کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۰۴۸
تاریخ خبر:

پرهایتان ریخته است اساتید؛ بررسی کارنامه و عملکرد عقاب‌های سابق

پرهایتان ریخته است اساتید؛ بررسی کارنامه و عملکرد عقاب‌های سابق

مرور عملکرد دروازه‌بان‌های بزرگی که در این فصل به شدت افت کرده‌اند

هفت صبح| لیگ بیست و سوم برای چند دروازه‌بان مهم و ثابت فصول پیش، لیگ بدی بوده است. بعضی از آنها خودشان افت کرده‌اند اما بعضی از آنها هم تحت تاثیر عملکرد ضعیف تیم‌شان قرار گرفته‌اند و افت کرده‌اند. عملکرد 4 دروازه‌بان بزرگ و مهم چند فصل اخیر لیگ‌برتر را در لیگ جاری بررسی می‌کنیم.

 

کریستوفر کنت

 

دروازه‌بانی که دو فصل پیش در سپاهان رشید مظاهری پرمدعا اما ناآماده را نیمکت‌نشین کرد و عملکرد بهتری از او داشت، در این فصل برای فولاد خوب کار نکرده است. او فصل گذشته هم عضو همین فولاد بود و توانست در 29 بازی 15 کلین‌شیت کند و فقط 24 گل دریافت کند.

 

اما در فصلی که در آن قرار داریم، کنت اتریشی در 20 بازی 29 بار دروازه‌اش باز شده و فقط 8 بار توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد! شاید بتوان این آمار را محصول ضعیف شدن کل تیم فولاد دانست اما واقعیت این است که خود کنت هم در این فصل اشتباهات فردی زیادی داشته و گل‌هایی خورده که در دو فصل گذشته از او سراغ نداشتیم. گل بدی که در آخرین دقیقه بازی مقابل هوادار خورد و باعث شد بازی 3 - 3 مساوی شود، نیمکت‌نشینی او در دو بازی آخر فولاد را به دنبال داشته است.

 

جانشین او هم شهاب گردانی است که 40 ساله است و مدتی پیش اعلام کرده بود که از فوتبال کناره‌گیری می‌کند اما ظاهرا ضعف کنت باعث شده تا فولادی‌ها دست به دامن او شوند.

 

علیرضا حقیقی

 

دشمن درجه یک کلین‌شیت، در این فصل هم رابطه خوبی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش نداشته است. او پس از یکی دو فصل نساجی را ترک کرد و در این فصل دروازه‌بان تیم هوادار است که از نظر دفاعی شرایط بهتری نسبت به نساجی دارد اما عملکرد حقیقی از نظر آماری تفاوت چندانی با دو سه فصل اخیر نداشته است.

 

او در تمام بازی‌های این فصل هوادار دروازه‌بان اصلی تیمش بوده و فقط 7 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شده است. آمار عجیب اینکه او در 24 بازی 34 گل خورده است! عملکرد حقیقی البته تناقض‌هایی هم دارد. او در بعضی از بازی‌ها همزمان هم سوپرواکنش دارد و هم گل‌های بدی دریافت می‌کند. حقیقی فقط در برابر سپاهان و تراکتور 9 گل خورده است.

 

حقیقی فصل قبل در نساجی 44 گل خورد و حالا اگر در 6 بازی بعدی بیشتر از 10 گل دریافت کند، رکورد فصل گذشته خود را خواهد شکست. آماری که با توجه به روند شخصی او و تیمش ممکن است ثبت شود و ضعیف‌ترین عملکرد او در این چند سال رقم بخورد.

 

رشید مظاهری

 

دروازه‌بانی که سال‌های سال یکی از بهترین دروازه‌بان ایران بود و همواره در اردوهای تیم ملی حضور داشت، دو سه سالی هست که به شدت افت کرده است. مظاهری پس از اینکه در استقلال و سپاهان جایگاه خود را از دست داد، فصل گذشته را در پیکان گذراند و امسال به نساجی پیوست.

 

قائمشهری‌ها امیدوار بودند با تجربه بالای او شرایط خوبی را در دروازه داشته باشند اما شرایط به شکلی پیش رفت که او در پایان نیم‌فصل اول از نساجی جدا شد.

 

مظاهری در 14 بازی برای این تیم فقط یک بار توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و در این مدت 20 گل هم دریافت کرد. او پس از جدایی از نساجی تیم ندارد و باید خودش را آماده خداحافظی از میادین کند.

 

این در حالی است که او فقط 34 سال دارد که برای یک دروازه‌بان حرفه‌ای سن خداحافظی به شمار نمی‌رود و او اگر درگیر حاشیه نمی‌شد می‌توانست چند سال دیگر بازی کند. حاشیه‌های او از دوران حضور در استقلال و اختلاف با فرهاد مجیدی شده بود و تا سپاهان هم ادامه داشت.

 

حامد لک

 

او دو فصل است که در تیم مس رفسنجان بازی می‌کند و عجیب اینکه عملکردش در این دو فصل متوالی کاملا متناقض بوده است. لک فصل گذشته 24 بار در دروازه مس ایستاد و فقط 15 بار دروازه‌اش باز شد. او در این مدت 13 بار هم کلین‌شیت کرد و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فصل بود. به لطف آمادگی و عملکرد خوب او، مس رفسنجان فصل گذشته با 15 گل خورده، دومین خط دفاع برتر لیگ بود.

 

اما در فصل جاری اوضاع برای او و تیمش متفاوت است. او تا این جای فصل 19 بار در ترکیب اصلی مس قرار گرفته و 22 بار دروازه‌اش باز شده است و در آماری دور از انتظار فقط 7 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. البته تغییر مربی در ابتدای فصل و عوض شدن سیستم و ضعف عمومی تیم و البته دوباره تغییر سرمربی در نیم‌فصل هم تاثیر منفی در عملکرد شخصی لک داشته ‌ اما کلا انتظارات از او بیشتر است. او کسی است که 3 فصل پیش با عملکردش درخشان پرسپولیس را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا برد.

 

 

کدخبر: ۵۵۷۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر