کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۹۶
تاریخ خبر:

۲ هزار شرکت استان قم در آستانه تعطیلی/ناترازی برق کار دست صنایع داد

2 هزار شرکت استان قم در آستانه تعطیلی/ناترازی برق کار دست صنایع داد

در شرایطی که حمایت از تولید و حفظ اشتغال یکی از مهمترین اهداف سال 1403 انتخاب شده است اما بر خلاف این رویه برق صنایع کشور قطع می‌­شود. این اتفاق در شرایطی رخ می­‌دهد که سال گذشته هشدارهای بسیاری در مورد بحران ناترازی انرژی داده شده بود.

بخوانید:
سیاست را فراموش کن‌‌ برق را به‌خاطر بسپار
مصرف زیاد است یا برق کم؟

این روزها شهرک صنعتی شکوهیه به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی کشور در استان قم دست به گریبان قطعی برق در بازه‌های زمانی ۲۴ ساعته شده است؛ تصمیمی که از جانب شرکت توزیع برق و استانداری قم جهت مدیریت بحران و کنترل مصرف اتخاذ شده است و بدیهی ­ست که این قطعی برق تولید و معاش نیروهای بیش از 2000 کارخانه تولیدی را تهدید می­ کند.

 

با این وجود، قطعی برق تنها چرخه­‌ی تولید را مختل نمی‌­کند و می‌­تواند مشکلات امنیتی بسیاری را برای کارخانه‌­های واقع در این شهرک ایجاد کند چرا که احتمال سرقت با قطع برق به مدت 24 ساعت بسیار بالاست و برق اضطراری کفاف این میزان ساعت استفاده را نخواهد داشت و استفاده مستمر از این تجهیزات عمر آن را کاهش داده و باعث افت بهره­‌وری کارخانه­‌های مورد اشاره می‌­شود. از سوی دیگر مشکل برق اضطراری تنها گریبان تولیدکنندگان را نخواهد گرفت و سیستم برق اضطراری شبکه مخابرات شهرک صنعتی شکوهیه نیز تنها 2 تا 3 ساعت پس از قطعی برق پاسخگوی نیازهاست و در صورت قطعی برق 24 ساعته و بروز حادثه‌­ی آتش‌­سوزی در این شهرک، اتفاقی که بارها به خصوص در فصل تابستان رخ داده، می‌تواند آسیب جبران­‌ناپذیری را به بنگاه‌­های اقتصادی وارد کند.

بخوانید:
آب و هوای ایران رسما دیوانه شده است!
کابوس دانشمندان برای ایران به حقیقت پیوست

 

در همین رابطه مهمترین صنایع کشور طی نامه­‌ای مراتب اعتراض خود به نماینده استاندار استان قم و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرده‌­اند اما تاکنون و با وجود اظهارنظرهای مدیران ارشد کشور هیچ اقدام اصلاحی رخ نداده است.

 

 ۱

 

 ۲

 

 ۳

کدخبر: ۵۶۲۵۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر