کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۴۲
تاریخ خبر:

نکته بازی| این بار مسئولیت با شماست آقای تاج!

نکته بازی| این بار مسئولیت با شماست آقای تاج!

عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

لیگ نخبگان یا جام یونس شکوری؟

در همین چند روز، حداقل دو بار به طور مفصل درباره عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات مطلب نوشته‌ایم. تا امروز اتفاق خاصی نیفتاده و حتی با جذب علی علیپور هم شرایط خیلی تغییر نکرده و نگرانی هواداران پرسپولیس برطرف نشده است. درباره جدایی بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی، شاید نتوان خیلی به مدیران باشگاه ایراد گرفت.

 

این 3 نفر از قبل تصمیم خود را گرفته بودند و کاری از دست مدیران برنمی‌آمد اما روند تمدید قراردادها در پرسپولیس و خریدها به شدت عجیب و سوال‌برانگیز شده است. تا امروز مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، وحید امیری، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر قراردادشان  را تمدید کرده‌اند که به جز یکی از آنها، سایر نفرات بالای 30 سال دارند! فرشاد احمدزاده در 31 سالگی به پرسپولیس برگشته و صحبت از جذب نفراتی مثل سیامک نعمتی و محمدرضا اخباری هم هست که هر دو نفر 31 ساله هستند!

 

گذشته از اینکه بیشتر این بازیکنان به دلیل سن و سال بالا، ممکن است در اوج نباشند و احتمال مصدومیت‌شان هم کم نیست، جذب چنین بازیکنانی از نظر مالی هم کار درستی به نظر نمی‌رسد. واقعا چقدر ممکن است در آینده پرسپولیس با فروش یکی مثل احمدزاده، به درآمد برسد؟

 

مثلا قرار است این تیم در لیگ نخبگان آسیا شرکت کند! اما به جای اینکه نقاط ضعفش برطرف شود، ستاره‌هایش جدا شده‌اند و به جای جذب جوانان و بانشاط، بازیکنان پا به سن گذاشته به تیم اضافه می‌شوند! در واقع به نظر می‌رسد به جای لیگ نخبگان آسیا، این تیم دارد خودش را برای جام یونس شکوری آماده می‌کند‍!

 

این بار مسئولیت با شماست آقای تاج!
 

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، با اشاره به در پیش بودن مسابقه تیم ملی مقابل قرقیزستان در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2026 گفته: «ممکن است به هر دلیلی ورزشگاه آزادی به بازی اول تیم ملی مقابل قرقیزستان نرسد. اگر نرسید باید برنامه‌ریزی جدیدی برای ورزشگاه‌های جایگزین داشته باشیم. استقلال و پرسپولیس هم باید برنامه‌ریزی کنند‌.

 

مدیران‌شان اکنون در جلسه هستند. آنها هم لیگ‌برتر و هم لیگ قهرمانان را پیش رو دارند. اگر نتوانیم بازی‌ها را به موقع برگزار کنیم، هم ۳۰۰ هزار دلار جریمه می‌شویم و حتی ممکن است مانند بازی کره‌شمالی و ژاپن ۳ بر صفر بازنده شویم.» جناب مهدی تاج پیش از این چند بار درباره وضعیت ورزشگاه آزادی صحبت کرده ‌ و البته هیچ وقت مشکلات این استادیوم پیر را به عهده نگرفته بودند.

 

هربار از او و همکارانش به دلیل وضعیت نامناسب ورزشگاه آزادی انتقاد می‌شد، او مدعی می‌شد که آزادی ورزشگاه خانگی پرسپولیس و استقلال است و این دو باشگاه باید مشکلاتش مثل سکوها، بلیت‌فروشی و هزینه تکنولوژی VAR را حل کنند. حالا اما گذر پوست به دباغ‌خانه افتاده و پای تیم ملی وسط است که مسئولیت مستقیمش با فدراسیون فوتبال و شخص آقای تاج است.

 

نمی‌دانیم احتمال رسیدن این ورزشگاه به بازی روز 15 شهریور تیم ملی چقدر است و نمی‌دانیم احتمال بازنده اعلام شدن تیم ملی مقابل قرقیزستان چقدر جدی است اما هر اتفاقی بیفتد، حتی جریمه ۳۰۰ هزار دلاری که قاعدتا نه از جیب آقای تاج، بلکه از بودجه فدراسیون و بیت‌المال پرداخت خواهد شد، این شخص آقای تاج و فدراسیون تحت مدیریت اوست که باید پاسخگو باشد.

 

کدخبر: ۵۶۳۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر