کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۳۳
تاریخ خبر:

پدر جنایتکار ما را قصاص کنید| قتل همسر ۵۰ ساله‌ درپی یک مشاجره

پدر جنایتکار ما را قصاص کنید|  قتل همسر ۵۰ ساله‌ درپی یک مشاجره

مرد میانسال که در جریان درگیری گلوی همسرش را بریده بود در جلسه محاکمه جزئیات جنایت را شرح داد

هفت صبح| اوایل شهریور ماه ۱۴۰۱ مردی با کلانتری شهر ری تماس گرفت و از قتل همسر ۵۰ ساله‌اش به نام سهیلا خبر داد.این مرد در تماس ابتدایی با ماموران گفت‌: «چند دقیقه قبل با همسرم درگیر شدم و به او ضربه‌ای با چاقو زدم. من همسرم را در خانه کشته‌ام و الان هم در کنار جسد او در خانه نشسته‌ام.»

 

با این تماس که با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته شد، بلافاصله ماموران پلیس به خانه این مرد در شهرری رفتند و با جسد خونین زن میانسال روبه‌رو شدند که گلویش بریده شده بود. همسر ۵۵ ساله مقتول به نام سلمان نیز بالای سر جسد نشسته بود و خودش را تسلیم ماموران پلیس کرد.

 

تحقیقات ابتدایی 

به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت و دکتر مجید باقری بازپرس ویژه قتل دادسرای شهرری به همراه تیم بررسی صحنه جرم در محل وقوع جنایت حاضر شدند.همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز در محل حاضر شده و بررسی‌های ابتدایی را آغاز کردند.متهم که در محل جنایت حاضر بود با دستور بازپرس جنایی همان جا بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف کرد .

 

 بازسازی صحنه جرم

 بررسی‌های ابتدایی تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران حکایت از آن داشت که زن میانسال به دلیل بریدگی وسیع در ناحیه گلو با جسم تیز و برنده مثل چاقو جان خود را از دست داده است.در حالی که جسد با دستور بازپرس جنایی به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد، تحقیقات برای ادامه رسیدگی به پرونده و طی روال قانونی ادامه پیدا کرد.

 

در روند رسیدگی به پرونده متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و همچنین با دستور قضایی سلامت روان متهم توسط پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفته و مورد تائید اعلام شد.مطابق این گزارش متهم در سلامت کامل روانی به سر برده و بنابراین اعمال او هنگام ارتکاب جنایت کاملا مختارانه تلقی می‌گردد.با تکمیل تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر شده و مطابق آن این فرد، متهم به مباشرت در قتل عمدی همسرش شناخته شد.به این ترتیب به ارجاع پرونده به مقام قضایی ذی صلاح متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و در برابر عنوان اتهامی از خود دفاع کرد.

 

در دادگاه 

در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست صادر شده از دادسرا را قرائت کرد و در طول جلسه محاکمه به دفاع از کیفرخواست پرداخت.سپس نوبت به اولیای دم رسید که تقاضای خود را مطرح کنند.دو دختر و یک پسر قربانی به عنوان اولیای دم برای پدرشان درخواست قصاص را مطرح کردند.

 

در این قسمت از محاکمه دختر جوان در حالی که اشک می‌ریخت در تشریح دادخواست خود به قضات گفت‌: «پدر و مادرم سال ها با هم اختلاف داشتند .آنها سر هر موضوعی با هم درگیر می‌شدند .اما هرگز فکر نمی‌کردیم پدرمان دست به چنین جنایتی بزند .ما نمی‌توانیم از خون مادرمان گذشت کنیم .به همین خاطر قصاص می‌خواهیم و تحت هیچ شرایطی از این خواسته کوتاه نمی آییم.»

 

بعد از ثبت قانونی درخواست شاکیان،حالا نوبت به متهم بود که در برابر اتهام وارد شده از خود دفاع کند.وقتی سلمان در جایگاه ویژه ایستاد جنایت خانوادگی را گردن گرفت. متهم در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و همسرم از همان سال‌های اول ازدواج با هم اختلاف داشتیم.زنم همیشه غر می‌زد و همین موضوع باعث درگیری بین ما می‌شد.

 

من از زندگی با این زن خسته شده بودم اما این وضعیت را تحمل می‌کردم.درگیری‌ها و جر و بحث‌های ما بر سر مسائل پیش پا افتاده بود اما گاهی اینقدر از دست همدیگر عصبانی می‌شدیم که صدایمان بالا می‌رفت.» متهم در ادامه گفت:«روز حادثه من برای کاری بیرون از خانه رفته بودم.همسرم در خانه تنها بود و وقتی به خانه برگشتم آخرین بار در غیاب فرزندانمان با هم درگیر شدیم و همسرم شروع به غر زدن کرد .

 

من که از شنیدن حرف‌های او خسته شده بودم خانه را ترک کردم و بیرون رفتم. اما وقتی دوباره بازگشتم بار دیگر همسرم شروع به دعوا کرد. من دهانش را گرفتم تا ساکت شود. اما او تقلا می‌کرد و می‌خواست فریاد بزند .به همین خاطر در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و چاقویی را که در دست داشتم زیر گلویش کشیدم .وقتی گلوی همسرم بریده شد و خون روی زمین ریخت ترسیدم و او را رها کردم.

 

من چند دقیقه‌ای بالای سر جسد همسرم نشستم و سپس با پلیس و فرزندانم تماس گرفتم و حقیقت را گفتم.من قصد کشتن همسرم را نداشتم و در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم.حالا هم از این اتفاق پشیمانم و از فرزندانم تقاضای بخشش دارم.» با پایان دفاعیات این مرد میانسال،وکیل متهم نیز لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرد.با اعلام ختم جلسه دادرسی قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: ۵۶۲۹۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر