کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۶۶
تاریخ خبر:

زیبای نحس| همه قربانیان سال‌های اخیر شماره ۱۰ استقلال

زیبای نحس| همه قربانیان سال‌های اخیر شماره 10 استقلال

شماره 10 استقلال به رامین رضائیان رسیده؛ ‌این نشان می‌دهد که او کار سختی در پیش دارد

هفت صبح| پیراهن شماره 10 استقلال ‌در لیگ بیست و چهارم به رامین رضائیان رسیده است. این پیراهن در سال‌های اخیر بر تن بازیکنان زیادی رفته اما فقط یکی از آنها توانسته صلاحیتش را برای پوشیدن آن اثبات کند و سایر صاحبانش، این پیراهن و این شماره مهم را از سکه انداخته‌اند. مرور شماره 10‌های استقلال در این سال‌ها، نشان می‌دهد که رضائیان کار سختی در پیش دارد.

 

سجاد شهباززاده؛ لیگ چهاردهم و پانزدهم

او از سایپا به استقلال آمد و پیراهنی را که فصل قبل بر تن سیاوش اکبرپور بود پوشید. در لیگ چهاردهم 12 گل زد و 2 پاس گل داد و بهترین گلزن و موثرترین بازیکن تیم بود و انتظارات را برآورده کرد. اما در فصل بعد فقط 7 گل زد و 8 پاس گل داد و ضعیف‌تر از انتظارات ظاهر شد. در پایان فصل هم به آلانیای اسپور ترکیه رفت.

 

 آرش افشین؛ لیگ شانزدهم

با یک انتقال جنجالی و در حالی که پرسپولیس و سپاهان هم خواهان او بودند، از فولاد به استقلال آمد تا زیر نظر منصوریان کار کند. پیراهن شماره 10 را هم پوشید تا از همان ابتدا فشارها روی او زیاد باشد. اما همین فشار کار خودش را کرد و اجازه نداد او بدرخشد. تا پایان نیم‌فصل فقط 34 دقیقه و در 3 بازی به میدان رفت و بدون گل و پاس گل، از این تیم جدا شد!

 

سجاد شهباززاده؛ لیگ هفدهم

بعد از یک فصل ناامیدکننده در ترکیه به استقلال برگشت و دوباره صاحب پیراهن شماره 10 استقلال شد اما دوران افت او ادامه پیدا کرد. یک نیم‌فصل بازی کرد اما دریغ از حتی یک پاس گل یا یک گل! 604 دقیقه به میدان رفت و در این مدت یک کارت زرد گرفت و در پایان نیم‌فصل از استقلال جدا شد.

 

روح‌الله باقری؛ لیگ هجدهم

به عنوان پدیده لیگ یک از تیم خونه به خونه بابل به استقلال آمد و در اتفاقی عجیب پیراهن شماره 10 استقلال به او رسید. در هفته‌های ابتدایی زیر نظر وینفرد شفر بد کار نکرد. یک پاس گل داد، مقابل تراکتور یک شوت زد که منحرف شد و تبدیل به گل شد. در لیگ قهرمانان آسیا دروازه السد را در قطر باز کرد و در لیگ برتر به استقلال خوزستان گل زد. اما این تمام کاری بود که باقری در استقلال انجام داد. در مقطعی هم با شفر به مشکل خورد و کمتر فرصت بازی پیدا کرد و در پایان فصل از استقلال جدا شد.

 

مهدی قایدی؛ لیگ نوزدهم و بیستم

وقتی به استقلال آمد پیراهن شماره 16 را پوشید اما بعد از دو فصل، با آمدن استراماچونی، به پیراهن شماره 10 رسید. هواداران نگران بودند که با سن کمش نتواند از پس فشار این پیراهن بربیاید اما در پایان لیگ نوزدهم، آمار 10 گل و 8 پاس گل را ثبت کرد! در سایر تورنمنت‌ها هم موثر بود و توانست در نهایت کار را با 15 گل و 9 پاس گل در 41 بازی به پایان ببرد. قایدی فصل بعد هم خوب کار کرد و آمار 9 گل و 9 پاس گل را در 40 بازی ثبت کرد. در پایان این فصل از استقلال جدا شد و به امارات رفت. 

 

لیگ بیست و یکم، امین قاسمی‌نژاد

به عنوان یک بمب نقل و انتقالاتی و در حالی که گفته می‌شد راهی پرسپولیس خواهد شد، در آخرین لحظه با چرخشی 180 درجه‌ای به استقلال آمد و پیراهن شماره 10 را هم گرفت. همه منتظر درخشش او در استقلال بودند اما یک ناامیدی بزرگ در راه بود. به اندازه کافی فرصت حضور در ترکیب را پیدا کرد اما در 12 بازی، فقط یک گل زد و یک پنالتی گرفت. در نیم‌فصل هم به عنوان بازیکن قرضی به گل‌گهر سیرجان رفت!

 

لیگ بیست و دوم؛ سجاد شهباززاده

با سومین حضور در استقلال، هت‌تریک کرد و باز هم پیراهن شماره 10 به او رسید. او دو فصل قبل‌تر در سپاهان آقای گل شده بود و یک فصل بعد، کمتر گل زد. هواداران استقلال منتظر بودند این بار خودش را اثبات کند اما فاجعه‌بارترین فصل فوتبالی او در راه بود. ساپینتو از ابتدای فصل به او میدان داد اما آنقدر خنثی و ضعیف ظاهر شد که از ترکیب اصلی کنار رفت. در پایان فصل هیچ گل و پاس گلی از او ثبت نشد. ضمن اینکه هواداران هم او را بابت از دست دادن چند فرصت گلزنی، مسبب اصلی از دست رفتن قهرمانی می‌دانستند. شهباززاده بعد از این فصل افتضاح از استقلال جدا شد.

 

لیگ بیست و سوم، پیمان بابایی

پیراهن شماره 10 استقلال از پیمان بابایی به رامین رضائیان رسیده است. مهاجم فصل گذشته استقلال مثل خیلی‌های دیگر نتوانست خودش را شایسته پوشیدن این پیراهن نشان بدهد. در بیشتر بازی‌های فصل به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد اما فقط در یک بازی موفق به گلزنی شد!

 

کدخبر: ۵۶۳۲۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر