کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۶۸
تاریخ خبر:

نکته بازی| بزرگنمایی که تخصص شماست آقای خیابانی

نکته بازی| بزرگنمایی که تخصص شماست آقای خیابانی

درباره اغراق برخی رسانه‌ها‌ درباره سعید عزت‌الهی و حرف‌های دوپهلوی جواد خیابانی

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

بزرگنمایی که تخصص شماست استاد!

حدود دو هفته پیش بود که جواد خیابانی در یک برنامه ورزشی و در‌باره فساد کشف شده در باشگاه مس رفسنجان گفت: «مشخص شد چه کسانی از فدراسیون فوتبال جزو افراد فاسد فوتبال هستند و از فدراسیون رفتند. در همین مورد ما چندین بار هم گفتیم؛ اصلا VAR  به این خاطر به ایران نمی‌آید که بتوانند بازی‌ها را در بیاورند و خیلی ساده نتایج را عوض کنند؛ آن هم از طریق پرداخت مبالغی به بعضی از داوران، کمک داوران ‌ یا حتی بازیکنان که شما بازی را در بیاورید چون VAR هم که نیست. این فساد در فوتبال ایران واقعا دامنگیر است.

من حتی می‌توانم به شما اسامی داوران، بازیکنان و خبرنگارانی که پول می‌گیرند را به شما بگویم اگر پایش بیفتد!» اگر این جملات را چند بار بخوانید به این نتیجه می‌رسید که فساد در فوتبال ایران فراگیر و به قول خیابانی دامنگیر است. در واقع ماجرا به دو نفر و 5 نفر و 10 نفر محدود نمی‌شود و تعداد نفرات درگیر در فساد دورقمی و شاید هم سه‌رقمی است. اما همین جناب خیابانی چند روز بعد در همین برنامه گفت: «این پرونده فساد مس رفسنجان فقط 7 نفرند. چرا بزرگنمایی می‌کنید؟  من هفت سال پیش گفتم که ساختار فوتبال ایران فاسد است.»

آقای خیابانی شما خودتان متخصص بزرگنمایی و اغراق هستید. ما با شما چه کنیم؟ کدام حرف‌تان را قبول کنیم؟ نمی‌شود که هر روز یک حرف بزنید! برای خودتان بد است استاد! اعتبار خودتان از دست می‌رود. وقتی می‌گویید ساختار فاسد است، یعنی خانه از پای‌بست ویران است! یعنی باید همه چیز را کوبید و از نو ساخت. حالا چطور می‌گویید فساد را بزرگنمایی نکنید؟

 

شاه‌ماهی برای خودش ابهتی دارد!

سعید عزت‌الهی یکی از استعدادهای بزرگ فوتبال ایران بود. وقتی نوجوان بود در فوتبال اروپا حضور داشت و حتی مدتی زیر نظر دیه‌گو سیمئونه در تیم‌های پایه‌ای اتلتیکو مادرید تمرین کرد. آن روزها به نظر می‌رسید بعد از دایی و کریمی و باقری و عزیزی و مهدوی‌کیا، یک لژیونر دیگر خواهیم داشت که به بزرگ‌ترین تیم‌های اروپا خواهد پیوست اما حالا که او به سن 27 سالگی رسیده، رزومه‌اش و تیم‌هایی که در آنها بازی کرده، اصلا تعریفی ندارد و در حد و اندازه او و استعدادش نیست.

اتلتیکو مادرید C، روستوف، آنژی ماخاچ‌قلعه و آمکار برم روسیه، ردینگ انگلیس، یوپن بلژیک، وایله بلدکلوب دانمارک، الغرافه قطر و شباب‌الاهلی امارات تیم‌هایی هستند که عزت‌الهی در آنها بازی کرده است. اما با همین کارنامه، بعضی از سایت‌ها جوری درباره او ‌ و تیم‌های خواهانش خبر منتشر می‌کنند که هر کس نداند، فکر می‌کند طرف جزو 3 هافبک‌برتر تاریخ فوتبال ایران است.

آخرین تیتر این یک رسانه درباره عزت‌الهی این است: «خروج شاه‌ماهی همیشگی از چنگ استقلال و پرسپولیس!» عزت‌الهی در سطح فوتبال ایران واقعا بازیکن خوب و باکیفیتی است ولی چطور می‌شود به او لقب شاه‌ماهی داد؟ با کدام کارنامه؟ اگر عزت‌الهی از نظر شما شاه‌ماهی است، لقب مهدی طارمی و سردار آزمون چه خواهد بود؟ علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی چطور؟

دوستان! باور کنید کلمات حرمت و معنا و بار معنایی دارند. به همین راحتی نمی‌شود آنها را خرج کرد. شاه‌ماهی هم برای خودش ابهتی دارد. موقع تیتر زدن لطفا آرامش خودتان را حفظ کنید و هیجان‌زده نباشید. باور کنید بعدا کلمه کم می‌آورید و نمی‌دانید چه کنید. از ما گفتن بود.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر