کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۴۰۸
تاریخ خبر:

نکته بازی| رنگ‌ها را به بازی نگیرید!

نکته بازی| رنگ‌ها را به بازی نگیرید!

درگیری حسین کعبی با عده‌ای از هواداران استقلال خوزستان و لژیونرهای اشتباهی!

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

رنگ‌ها را به بازی نگیرید!

دوباره یکی از همان اتفاق‌هایی که معمولا در کشور ما رخ می‌دهد و نه در هیچ جای دیگری! کاروان تیم استقلال خوزستان بعد از اردوی چند روزه در تهران به اهواز برگشته و وقتی عده‌ای از هواداران متوجه شده‌اند که اعضای تیم لباس تمرینی قرمزرنگ بر تن دارند، اعتراض کرده‌اند و گویا حسین کعبی پاسخ آنها را داده و کار به فحاشی و درگیری کشیده و در نهایت پای طرفین به کلانتری هم باز شده است.

 

مدتی پیش هم مشابه این اتفاق در خوشه طلایی رخ داد و خسرو حیدری که به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود، به قول خودش در یک تصمیم جمعی با مدیران، رنگ لوگوی این باشگاه را که قرمز و زرد بود، به آبی تغییر داد. او رنگ قرمز پیراهن تیم را هم با رنگ آبی عوض کرد! حیدری البته با خوشه طلایی نتیجه نگرفت و خیلی زود کارش در این تیم تمام شد. نمی‌دانیم بعد از جدایی خسرو، تکلیف رنگ لوگو و پیراهن خوشه طلایی چه شد اما این را می‌دانیم که اهالی فوتبال باید مراقب این مسائل باشند.

 

رنگ پیراهن و لوگو، هویت و نماد تیم‌ها و باشگاه‌هاست و نمی‌شود به خاطر علائق و سلائق شخصی آن را تغییر داد. امیدواریم در اتفاقی که در استقلال خوزستان رخ داده و باعث این جنجال شده، حسین کعبی نقشی نداشته باشد چرا‌که اتفاقا خود او فوتبالی است و باید متوجه حساسیت‌ها نسبت به این مسائل باشد. او یک پرسپولیسی متعصب است و می‌داند این تغییر رنگ‌های به ظاهر ساده چقدر بزرگ و حساسیت‌زا است.

 

لژیونرهای اشتباهی!

محمدجواد حسین‌نژاد پدیده فصل گذشته لیگ‌برتر به تیم دینامو ماخاچ‌قلعه روسیه پیوست. حالا تعداد لژیونرهای ایران در لیگ روسیه از تعداد انگشتان یک دست فراتر رفته است. قبل از حسین‌نژاد نفرات دیگری مثل محمد محبی، کسری طاهری، امیرحسین ریوندی، سعید سحرخیزان و محمد قربانی راهی لیگ روسیه شده بودند و احتمالا این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت. راستش نمی‌دانیم از این اتفاقات خوشحال باشیم یا نه.

 

شاید اگر چند سال پیش شاهد این موج بودیم باید خوشحال می‌شدیم و امیدوار به پیشرفت بازیکنان جوان کشورمان. اما حالا که به دلایل سیاسی، فوتبال روسیه منزوی شده و کمتر بازیکن بزرگ و آینده‌داری به این کشور می‌رود، احتمالا باید نگران آینده لژیونرهای جوان کشورمان باشیم. واقعا حیف نیست کسری طاهری پدیده تیم ملی نوجوانان در جام جهانی، به روبین‌کازان برود و آینده و سرنوشتش در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد؟ اصلا لیگ روسیه چه گلی به سر سردار آزمون زد که حالا باید از حضور جوانان و نوجوانان‌مان در این کشور خوشحال باشیم؟

 

سردار در این لیگ به بایرن مونیخ و آژاکس و اتلتیکو مادرید و یوونتوس و ... گل زد اما بعد از چند سال حضور در لیگ روسیه، یکی دو سال در ایتالیا و آلمان نیمکت‌نشین شد و حالا در دوران اوج از نظر سنی، به امارات رفته است! سرنوشت سعید عزت‌الهی که از سردار هم غم‌انگیزتر است. این دو جزو بهترین استعدادهای فوتبال ایران بودند اما در لیگ روسیه عمرشان تلف شد و بعید است سرنوشت لژیونرهای جدید هم بهتر از آنها باشد. کاش یکی جلوی این لژیونر شدن‌های اشتباهی را بگیرد.

 

کدخبر: ۵۶۴۴۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر