کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۶۸۳
تاریخ خبر:

حریفان ایرانی اورونوف و منتظر!

حریفان ایرانی اورونوف و منتظر!

مرور بازیکنان جوانی که قرار است در دهه پیش‌رو مقابل ستاره‌های تیم‌هایی مثل ازبکستان و عراق و ... قد علم کنند

هفت صبح| بعضی از تیم‌های آسیایی در حال تغییر نسل هستند و به نظر می‌رسد می‌توانند در آینده جغرافیای قدرت در این قاره را تغییر دهند. مثلا در ازبکستان اورونوف و دو سه جوان دیگر، در تیم ملی عراق منتظر محمد و چند چهره تازه دیگر آینده تیم‌های ملی‌شان را تا حدود زیادی تضمین کرده‌اند اما آیا این وضعیت درباره فوتبال ایران و تیم ملی هم صدق می‌کند؟‌

 

مرور نفرات جوانی که هنوز از 25 سالگی عبور نکرده‌اند نشان می‌دهد که فوتبال ایران از این نظر وضعیت بدی ندارد اما به نظر می‌رسد فاصله زیادی بین ستاره‌ای مثل اورونوف با بهترین جوان فوتبال ایران وجود دارد.

 

دروازه‌بان‌ها: آرشا شکوری 17، امیررضا رفیعی 22، محمدرضا خالدآبادی 23

 

امیررضا رفیعی در چند بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و توجهات را به خود جلب کرد و حتی توانست رکورد کلین‌شیت‌های متوالی در اولین بازی‌ها برای یک تیم را در فوتبال ایران بشکند. هرچند در بازی جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک 4 گل دریافت کرد. محمدرضا خالدآبادی هم فقط یک بار برای استقلال در لیگ‌برتر مقابل تراکتور به میدان رفته و نمره قبولی گرفته است. او البته در هوادار و تیم امید هم امتحانش را پس داده است. اما ارزشمندترین دارایی فوتبال ایران در این پست آرشا شکوری است که سابقه نمایش‌های عالی در جام‌جهانی نوجوانان را هم دارد و سه روز پیش مقابل پرسپولیس هم خوب کار کرد. او فقط 17 سال دارد.

 

خط دفاع: ابوالفضل جلالی 25، صالح حردانی25 ، آریا یوسفی 22، میلاد کر 20، حسین گودرزی 23، سامان فلاح 23، امین حزباوی 21

 

در مرکز خط دفاعی یک زوج خوب و آماده داریم که نشان داده‌اند می‌توانند جانشینان خوبی برای شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، روزبه چشمی و ... باشند. حزباوی که همین حالا مدافع ثابت السد قطر است و با این تیم قهرمان لیگ ستارگان قطر هم شده و به اندازه کافی تجربه بین‌المللی دارد. در کنار او سامان فلاح هم هست که چند سال است در لیگ‌برتر بازی می‌کند و در ابتدای فصل همه تیم‌های مدعی را خواهان خود می‌دید. میلاد کر 20 ساله، جوان دیگری است که تجربه نسبتا خوبی دارد و احتمالا یکی دو سال دیگر می‌تواند رقیب اصلی حزباوی و فلاح در این پست باشد. در دفاع راست آریا یوسفی با جسارت ژوزه مورایس توانست در چند بازی مهم برای سپاهان به میدان برود و از حالا می‌توان او را گزینه اصلی جانشینی رامین رضائیان دانست. حسین گودرزی مدافع راست شمس‌آذر قزوین هم با سن و سال مناسبی که دارد، پشتوانه تیم ملی را در این پست قوی‌تر خواهد کرد. می‌توان به صالح حردانی هم نیم‌نگاهی داشت که البته او 25 ساله است و در جام‌جهانی جزو بازیکنان جوان و آینده‌دار فوتبال ایران محسوب نخواهد شد. مشکل بزرگ و تاریخی تیم ملی در پست مدافع چپ باز هم ادامه دارد و بهترین بازیکن نسبتا جوان در این پست ابوالفضل جلالی است. سایر رقبا از نظر کیفی فاصله زیادی با او دارند.

 

هافبک‌ها و وینگرها: محمد قربانی 23، امیرحسین حسین‌زاده 23، محمدجواد حسین‌نژاد 20، محمد خدابنده‌لو 24، یاسین سلمانی 22، امید حامدی‌فر 23، مهدی لیموچی 24، محمدحسین اسلامی 23، محمد قربانی 21

 

احتمالا محمدجواد حسین‌نژاد بهترین استعداد فعلی فوتبال ایران است که می‌تواند در پست‌های هافبک دفاعی و میانی به میدان برود. او چپ پاست و تکنیک قابل‌توجهی هم دارد. محمد قربانی هم نباید فراموش شود. او در 21 سالگی لژیونر شده و در تیم اورنبورگ روسیه فیکس شده است. محمد خدابنده‌لو می‌تواند زوج مناسبی برای او در میانه میدان باشد. امید حامدی‌فر هم اگر خشونت ذاتی فوتبالی‌اش را تا حد زیادی پایین بیاورد می‌تواند در این فهرست جا بگیرد. در پست هافبک کناری یا وینگر، بازیکنان خوبی مثل امیرحسین حسین‌زاده، یاسین سلمانی، مهدی لیموچی و محمدحسین اسلامی را داریم که می‌توانند جای نفراتی مثل ترابی و امیری را بگیرند.

 

خط حمله: جواد آقایی‌پور 24، آریا برزگر 21، مهدی هاشم‌نژاد 20، 24، سعید سحرخیزان 20، مهدی قایدی 25، محمد محبی 25

 

در میان مهاجمان جوان، نام سعید سحرخیزان بیشتر از دیگران جلب توجه می‌کند. او فقط 20 سال دارد اما از فیزیک بدنی خوبی برخوردار‌ است و شم گلزنی بالایی هم دارد. آریا برزگر هم مهاجمی است که در ابتدای فصل استقلال و پرسپولیس برای جذبش درگیر شدند و در نهایت به نساجی پیوست. او در تیم امید هم خوب کار کرده است. جواد آقایی‌پور مهاجمی است که با زدن دو گل به پرسپولیس و یک سوپرگل به سپاهان نامش را در فوتبال ایران مطرح کرده و مهدی هاشم‌نژاد هم ‌ جزو معدود مهاجمان تکنیکی نسل جدید فوتبال ایران است. در این خط محمد محبی و مهدی قایدی هم هستند که اگر‌چه دیگر خیلی هم جوان به‌شمار نمی‌روند اما می‌توانند حداقل در دو جام‌جهانی دیگر برای تیم ملی به میدان بروند.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر