کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۳۶
تاریخ خبر:

خریدهایی که به کار استقلال نمی‌آیند| از علیرضا کوشکی تا محمدرضا خالدآبادی

خریدهایی که به کار استقلال نمی‌آیند| از علیرضا کوشکی تا محمدرضا خالدآبادی

مثل دو پنجره قبلی، استقلال این بار هم با هدایت نکونام چند خرید عجیب و غریب داشته است

هفت صبح| استقلالی‌ها از جذب رامین رضائیان، سامان فلاح و مهدی اسلامی راضی به نظر می‌رسند اما جذب چند بازیکن معمولی دیگر، آنها را ناراحت کرده است. مرور عملکرد این بازیکنان که نمونه‌های مشابه آنها در دو پنجره قبلی هم جذب شده بودند نشان می‌دهد که چرا هواداران نسبت به آنها گارد دارند.

 

علیرضا کوشکی
  

جدیدترین خرید استقلال در بازار تابستانه نقل و انتقالات هافبک فصل گذشته گل‌گهر سیرجان است. کوشکی که سابقه بازی در تیم‌های سپیدرود رشت، پیکان و فولاد خوزستان را هم دارد، فصل گذشته و تقریبا در همین ایام از فولاد به گل‌گهر رفت. به نظر می‌رسید او تبدیل به یکی از خریدهای خوب و مثمر‌ثمر گل‌گهر بشود اما این اتفاق نیفتاد و عملکرد کوشکی اصلا راضی‌کننده نبود.

 

او در کل فصل فقط یک گل زد و یک بار هم موفق شد پاس گل بدهد. اما حالا با همین عملکرد توجه باشگاه استقلال را به خودش جلب کرده ‌ و قرارداد او دیروز امضا شد. این در حالی است که در بازار نقل و انتقالات وینگرهایی با عملکرد بهتر وجود دارند. اما مشخص نیست استقلال به چه دلیل کوشکی را جذب کرد. آن هم در حالی که استقلال فصل آینده باید در 3 تورنمنت یعنی لیگ نخبگان آسیا، لیگ‌برتر و جام حذفی حضور پیدا کند و برای موفقیت در این مسابقات نیاز به بازیکنان کارآمدتری دارد.

 

میلاد زکی‌پور

یکی از خریدهای عجیب و غریب استقلال در چند هفته گذشته مدافع چپ فصل گذشته سپاهان بود. او در تیمی که فصل گذشته بیش از 70 گل در همه تورنمنت‌ها زد، فقط یک پاس گل داد! مقایسه کنید با رامین رضائیان که هم‌پستی او در سپاهان بود اما در جناح راست! زکی‌پور البته سابقه بازی در استقلال را دارد اما چند فصل پیش وقتی پیشنهاد پرسپولیس به او رسید، تمام عکس‌هایش با پیراهن استقلال را از صفحه شخصی‌اش پاک کرد.

 

حتی فیلمی از برادرش در فضای مجازی منتشر شد که در آن او در مغازه‌اش پیراهن پرسپولیس را به نمایش گذاشته بود‍! زکی‌پور البته هرگز به پرسپولیس نرفت اما راهی سپاهان شد و همانطور که گفتیم یک فصل کاملا ضعیف را پشت سر گذاشت. جذب او توسط جواد نکونام با اعتراض هواداران استقلال روبه‌رو شد. آنها انتظار داشتند تیم‌شان بازیکنی جوان‌تر و موثرتر مثل حسین گودرزی را از شمس‌آذر قزوین جذب کند اما ترجیح نکونام، بازگشت زکی‌پور به استقلال بود.

 

میلاد فخرالدینی

بعد از مصدومیت شدید و عجیب و غریب کوین یامگا توسط هم‌تیمی‌اش امید حامدی‌فر در تمرینات، جواد نکونام مجبور شد برای نیم‌فصل دوم یک مدافع راست را جایگزین بازیکن خارجی موثر خود کند. در آن مقطع گزینه‌های مختلفی به استقلال لینک شدند اما در نهایت از قوطی نکونام نام میلاد فخرالدینی بیرون آمد! او چند سالی بود که از استقلال جدا شده بود و در تیم‌های متوسط بازی می‌کرد و سرانجام از آلومینیوم اراک به تیم اسبقش برگشت. او مدت‌ها بود که تبدیل به یک بازیکن معمولی و کم‌اثر شده بود و جذبش توسط نکونام اصلا به مذاق هواداران خوش نیامد.

 

 به نظر می‌رسید با اعتقادی که نکونام به او دارد، در نیم‌فصل دوم تبدیل به مدافع راست فیکس استقلال شود اما کار او در این تیم با 276 دقیقه بازی در یک نیم‌فصل تمام شد! بدون حتی یک پاس گل یا گل!‍ واقعا بود و نبود او در نیم‌فصل دوم هیچ فرقی برای استقلال نداشت،‌ البته یک سهمیه لیگ‌برتری را در فهرست استقلال اشغال کرد! 

 

سامان تورانیان

در ابتدای فصل گذشته، نام این بازیکن جوان و گمنام در فهرست خرید جواد نکونام قرار داشت و در حالی که استقلال در آن مقطع کوین یامگا و صالح حردانی را هم داشت، به عنوان یک سهمیه زیر 23 سال به استقلال پیوست. او در مس رفسنجان خوب کار کرده بود و مدافع راست اصلی تیم امید هم بود. جوان بودن او باعث شد تا هواداران نسبت به خرید او علیه نکونام گارد نگیرند. 

 

آنها امیدوار بودند تورانیان به تدریج در تیم‌شان فیکس شود و تا سال‌ها دفاع راست استقلال را بیمه کند اما خبری از جوانگرایی و اعتماد به او نبود و تورانیان در تمام طول فصل فقط در 3 بازی و به مدت 53 دقیقه برای استقلال به میدان رفت! او آنچنان از چشم نکونام دور مانده بود که در نیم‌فصل رقیبی سن و سال‌دار مثل میلاد فخرالدینی پیدا کرد! هرچند فخرالدینی هم آش دهان‌سوزی نبود. تورانیان هنوز عضو استقلال است اما با جذب رضائیان بعید است بیشتر از فصل گذشته فرصت بازی پیدا کند.

 

محمدرضا خالدآبادی

در نقل و انتقالات ابتدای لیگ بیست و سوم، دروازه‌بان جوان هوادار، مشتری‌‎های مهمی داشت. هم استقلال و هم پرسپولیس به او پیشنهاد داده بودند و هر لحظه شایعه انتقال او به یکی از این دو تیم منتشر می‌شد. اما در نهایت این استقلال بود که توانست او را جذب کند. البته با قراردادی که به شدت عجیب و غریب بود، با مبلغی حدود 9 میلیارد تومان!

 

با آن همه هزینه و جنجال در فصل نقل و انتقالات، انتظار می‌رفت جواد نکونام از او به عنوان یک رقیب آماده برای سیدحسین حسینی استفاده کند اما وقتی فصل به پایان رسید، خالدآبادی فقط در یک بازی در ترکیب استقلال قرار گرفته بود، آن هم به دلیل محرومیت حسینی! نکونام در جام حذفی هم فرصتی به خالدآبادی نداد و در نهایت هم مشخص نشد استقلال برای دروازه‌بانی که فقط در یک بازی‌ آن هم به صورت اجباری به میدان رفت، چرا اینقدر هزینه کرد! خالدآبادی احتمالا در روزهای آینده از استقلال جدا خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۳۱۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر