کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۳۲
تاریخ خبر:

جسد همسر در چمدان مرد ایرانی | گوینده‌ ایرانی متهم به یک قتل فجیع شد

جسد همسر در چمدان مرد ایرانی | گوینده‌ ایرانی متهم به یک قتل فجیع شد

گوینده‌ ایرانی یکی از معروف‌ترین پادکست‌های جنایی‌،‌ متهم به یک قتل فجیع ‌در کانادا شد

هفت صبح|  روز گذشته انتشار خبر فوت یک زوج ایرانی ساکن کانادا، در توئیتر و اینستاگرام فارسی تبدیل به یک داستان جنایی ترسناک شد. داستانی که هنوز از طرف پلیس کانادا تائید نشده اما برخی کاربران بر درست بودن آن پافشاری می‌کنند.

 

پلیس نیوفاندلند هفته گذشته به فاصله یک روز جسد یک مرد ایرانی را در خانه‌اش و بعد جسد تکه تکه شده همسرش را در یک چمدان پیدا کرد. اگر آنچه کاربران می‌گویند درست باشد، قاتل این زن ایرانی، همان همسرش است که از قضا سال‌ها به عنوان راوی و نویسنده یک پادکست جنایی مشهور فعالیت کرده و پرونده‌های واقعی قاتلان را پوشش داده است. البته پلیس هم فرضیه قتل این زن به دست همسرش را رد نکرده است.  

آخرین تصویر راوی پادکست جنایی متهم به قتل همسر پیش از خودکشی

بهتر است ابتدا نگاهی به گزارشی که پلیس کانادا منتشر کرده بیندازیم. پلیس سلطنتی نیوفاندلند، روز جمعه اعلام کرد که جسد مثله شده یک زن 33 ساله ایرانی را که کمتر از دو ماه از ورودش به کانادا گذشته بود، روز سه‌شنبه در داخل یک چمدان در سنت جانز پیدا کرد. ابتدا مرگ او مشکوک اعلام شده بود اما چند روز بعد پلیس تصحیح کرد که این پرونده، یک پرونده قتل است.

 

چمدان در منطقه خیابان واتر و در نزدیکی خیابان اسپرینگدیل در یک زمین خالی و بلا استفاده پیدا شد. به گفته پزشکی قانونی این زن چند روز قبل از پیدا شدن چمدان به قتل رسیده است. طبق گزارش پلیس، مظنون اصلی همسر اوست؛ یک مرد 34 ساله ایرانی که جنازه‌ او هم دقیقا یک روز قبل از پیدا شدن این چمدان، در خانه‌اش کشف شد. با توجه به تحقیقات پلیس، این مرد ایرانی شش روز قبل از اینکه جان خود را از دست بدهد، این چمدان را بین ساعت یک تا سه بعد از ظهر روز 10 جولای، در این زمین خالی رها کرد.

 

حتی پلیس برای دریافت اطلاعات بیشتر عکس این مرد را هنگامی که با چمدان در خیابان‌ها راه می‌رفته منتشر کرده است.

 

حالا ماجرای مرگ خودش چیست؟ پلیس احتمال می‌دهد که او به زندگی خود پایان داده باشد اما تحقیقات پزشکی قانونی برای یافتن علت اصلی مرگ او هنوز ادامه دارد. با توجه به اینکه او یک روز قبل از پیدا شدن جسد همسرش فوت کرده، پلیس احتمال می‌دهد که این یک پرونده قتل و خودکشی باشد.

 

یعنی قاتل بعد از ارتکاب جرم خودش را هم کشته است. با این حال پلیس هنوز به طور قطع این احتمال را تائید نکرده و احتمالات دیگر را هم در نظر گرفته است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم این زن حدودا دو ماه قبل یعنی 15 ماه می امسال وارد کانادا شده اما همسرش چند سالی بود که در نیوفاندلند و لابرادور زندگی می‌کرد و در منطقه مرکزی سنت جانز رفت و آمد داشته است. پلیس این خبر را به خانواده‌های آن‌ها اطلاع رسانی کرده اما برای حفظ حریم خصوصی نام افراد را منتشر نخواهد کرد.

 

  شباهت‌های ادعایی این پرونده و راوی یک پادکست جنایی

 

یکی از کاربران توئیتر با به اشتراک گذاشتن لینک این خبر، مدعی شد که مرد ایرانی این پرونده، راوی یکی از پادکست‌های جنایی مشهور فارسی است. پادکستی که پرونده‌های واقعی قتل‌های سریالی و سازمانی را به شکل داستان برای شنونده‌هایش بازگو می‌کند.

 

 این کاربر که از اولین افرادی است که راوی پادکست را به این پرونده مرتبط دانسته، به هفت صبح می‌گوید م.پ (راوی پادکست مشهور) را به واسطه یک دوست می‌شناخته. او همچنین ادعا می‌کند که قبل از آمدن همسر این مرد ایرانی به کانادا، م.پ روابطی خارج از ازدواج داشته است. اما همسرش مدتی بعد از آمدن به کانادا و پیوستن به او، متوجه این ماجرا شده و بین آن‌ها درگیری شکل گرفته است. 

 

بعضی دیگر از کاربران، قبل از این ادعا فقط خبر خودکشی راوی این پادکست را شنیده بودند و زیر آخرین پست صفحه این پادکست مرگش را تسلیت گفتند. اما بعد از اینکه ادعای ارتباط او با این پرونده مطرح شد، سیل کامنت‌ها به آخرین پست او روانه شد. کسانی که این پادکست را دنبال می‌کردند از اینکه راوی داستان‌های جنایی، خود مرتکب قتل شده باشد، بسیار شوکه شدند. از طرفی برخی افراد هم زیر پست آخر صفحه کاری همسر م.پ، مرگ او را تسلیت گفته‌اند. آنچه که این ادعا را برای کاربران ترسناک‌تر کرده، آخرین اپیزودی است که راوی منتشر کرده است. او در این اپیزود دو دقیقه‌ای که پیش‌درآمدی به قسمت پنجم یک مجموعه است، به در دست گرفتن سر یک زن جوان و بی‌گناه اشاره کرده که با چاقوی جیبی بریده شده است. 

 

راوی این پادکست خودش نویسنده محتوای پادکست بوده و سعی داشته پرونده‌‌های واقعی را به صورت داستانی به طور کامل بازگو کند. قسمت آخر به زبان اول شخص روایت شده و همین به ترس کاربران اضافه کرده است. با این حال این پیش درآمد بیش از یک سال پیش منتشر شده و بعد از آن دیگر قسمت پنجم این مجموعه منتشر نشده است. 

 

یکی از دوستان همسر م.پ به هفت صبح می‌گوید که از صحت خبر این قتل اطلاعی ندارد اما این زن ایرانی، مانند زنی که پلیس کانادا به جسد آن اشاره کرده، دو ماه قبل از ایران به کانادا مهاجرت کرده و به همسرش پیوسته است. به گفته او آخرین پستی که این زن در صفحه شخصی خود منتشر کرده مربوط به حدود یک ماه پیش و آخرین استوری او مربوط به هشت روز قبل از پیدا شدن چمدان زن ایرانی  33 ساله بوده است.

 

 او همچنین ادعا می‌کند همسر راوی این پادکست، با زنی که در کانادا فوت شده همسن است و او هم ساکن سنت جانز نیوفاندلند بوده. به گفته او با وجود اینکه چهره مرد 34 ساله ایرانی در عکسی که پلیس منتشر کرده مشخص نیست، شباهت زیادی به راوی پادکست دارد. هفت صبح ارتباط پرونده‌ای را که پلیس کانادا منتشر کرده با راوی این پادکست و همسرش تائید نمی‌کند.       

کدخبر: ۵۶۳۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر