کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۹۲
تاریخ خبر:

مای لیدی حامی بیستمین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران

مای لیدی حامی بیستمین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران

مای‌لیدی به عنوان برندی پیشرو و رهبر بازار محصولات بهداشت پریود، حامی بیستمین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران شد.

 

مای‌لیدی به عنوان برندی پیشرو و رهبر بازار محصولات بهداشت پریود، حامی بیستمین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران شد. بیستمین کنگره انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران از تاریخ 22 الی 25 خردادماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. این کنگره با استقبال پزشکان متخصص زنان و زایمان و پزشکان عمومی کشور مواجه شد و نزدیک به دو هزار نفر شرکت کننده داشت.

 

 همچنین مای‌لیدی سمپوزیومی با عنوان «بهداشت قاعدگی نوجوانان» با سخنرانی دکتر مهبد ابراهیمی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار نمود. ایشان در این سمپوزیم به اهمیت آموزش بهداشت قاعدگی به نوجوانان در مدارس و تاثیر آن در ارتقا سلامت جامعه اشاره نمودند. 

 

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران در حاشیه بیستمین کنگره بین‌المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران با تاکید بر آموزش نوجوانان و خانواده‌ها اظهار کرد که وضعیت نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

 

دکتر سودابه کاظمی، رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران، عنوان کرد: «آموزش نوجوانان و خانواده‌ها در مقوله بهداشت قاعدگی و سلامت دوران پریود در ارتقای سلامت جامعه اهمیت  فوق‌العاده‌ای دارد و خوشبختانه در سال‌های گذشته وضعیت جامعه در این خصوص بهتر شده است.»

 

این جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ طب مادر و جنین افزود: «حجب و حیایی که میان نوجوان و پدر و مادرش وجود دارد باعث شده که اطلاعات در زمینه بهداشت پریود به خوبی در خانواده‌ها منتقل نشود و این مسئله را در مدارس نیز شاهد هستیم و اطلاعات لازم در اختیار نوجوانان قرار نمی‌گیرد.»

 

دکتر کاظمی، ادامه داد: «موضوع پیشگیری از عفونت‌ها و بهداشت دوران قاعدگی از بروز بسیاری از مشکل‌‌ها در بانوان جلوگیری می‌کند، به عنوان مثال یکی از باورهای اشتباه اینست که در دوران پریود نباید واژن شستشو شود، در حالیکه این عقیده اشتباه است و موجب تجمع میکروب و عفونت در واژن می‌گردد. بنابراین اطلاع رسانی‌ها و آموزش‌های این چنینی می‌تواند به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.»

 

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران همچنین به نقش آقایان در جامعه به حفظ بهداشت پریود بانوان اشاره کرد و گفت: «بیشترین کمکی که آقایان می‌توانند انجام دهند درک خانم‌ها در این دوران است. مردان جامعه باید بدانند که پریود یک پدیده طبیعی است که ممکن است محدودیت‌هایی برای خانم‌ها ایجاد کند. همچنین به خانم‌ها در تهیه وسایل مورد نیاز این دوران کمک کنند و از همه مهمتر اینکه خود نیز بهداشت را رعایت نمایند.»

 

در همین حال دکتر مهبد ابراهیمی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری، در خصوص اهمیت آموزش نوجوانان اظهار کرد: «بهداشت دوران قاعدگی به قدری اهمیت دارد که می‌تواند تمام زندگی خانم‌ها،  به ویژه سنین باروری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر، آموزش سلامت و بهداشت دوران پریود در میان نوجوانانی که برای نخستین بار این دوره را تجربه می‌کنند می‌تواند به باروری آنها در آینده و کاهش بیماری‌های مزمن کمک نماید.»

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی که در زمینه بهداشت دوران پریود با حمایت مای‌لیدی انجام می‌شود، اظهار کرد: «طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی که از سوی دانشگاه‌ها در خصوص بهداشت و پیشگیری انجام می‌شود، هزینه‌های بسیار سنگینی دارد. برای همین اگر کسب و کارهایی مانند مای‌لیدی بتوانند از این طرح‌ها حمایت کنند ما در دانشگاه می‌توانیم طرح‌های پیشگیرانه را اجرا کنیم و جامعه را به خوبی ارزیابی و پایش نماییم.

 

دکتر ابراهیمی همچنین اظهار کرد: « به دلیل شرایط اجتماعی که در جامعه حکم فرماست خانواده‌ها در مورد بهداشت پریود گفتگو نمی‌کنند و نوجوان‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب می‌کنند که بعضا این اطلاعات نادرست است. در اینجا باید منبع خوب، صادق و شفافی وجود داشته باشد که اطلاعات مورد نیاز بهداشت قاعدگی را در اختیار این نوجوانان قرار دهد. بهترین منبع می‌تواند مدارس باشد. دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت مای‌لیدی در مدارس اسلام شهر یک طرح تحقیقاتی انجام داد و متوجه شدیم که نزدیک به 66 درصد نوجوانان در مورد بهداشت پریود باورهای اشتباه دارند. امروز در کشور نیازمند آموزش بهداشت دوران قاعدگی به دانش آموزان دختر هستیم.»

 

کدخبر: ۵۶۰۹۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر