کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۶۶۰
تاریخ خبر:

نکته بازی| کار نکونام غیر‌اخلاقی بود، غیرقانونی هم شد!

نکته بازی| کار نکونام غیر‌اخلاقی بود، غیرقانونی هم شد!

درباره افشاگری مهدی طارمی در ماجرای دو تساوی اخیر تیم ملی و فسخ قرارداد جواد نکونام با فولادی‌ها

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

غیر‌اخلاقی بود، غیرقانونی هم شد!

دیروز یک خبرگزاری نوشت کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پس از بررسی‌های متعدد، بابت ترک ناگهانی اردوی فولاد پیش از بازی برابر الهلال در اسفندماه ۱۴۰۱، فسخ قرارداد جواد نکونام با باشگاه خوزستانی را غیرقانونی دانسته و این مربی را به پرداخت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان غرامت محکوم کرده است. به تاریخ این اتفاق دقت کنید. اسفند 1401! امروز چه تاریخی است؟ 5 تیر 1403!

در واقع بین فسخ قرارداد نکونام با فولاد و صدور حکم توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، تقریبا 18 ماه فاصله وجود دارد! در فاصله این اقدام غیرقانونیِ جواد نکونام، او با استقلال قرارداد امضا کرده، طبیعتا دریافتی‌هایی هم طبق قرارداد داشته و با این تیم نایب‌قهرمان لیگ‌برتر هم شده ‌ و حالا سوال این است که تکلیف این موارد چیست؟ سوال مهم‌تر اینکه چرا صدور حکم در این ماجرا اینقدر طول کشیده است؟

یک نکته دیگر هم در این ماجرا وجود دارد. نکونام در فاصله یکی دو روز تا بازی فولاد و الهلال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، قراردادش با این باشگاه را فسخ ‌ و اردوی تیم را ترک کرد و تیم مجبور شد با هدایت دستیار او به مصاف غول فوتبال آسیا برود و الحق و الانصاف هم نمایش درخشان و آبرومندانه‌ای ارائه داد.

همان روزها هم رسانه‌ها نوشتند که این کار نکونام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای بوده و هر اتفاقی هم که رخ داده باشد، او نباید اردوی تیم را در فاصله یکی دو روز تا بازی با الهلال ترک می‌کرد. حالا او مانده و حرکتی که نه حرفه‌ای بوده، نه اخلاقی و نه حتی قانونی!

 

مگر این تیم منظم و همدل نبود؟

دوشنبه شب مهدی طارمی مهمان برنامه تلویزیونی فوتبال‌برتر بود. او در این برنامه درباره همه چیز حرف زد تا اینکه نوبت به ماجرای دو تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان رسید. در بازی رفت، تیم ملی در نیمه اول عالی کار کرده بود و دو گل زده بود اما در نیمه دوم یک نمایش فاجعه‌بار از تیم ملی دیدیم که منجر به خوردن دو گل و مساوی شدن بازی شد. بازی برگشت هم به تساوی بدون گل انجامید و حالا طارمی درباره هر دو بازی افشاگری کرده و باید منتظر واکنش کادر فنی به این ماجرا باشیم.

طارمی درباره بازی رفت گفت: «وقتی نیمه دوم وارد زمین شدیم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذشت شیطنت‌هایی از سوی برخی بازیکنان رخ داد که همه چیز را عوض کرد.» طارمی درباره بازی برگشت هم گفت: «من به چند نفر از مربیان و بازیکنان گفتم که انگیزه کافی را نمی‌بینم.» واقعیت این است که اگر هر دو ماجرا حقیقت داشته باشد، مسئول اول و آخر کادر فنی است. باید دید منظور طارمی از شیطنت چند بازیکن چه بوده و کادر فنی چه واکنشی به این شیطنت‌ها داشته است.

یادمان نرفته که قلعه‌نویی بیش از هر چیز در تیمش به نظم و همدلی اشاره می‌کند اما این شیطنت‌ها همه چیز را زیر سوال برده است. درباره بی‌انگیزگی بازیکنان در بازی برگشت هم قبل از طارمی، این اعضای کادر فنی هستند که باید متوجه ماجرا شوند و این اشکال را رفع کنند. ماشاالله تعدادشان هم کم نیست و باید ریز و درشت اتفاقات اردوها و تمرینات را دیده باشند. منتظر توضیحات سرمربی و دستیارانش در این باره هستیم.

 

کدخبر: ۵۶۱۶۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر