کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۷۰
تاریخ خبر:

بازی UFL رقیبی تازه برای FIFA و PES

بازی UFL رقیبی تازه برای FIFA و PES

بررسی نسخه آزمایشی بازی فوتبالی جدید UFL

هفت صبح| امیر پایدار؛ برای سال‌هاست که تجربه یک بازی فوتبالی به دو انتخاب یعنی  EA Sports FC  و E Football یا همان FIFA و PES سابق خلاصه می‌شود. رقبایی که برای مدتی طولانیست که حتی یکدیگر را به چالش نکشیده و در مسیری تکراری و رو به افول قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شد تا حضور یک رقیب و شرکت‌کننده جدید در بازار بازی‌های فوتبالی به خودی خود جذاب و مورد انتظار باشد. چند سالی است که بازی UFL مراحل ساخت خود را توسط استودیو Strikerz پشت سر می‌گذارد و حالا فرصت تجربه نسخه بتا آن را به دست آورده‌ایم.

عنوانی که سعی دارد از غفلت ساخته‌های EA و Konami استفاده کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد. با این حال باید دید که آیا سازندگان UFL توانسته‌اند ضعف‌های تکراری آثار مشابه را برطرف کرده و حرفی تازه برای گفتن داشته باشند یا خیر. این تجربه نگاهی جامع به پتانسیل بازی، کاستی‌های فعلی آن و مسیری که باید برای به چالش کشیدن سلطه رقبای تثبیت شده خود طی کند، ارائه کرده است. این بررسی جنبه‌های مختلف بازی UFL  در نسخه Open Beta از جلوه‌های بصری گرفته تا مکانیک‌های گیم‌پلی و موارد دیگر را تحلیل می‌کند و ارزیابی کاملی از آنچه بازی به تصویر می‌کشد را پیش روی شما قرار می‌دهد. 

  UFL با یک رابط کاربری که برای چشم آسان است از شما استقبال می‌کند. منوها تمیز، سریع و آسان برای پیمایش هستند که راه اندازی اولیه را بدون دردسر کرده. کیفیت رابط کاربری UFL در قیاس با EA Sports FC 24 به شکل مثبتی ارزیابی می‌شود که لزوما در تمامی اوقات نمی‌تواند تجربه‌ای مناسب را ارائه کند. در حالی که صفحه تنظیمات اسکواد تیم‌ها در UFL در ابتدا شما را جذب خود نمی‌کند، پس از مدتی با اضافه‌شدن لباس تیم‌ها و بازیکن‌ها به سرعت زنده شده و کارایی خود را نشان می‌دهد.

هرچند طرح کلی بخش‌های مختلف رابط کاربری همچون جزئیات تاکتیکی تیم‌ها به ساخته EA شباهت دارد اما بهتر بود که از تیم توسعه‌دهنده در این زمینه نوآوری‌هایی را می‌دیدیم و طراحان تجربه منحصر به فردی را برای کاربران ارائه می‌دادند تا شکل و شمایل بازی UFL می‌توانست DNA مختص به خودش را داشته باشد. با این‌حال، ساختار فعلی به واسطه شباهت به دیگر عناوین موجود می‌تواند شرایط را برای برقراری ارتباط با گیمر آسان‌تر از همیشه کند.

  اگر از بازیکنان eFootball بپرسید، UFL حسی مشابه با EA FC را منتقل می‌کند و اگر از بازیکنان EA FC بپرسید، بازی تجربه‌ای شبیه به PES را پیش روی شما قرار می‌دهد. در واقعیت، UFL جایی در این بین است و عناصر هر دو را در بر می‌گیرد و در عین حال چرخش منحصر به فرد خود را به ژانر اضافه می‌کند. طراحان گیم پلی UFL به طرز جسورانه و با ریسکی بالا، مکانیزم‌های دفاعی بازی را به سمت دفاع دستی سوق داده و آن را در اولویت قرار داده‌اند.

هوش مصنوعی دفاعی در حالی که هر چند محدود کارایی خود را نشان می‌دهد، تقریبا به اندازه EA FC و  یا eFootball درگیر نیست. در حالی‌که این می‌تواند در ابتدا چالش برانگیز باشد، زمانی که طرفداران یک بازی آنلاین محور رقابتی، با آن کنار بیایند بسیار لذت بخش است. اما روی دیگری از سکه وجود دارد و می‌توان مطمئن بود برای گیمرهای آفلاین باز و طرفداران یک بازی فوتبالی شبیه‌ساز این شکل از مکانیزم‌های دفاعی اصلا رضایت‌بخش نیست و کاملا ناامیدکننده است. 

  شاید بتوان گفت یکی از سخت‌ترین، پرهزینه‌ترین و چالش برانگیزترین قسمت‌های توسعه یک بازی ویدئویی، طراحی انیمیشن‌های آن بازی باشد و اهمیت آن برای یک بازی ورزشی دو چندان می‌شود. با توجه به گفته‌های یوجین نشیلوف، کارگردان بازی UFL تیم توسعه‌دهنده در طی مراحل توسعه انیمیشن‌ها، تنها دوبار مجبور به بازسازی و دوباره‌سازی بخش انیمیشن‌ها شدند تا بعد از آزمون و خطاهای بسیار، بتوانند به انیمیشن‌هایی دست پیدا کنند که جوابگوی نیازهای بازی باشد.

در UFL به قطع یقین می‌توان گفت که انیمیشن‌های انقلابی و متحول‌کننده‌ای را مشاهده نخواهید کرد. بعد از دیدن انیمیشن‌های بازی شگفت‌زده نخواهید شد؛ اما برای رویکردی که تیم توسعه‌دهنده نسبت به هسته گیم پلی بازی دارد و UFL که یک بازی آنلاین محور آرکید است، می‌توان مجموعه آن‌ها را در سطحی استاندارد طبقه‌بندی کرد. بر خلاف EA FC 24 در UFL شما کم‌ترین میزان لیز خوردن بازیکنان در زمین را مشاهده می‌کنید و کاشت پا (foot planting) در بازی به درستی اجرا شده و از این نظر ثبات خوبی داشته و حتی در این مرحله از توسعه بازی انیمیشن‌های پا به توپ UFL به مراتب از EA FC24 طبیعی‌تر و واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسد.

البته تنوع انیمیشن‌ها هنوز کم است و به انیمیشن‌های متنوع‌تری در جریان گیم پلی بازی نیاز است و این بخش همانند مابقی قسمت‌های UFL نیاز به توسعه وسیع‌تر و پیشرفت‌های اساسی دارد. جریان ساخت UFL هنوز ادامه دارد و نمی‌توان در حال‌حاضر نسبت به سرنوشت آن نتیجه‌گیری خاصی کرد.

استودیوی Strikerz Inc یک تیم توسعه‌دهنده جوان است که قبلا هیچ تجربه‌ای از ساخت بازی‌های فوتبالی نداشته و فقط با هیجان و انگیزه‌ای مثال زدنی و با ریسکی بالا وارد ساخت اثری این چنینی شده تا بتوانند در صنعت گیم، نامی برای خود دست و پا کنند. بازی UFL در این نسخه Open Beta که تجربه کردیم، شکل و شمایل بازی‌ای که باعث و بانی تحول و انقلاب در بازی‌های فوتبالی شود را ندارد و البته نمی‌توان از آن انتظار دیگری داشت.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر