کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۴۳۳
تاریخ خبر:

نکته بازی| ‌جدایی برخی بازیکنان از تیم‌شان به زور گروگانگیری ‌خانواده‌شان

نکته بازی| ‌جدایی برخی بازیکنان از تیم‌شان به زور گروگانگیری ‌خانواده‌شان

استوری‌های فلسفی و گاهی شاعرانه ‌فوتبالیست‌ها و حضور داوید دخیا در پرسپولیس

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

آه از این تقدیر و دست روزگار و پول!

این روزها استوری‌های فلسفی و گاهی شاعرانه زیادی از سوی فوتبالیست‌ها می‌بینیم. البته همه این استوری‌های خاص و متفاوت به بازیکنانی مربوط می‌شود که از تیم‌های‌شان جدا شده‌اند و به تیم دیگری پیوسته‌اند. مثلا صالح حردانی که چند روز پیش از استقلال جدا شد و به سپاهان پیوست، در یک پست اینستاگرامی نوشته بود: «باور نمی‌کردم مجبور شوم از استقلال جدا شوم اما تقدیر اینگونه برایم رقم زد. امروز تقدیر من را از شما مدتی دور خواهد کرد.»

 

شهریار مغانلو هم که از سپاهان جدا شد و در امارات با مهدی قایدی همبازی شده است، در آخرین پست اینستاگرامی خود خطاب به هواداران سپاهان نوشته: «از بد روزگار راهمان از هم جدا شد اما همیشه در قلبم می‌مانید.» می‌بینید؟ یکی از تقدیر می‌نالد و دیگری از بد روزگار گلایه می‌کند. پول هم که اصلا نقشی نداشته! جوری می‌نویسند و حرف می‌زنند که انگار یک روز صبح از خواب بیدار شده‌اند و دیده‌اند تقدیر آنها را برخلاف میل‌شان از تیم سابق‌شان جدا کرده و به تیم و شهر و کشور دیگری فرستاده است!

 

یا انگار یک باند مافیایی نیمه‌شب وارد خانه آنها شده و با گروگان گرفتن خودشان و خانواده‌شان، مجبورشان کرده‌اند که قراردادی جدید با تیمی جدید امضا کنند. نکته اما اینجاست که از بد روزگار، عدد و رقم قراردادهای جدید حسابی بالاتر از قراردادهای قبلی است! بندگان خدا! واقعا جای گلایه نیست. آنها مقصر نیستند. تقصیر تقدیر و روزگار است که آنها را از تیم قبلی جدا کرده و با قراردادی بالاتر به تیم جدید فرستاده! ای تف به این روزگار غدار!

 

دخیا؟ ما با بایناما خوش هستیم!

فصل نقل و انتقالات است و بازار شایعات داغ. آنقدر شایعه زیاد است که ممکن است در عرض یک ساعت از یک بازیکن دو مصاحبه یا خبر کاملا متناقض در رسانه‌ها منتشر شود. مثلا وقتی بحث پیشنهاد پرسپولیس به علی قلی‌زاده مطرح شد، ابتدا یک رسانه مدعی شد که او حاضر است هر کاری بکند تا به پرسپولیس بیاید. اما رسانه دیگری اعلام کرد ‌ او قصد ندارد فعلا به ایران برگردد و می‌خواهد در تیمش بماند!

 

یک شب بعد، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس مدعی شد که قلی‌زاده گفته در ایران فقط برای پرسپولیس بازی خواهد کرد اما در نهایت خود قلی‌زاده گفت چنین حرفی را نزده است. از بازی‌های عجیب دیگری که در فصل نقل و انتقالات شاهدش هستیم، لینک شدن بازیکنان بزرگ جهانی و گران‌قیمت به تیم‌های ایرانی است. چند روز پیش بود که سایت ترانسفرمارکت داوید دخیا دروازه‌بان سابق منچستریونایتد را که یک فصل بدون تیم مانده بود، به پرسپولیس لینک کرد!

 

آن هم در حالی که بازیکنانی امثال عمر خریبین سوریه‌ای در 31 سالگی، عبدالرزاق حمدالله مراکشی در 33 سالگی و ... پیشنهادهای مالی خوبی از لیگ‌برتر ایران را رد کردند. آقای ترانسفرمارکت! بی‌خیال ما شو. ما با همین بنجل‌های برزیلی و گابنی و بوسنیایی و ... خوش هستیم. همین بنجل‌ها هم در این فوتبال کم ادا در نیاورده‌اند و داستان درست نکرده‌اند. پرونده یکی مثل بایناما را می‌شود بی‌سر و صدا جمع و جور کرد اما خدای نکرده فردا دخیا خواست شکایت کند، همه دنیا می‌فهمند و آبروی ما می‌رود. بی‌خیال فوتبال ما شو لطفا!

 

کدخبر: ۵۶۳۴۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر