کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۰۱
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| بهانه‌ها و بیانیه‌های حال به هم زن

نکته‌بازی| بهانه‌ها و بیانیه‌های حال به هم زن

دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را می‌خوانید:

 

این بیانیه‌های حال به هم‌زن!

 

بعد از پایان بازی‌های هفته بیست و سوم، باشگاه استقلال بیانیه‌ای صادر کرد و با اشاره غیرمستقیم به داوری بازی پرسپولیس و ملوان، خواهان اجرای عدالت در هفته‌های باقی مانده شد. ساعتی بعد پرسپولیس هم که خوب می‌دانست مخاطب بیانیه استقلال است، بیانیه‌ای سراسر طعنه علیه این باشگاه منتشر کرد. و خب در ادامه استقلال هم کم نیاورد و یک بیانیه تند و تیز دیگر خطاب به پرسپولیس صادر کرد.

 

البته ماجرا فقط همین بیانیه‌ها نبود و اعضای دو باشگاه در مصاحبه با رسانه‌ها و همچنین به اشکال مختلف در فضای مجازی به رقیب حسابی طعنه زدند. به هواداران متعصب و دوآتشه دو تیم کاری نداریم اما به عنوان یک علاقه‌مند به فوتبال، وقتی بیانیه‌ها را می‌خوانیم، واقعا حالت تهوع می‌گیریم.

 

دو باشگاه که واژه «فرهنگی» را به تمسخر گرفته‌اند و مثل دو بچه به هم می‌پرند و طعنه می‌زنند و از هواداران احساساتی خود لایک و کامنت می‌گیرند. در بیانیه‌ها جوری به داوری‌های تیم رقیب طعنه می‌زنند که انگار خودشان تا امروز فقط و فقط از داوری‌ها لطمه دیده‌اند. اما واقعیت این است که اگر داوری تمام بازی‌های لیگ بررسی شود، این دو تیم جزو تیم‌هایی هستند که بیشتر از ضرر، از داوری‌ها سود برده‌اند. در واقع فضای هواداری و رسانه‌ها باعث می شوند تا داوران خواسته یا ناخواسته از سوت زدن علیه این تیم اجتناب کنند اما دوستان در دو باشگاه با پررویی تمام همیشه طلبکار هستند و از داوری و زمین و زمان گلایه می‌کنند. رو که نیست. سنگ پای قزوین است!

 

 

بهانه جای خود؛ شما کارتان را درست انجام دهید

 

جناب آقای مهدی تاج در حاشیه انتخابات هیات فوتبال استان گیلان و در پاسخ به سوالی درباره اشتباهات داوری در لیگ‌برتر گفته: «همه معتقدند که دارند ضرر می‌کنند، من نمی‌دانم پس کدام تیم نفع می‌برد از داوری. تجهیزات VAR باید به کشور وارد شود اما من شخصا امیدوار نیستم که حتی با وجود VAR هم، بعضی افراد اعتراض نکنند. چون حس می‌کنم اعتراض کردن در فوتبال یک اتفاق طبیعی شده است و هرکسی باید یک اعتراضی بکند تا اگر ناکامی وجود دارد؛ مسئولیتش تقسیم شود و بخشی از آن به داور مربوط شود.»

 

البته آقای تاج درست می‌گوید و بهانه‌گیری و پنهان شدن پشت اشتباهات داوری همیشه بوده و خواهد بود اما این دلیل نمی‌شود که شما هم ضعف داوری در بازی‌های لیگ را گردن نگیرید.

 

در لیگ برتر بعضی وقت‌ها سوت‌هایی از داوران می‌بینیم و می‌شنویم که هرجور فکر می‌کنیم، متوجه‌شان نمی‌شویم. این صحنه‌ها نیاز به VAR ندارند و حتی با چشم ضعیف هم قابل تشخیص هستند اما داوران انتخابی کمیته داوران فدراسیون شما آنها را نمی‌بینند. شاید هم می‌بینند و ترجیح می‌دهند خودشان را به آن راه بزنند.

 

خلاصه اینکه بهانه‌جویی مربیان و بازیکنان و بیانیه‌نویسی باشگاه‌ها نباید باعث شود شما از وظیفه‌تان غافل شوید. سال‌هاست وعده آمدن VAR را می‌دهید و امسال فقط در دو دربی از این تکنولوژی استفاده کرده‌ایم. خودتان وعده داده‌اید که فصل آینده از ابتدا VAR خواهیم داشت اما علی خسروی مدعی شده که از نیم‌فصل دوم می‌توانیم VAR داشته باشیم. تکلیف ما را مشخص کنید شما را به خدا!

 

کدخبر: ۵۵۶۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر