه ریزی اجرایی این عملیات را بر عهده گرفت.

ایرنا- ۱۴:۲۱
۶۰۰ واحد صنفی در ساختمان پلاسکو فروریخت

رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران گفت: ۶۰۰ واحد تولیدی در ساختمان پلاسکو فعال بود که ۴۰۰ واحد آن را تولیدی پیراهن دوزی تشکیل می داد.
درودیان افزود: خسارت بالاتر از حدی است که تصور می شود.
وی ادامه داد: ۴۰۰ واحد تولیدی در حال تهیه پوشاک شب عید بودند و به همین سبب تمامی تولیدی ها در این ساختمان مملو از پوشاک دوخته شده بود.
درودیان یادآور شد: تولید کنندگان در حال آماده سازی خود برای فصل بهار بودند که با چنین حادثه ناخرسندی مواجه شدند.
رییس اتحادیه پیراهن دوزان تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر تولیدی ها فاقد بیمه آتش سوزی بودند و به همین علت خسارت غیر قابل جبرانی را متحمل شده اند.
درودیان با یادآوری این که ساختمان پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان بود، گفت: بنیاد هم برای بیمه ساختمان کاری انجام نداده بود.
ایرنا- ۱۵:۳۰

ذخایر خون دربیمارستان ها به اندازه کافی موجود است

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو گفت: در حال حاضر ذخایر خون در بیمارستان های تهران به اندازه کافی موجود است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
سیدمرتضی طباطبایی افزود: اکنون به صورت حاد نیاز به مراجعه مردم برای اهدای داوطلبانه خون و کمک به مصدومان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو وجود ندارد و تمام ذخایر خون در بیمارستان ها و مراکز درمانی در حد همیشگی و قابل انتظار است.

ایرنا - ۱۵:۱۶
سخنگوی شهرداری تهران: داغدار اصلی حادثه ساختمان پلاسکو سازمان آتش نشانی است

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به وقوع حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو گفت: داغدار اصلی حادثه حریق و تخریب ساختمان پلاسکو تهران را ماموران فداکار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پایتخت هستند.
شهرام گیل آبادی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در محل حادثه ساختمان پلاسکو افزود: ساعت ۷:۵۹ دقیقه صبح امروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو اعلام و در زمانی کمتر از ۳ دقیقه تیم های امدادی آتش نشانی خود را به محل حادثه رساندند.
وی اظهار کرد: با تلاش آتش نشانان چندین مرتبه، آتش سوزی ساختمان مهار شد اما بدلیل قدمت ۵۰ ساله این بنا، ساختمان پلاسکو حوالی ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل فرو ریخت.
به گفته رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران، هم اکنون عملیات امداد و نجات با محوریت ستاد بحران شهر تهران با مدیریت محمد باقر قالیباف شهردار درحال انجام است.
گیل آبادی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری ساختمان برای امدادرسانی به مصدومان و افرادی که در زیرآوارد محبوس شده اند، گفت: آمار دقیقی از تعداد فوت شدگان این حادثه در دست نیست، اما به یقین داغدار اصلی این حادثه آتش نشانی شهر تهران است.

----
ایلنا - ۱۲:۱۴

تخلیه سه سفارتخانه در محدوده ساختمان پلاسکو

محسن نسج همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران، با اشاره به اینکه همزمان با آتش سوزی ساختمان پلاسکو، سفارتخانه های اطراف این ساختمان تخلیه شده است، گفت: قبل از اینکه ساختمان پلاسکو فرو بریزد، از سفارتخانه های آلمان، انگلیس و ترکیه خواسته بودیم که ساختمان‌هایشان را تخلیه کنند که تخلیه هم کرده بودند.

ایلنا - ۱۳:۱۶

شرکت گاز: پلاسکو به گاز شهری وصل نبود / علت حادثه نشت گاز نیست

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: ساختمان پلاسکوی تهران به گاز لوله کشی متصل نبوده است. وی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران، همکاران شرکت گاز در محل حاضر و گاز تمامی ساختمان های اطراف را قطع کردند. بوجارزاده تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از مدیران و مسئولان شرکت گاز در محل حادثه مستقر و اوضاع را رصد می‌کنند.

فارس - ۱۳:۲۹

اعزام یگان نیروی زمینی ارتش به محل حادثه پلاسکو

نیروی زمینی ارتش یکی از یگان های تحت امر خود را برای کمک رسانی در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو، به خیابان جمهوری اعزام کرد.

ایلنا - ۱۳:۳۰

اکثر واحدها در پوشش بیمه ایران بودند

محمد رضایی، مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران، در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه ایران هستند؟ گفت: تنها در یک شعبه ۲۸ واحد تحت پوشش بیمه ایران هستند اما بیش از ۱۰۰ واحد در ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه ایران قرار دارند.

وی افزود: برآوردهای اولیه برای پرداخت خسارت واحدهای ساختمان پلاسکو در دست انجام است و از روز شنبه کارشناسان ما در محل حادثه برای پرداخت خسارت مستقر خواهند شد.

ایرنا - ۱۳:۵۵

اورژانس: تعداد مصدومان تاکنون ۷۰ نفر هستند

موسوی رئیس اورژانس تهران دقایقی قبل تعداد مصدومان این حادثه را تاکنون ۷۰ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، ۲۳ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل و ۴۷ هم بصورت سرپایی مداوا شدند.
وی اظهار کرد: برخی از این مصدومان از مردمی هستند که هنگام وقوع این حادثه در محل حضور داشتند.
وی تصریح کرد: آوار برداری در حال انجام است اما هنوز امدادگران هیچکس را از زیر آوار بیرون نیاورده اند.

دستور ویژه رئیس جمهور به وزیر کشور

سایت ریاست جمهوری - ۱۴:۰۱

رییس جمهوری با ابراز تاسف و تاثر از حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شد، به وزیر کشور دستور داد تا در اسرع وقت ، علل حادثه و مسوولیت حادثه بررسی و گزارش شود و همچنین نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

متن دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شده است، مایه تأسف و تأثر گردید. مقتضی است در اسرع وقت،‌علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

حسن روحانی

ایسنا - ۱۴:۱۲

پلیس: به محل ساختمان فروریخته شده پلاسکو نیایید!

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان نباید به مناطق و معابر منتهی به ساختمان پلاسکو مراجعه کنند، محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در این منطقه را تشریح کرد.

سرهنگ حسن عابدی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در معابر منتهی به ساختمان پلاسکو اظهار کرد: به منظور تردد راحت دستگاه‌های مدادی و خودروهای سنگین محدودیت‌هایی در معابر منتهی به ساختمان پلاسکو اعمال شده و بر این اساس تمامی خودروها به استثنای خودروهای امدادی و مجاز، اجازه تردد در خیابان فردوسی حد فاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان فردوسی را ندارند. همچنین سمت شرق ممنوعیت تردد خودروها در خیابان جمهوری از چهارراه مخبرالدوله اعمال شده و از قیمت غرب نیز خودروها اجازه حرکت به سمت مرکز از تقاطع خیابان حافظ را ندارند.

عابدی با بیان اینکه محدودیت‌هایی نیز برای تردد در خیابان جمهوری از میدان جمهوری اعمال شده است، گفت: در صورتی که نیاز باشد محدودیت‌ها افزایش یافته و آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست که به هیچ عنوان به محل حادثه مراجعه نکرده و اخبار مربوطه را از رسانه‌ها و صدا و سیما دنبال کنند.

به گفته عابدی، این محدودیت‌ها تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

ایرنا - ۱۴:۴۲

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد از تردد در مسیر مرکز پایتخت به ویژه بازار با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو و مسدود شدن مسیرها، خودداری کنند.
سرهنگ حسن عابدی افزود: تردد هر گونه موتورسیکلت و خودرو از خیابان های کارگر و حافظ به سمت خیابان جمهوری اسلامی مسدود است و از شهروندان درخواست داریم از تردد غیر ضروری دراین محدوده و مرکز شهر خودداری کنند.
وی بیان کرد: همچنین میدان های امام خمینی (ره) و بهارستان به سمت خیابان جمهوری اسلامی همچنان مسدود است.
به گفته جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ این محدودیت ها به منظور تسهیل در روند امدادرسانی و تردد خودروهای امدادی و عملیاتی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وعده وزیر ارتباطات برای رفع مشکل ارتباطی منطقه

در پی حادثه امروز ساختمان پلاسکو وزیر ارتباطات از انجام پیگیری‌های لازم در خصوص ارتباطات این منطقه خبر داد.

محمود واعظی در قالب پستی در شبکه های اجتماعی خود عنوان کرد:

پست اینستاگرامی دکتر واعظی: از حادثه دلخراش آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، بسیار متاثر شدم امیدوارم با کمک‌های امدادی گرفتار شدگان زیر آوار نجات یابند. اقدامات لازم برای تقویت ارتباطات منطقه در حال انجام است.

رکنا - ۱۵:۰۵

چند نفر از آتش نشان محبوس شده در موتورخانه ساختمان پلاسکو با موبایل با همکاران خود تماس گرفته و اعلام کردند که زنده هستند.

کدخبر: ۱۴۱۴۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • karen

    امان از مردم بی شعوری که اونجا وایسادن د ارن فیلم میگیرن نمیزارن امداد رسانی شه

  • mehdi313

    مردم عزیز لطفا از محل حادثه دور بشید بات شکر

  • zeynab74

    ماجرا؟! این یه فاجعه س

  • cez8

    حادثه خيلي تلخيه

  • hamedmohamadi

    خدایا کمکشون کن?

  • mehdi313

    خداااااااالله

  • alireza1348

    فقط یک ساختمان فروریخته و نمیشه درست امد ادرسانی کرد . خدای نکرده اگر زلزله بیاد ٬ تهران نابود میشه . من که خودم ترجیح می دم همون لحظه ی اول بمیرم و روزهای بعد از زلزله رونبینم

  • 1364

    جقدر خوبه ساعت 7 اتش سوزی شده ریس جمهور ساعت 14خبر دار شده امروز پنج شنبه بوده ح معه که نبوده خوابت برده

  • 1364

    جقدر خوبه ساعت 7 اتش سوزی شده ریس جمهور ساعت 14خبر دار شده امروز پنج شنبه بوده ح معه که نبوده خوابت برده

  • kia.lio

    1364حواستو جمع کن

  • mahammad

    لطفا دعا کنین برای کسایی که زیر اوارن.مش خص نیست چند نفر زیر اوارنو چند نفرشون زن دن .این عدد های سی و پنجاه و..ِ که اعلام میشه همه حدسی و غیر دقیقه.

  • mahammad

    دوست عزیز واقعا نمیشه تو این مسله سیاسی کاری نکنین؟؟ یکی میگه شهردار مسعوله یکی میگه رییس جمهور چرا دیر با خبر شده.چتونه شما؟

  • pioneer26

    واقعا حادثه تلخی بود، این وسط نمیدونم یک عده از چی این حادثه خوشحال شدند که اون صورتک شاد رو زدند

  • goltapeh

    بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَِّحیم اَمَّن ی ُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ وَ یَجعَلُکُم خُلَفاءَ الاَرضِ ءَاِلهٌ مَّعَ اللهِ قَلیلاً مَا تَذَکَّ رُونَبراي سلامتي آتش نشاناني كه زير آوار در ساختمان پلاسكو مانده اند دعا كنيد!? ????? به اشتراک بزارید?

  • ali20h2

    خوشحالم که چنتا از اتش نشان ها هنوز زند ه هستن 🙁 انشاءالله بقیه هم زنده بیرون بی ان

  • shahroz

    فقط خدا کنه هر مسئولی کوتاهی کرده باید م حاکمه بشه این همه سازمان و ستاد بحران با ز هنوز خاموش نشده

  • shahroz

    شهرداری بجای سی تا تذکر باید جلوی فعالیت ساختمان را میگرفت

  • majidmajid0

    تا الان 20 نفر از هموطنانمان آتش نشان شه ید شدن ان شاالله بیشتر از این نشن

  • Ali2072

    اخبار گفت 20 نفرشون فوت كردن???????????و اقعا چرا برا سهل انگاري يه ابله بايد اين همه خانواده عزادار بشن

  • asvar.mehr

    آقای محترم آتیش نشونی و شهرداری. که هر ب ی سوادی میدونه که با قالیبافِ

  • aliparsaei

    امیدوارم اونایی که زیر اوار هستن زنده با شن هنوزاون کاربری هم که پست سیاسی گذاشته خجالت بکشه واقعا

  • ناشناس

    تا حالا این همه ادم اونجا ندیده بودم تا حالا این همه بیشعور یه جا ندیده بودم! اخ ه از چی فیلم میگیرن؟ بجای کمک کردن جلوی امداد رسانیم گرفتن!! فیلماشونم یادگاری م یگیرن!!

  • parsa.p

    بسیار غم سنگینیه.برای آتشنشانان عزیر و خ انواده این عزیزان .برای کسبه ای که دنبال روزی حلال بودن و برای هر کسی که دلش میس وزه از ناراحتی همنوعش.یادش بخیر طبقات پل اسکو،مغازه های شیکش،آکواریوم طبقه پایینش ،حوض بزرک و آبنمای قشنگش.تسلیت به همگی ع زیزان از دست رفته و خسارت دیده.مارو توغم خودتون شریک بدونید

  • hodi

    غیر قابل باور و تلخ

  • baran98710

    من میدونم اونجا یکی زنده هست من میدونم