کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۸۰
تاریخ خبر:

آن پاس سوم ...| خاطرات ‌حسرت‌برانگیزی‌ که مهدوی‌کیا برایمان زنده کرد

آن پاس سوم ...| خاطرات ‌حسرت‌برانگیزی‌ که مهدوی‌کیا برایمان زنده کرد

این پاس سوم می‌توانست ایران را به شکلی افتخارآمیز راهی جام جهانی 2002 کند. در دوبلین

هفت صبح| مهدی مهدوی‌کیا در برنامه فوتبال 360 ظاهر شد و از سه پاس دیدنی علی دایی حرف زد. دوتایش را می‌دانستیم. یعنی حفظ هستیم. پاسی که  در سال 1376 به خداداد عزیزی داد،  از میان همه مدافعان پرشمار استرالیایی.  دیگری آن پاس گل آفسایدشکنی  بود که در سال 1377 در بازی با آمریکا در جام جهانی 1998 ارسال کرد.

 

هردویشان به گل‌های بزرگ و سرنوشت سازی بدل شدند. اما سومی‌از یادمان رفته بود. جالب آنکه این سومی‌حتی گل هم نشده بود اما نشانه‌ای از هنر نادیده گرفته شده علی دایی در ارسال پاس‌های عمقی داشت . پاس‌هایی که از میان جنگل ساق‌ها عبور می‌کردند و مهاجم را تک و تنها به نبرد سرنوشت با دروازه بان حریف می‌فرستاد.

 

در دو بازی استرالیا و آمریکا این نبرد را عزیزی و مهدوی کیا فتح کرده بودند. این پاس سوم هم می‌توانست ایران را به شکلی افتخارآمیز راهی جام جهانی 2002 کند. در دوبلین . در سال 1380 . وقتی شاگردان بلازویچ در تیمی‌که بهترین و بالاترین سطح تاکتیکی را در تاریخ تیم‌های ملی ایران ارائه می‌کرد و روی مجموعه ای از بدشانسی‌ها و فرصت سوزی‌ها کارش به پلی آف رسیده بود‌،  جلوی ایرلندجنوبی پرستاره  ایستادند که مدت‌ها بود هیچ تیمی‌در اروپا نتوانسته بود آنها را شکست دهد.

 

درآن بازی زیبا وقتی ایران روی خطای پنالتی بچگانه رحمان رضایی و سپس یک شوت سنگین و والی شکل از روبی کین دو بر صفر از حریف عقب افتاده بود،  زدن یک گل در خانه حریف می‌توانست دروازه‌های جام جهانی را به سوی ایران بگشاید. شاگردان بلازویچ عالی ظاهر شدند و در حوالی دقیقه 65  علی دایی  در داخل زمین ایرلند توپ را تصاحب کرد و با یک پاس عمقی شگفت انگیز کریمی‌را راهی نبرد با شی گیون دروازه بان بزرگ ایرلند کرد.

 

و خب این بار شانس با ما یار نبود. این سومین پاس عمقی ممتاز علی دایی با اشتباه کریمی‌در فاصله انداختن با توپ و بیرون آمدن شجاعانه شی گیون از دست رفت تا هت تریک پاس‌های سرنوشت ساز علی دایی کامل نشود. عجیب آنکه چند دقیقه بعد کریمی‌که در از دست دادن آن توپ تک به تک و بدون مزاحم عذاب وجدان داشت روی خط هجده قدم حریف صاحب توپ می‌شود و با یک سرتوپ  مدافع را فریب می‌دهد و خودش را در حرکتی عرضی به داخل محوطه جریمه می‌رساند و با پای چپ ضربه ای در خلاف جهت حرکت و با شدتی قابل قبول می‌نوازد که این بار هم شی گیون با یک سوپرسیو استثنایی به سمت توپ شیرجه زد و توپ را دفع کرد.

 

وقتی در بازی برگشت با تک گل دیرهنگام گل محمدی ایرلند را شکست دادیم بیشتر از همیشه افسوس آن دو فرصت طلایی را خوردیم و شاهد بودیم که رعناترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران جام جهانی رااز دست داد و بلازویچ بزرگ هم  از ایران رفت  ... 

 

کدخبر: ۵۶۳۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر