کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۴۲
تاریخ خبر:

یک کورس کاملا خصوصی

یک کورس کاملا خصوصی

پرسپولیس و استقلال با گل‌هایی مشابه، رقابت سنگین خود را ادامه دادند / نتایج ناامید‌کننده در اصفهان و تبریز

هفت صبح| این دیگر یک کورس دوتایی است. یک رقابت کاملا خصوصی و قدیمی. وقتی دو تیم پرطرفدار و متمول تبریز و اصفهان جلوی طرفداران پرشور خود و سرمربی‌های معتبر خارجی‌شان این گونه ضعیف و بی‌میل ظاهر می‌شوند همه چیز می‌رود تا همان رقابت بزرگ نیم قرن گذشته را تشدید کند.

 

استقلال در اراک مهمان آلومینیوم تیم نهم جدول بود و پرسپولیس در تهران میزبان ملوان انزلی تیم پنجم. کار هردو تیم سخت نشان می‌داد. اما هردو تیم با گل‌هایی کاملا مشابه از این دو میدان بزرگ دیروز بیرون آمدند. در اراک استقلال در 45 دقیقه اول آلومینیوم را کاملا عقب رانده بود و با تکیه بر سانترهای دقیق و قدرت سرزنی بلانکو و چشمی و سهرابیان فشار شدیدی را به شاگردان مجتبی حسینی وارد کرد و در نهایت باز هم روی پاس ماشاریپوف به سمت چپ و  سانتر در حال حرکت و سرضرب ابوالفضل جلالی که هفتمین پاس گل این فصلش را صادر می‌کرد، بلانکو با پرشی دقیق و ضربه سری زیبا پنجمین گل خود را به ثمر رساند.

 

فرمول جلالی – بلانکو در حال حاضر کلید خوشبختی نکونام محسوب می‌شود. نیمه دوم شاگردان نکونام طبق عادت مالوف عقب نشستند تا از گل خود حفاظت کنند. حریف هم زور چندانی نداشت اما  دقیقه 95 درآخرین ثانیه‌های بازی فقط رب‌النوع فوتبال به کمک استقلال آمد  که ضربه سر مهاجم آلومینیوم به شکلی میلیمتری از کنار دروازه‌شان عبور کرد. چنان لحظه نفسگیری بود که حسینی دروازه‌بان استقلال به شکل غیرارادی سجده شکر به عمل آورد. مشکل نکونام مطمئنا فقدان بازیکن‌های درجه یکی مثل یامگا و مهدی‌پور است که هردو این فصل را از دست داده‌اند. 

 

در تهران پرسپولیس در یک بازی پرافت و خیز مقابل شاگردان پرتلاش تارتار کار بسیار سختی داشت. باز هم فشار از سمت چپ بود و جایی که زوج ارونوف و عبدالکریم حسن بازی را قبضه کرده بودند. اما سرنوشت بر این بود که گل پرسپولیس از سمت مقابل رقم بخورد. وقتی که در دقیقه 48  کاپیتان امید عالیشاه با سانتری دیدنی توپ را روی سر آل‌کثیر جفت و جور کرد و گل زیبایی را رقم زد. تصویربرداران تلویزیون اما مصر بودند که نشان دهند آل‌کثیر هنگام زدن ضربه در آفساید بوده.

به هرحال بدون وار و این که به سادگی می‌شود موقع زدن ضربه و لحظه ارسال پاس را در تصاویری مبهم چند دهم ثانیه عقب و جلو کرد نمی‌شود تصمیم درستی گرفت. به هرحال پرسپولیس سه امتیاز بسیار مهم را گرفت. آن هم در غیاب بیرانوند و پورعلی گنجی و یاسین سلمانی. سه بازیکن مهم و تاثیرگذار که البته احتمالا بیرانوند را از دو هفته دیگر خواهند داشت. در اواخر بازی اوسمار هر پنج تعویض خود را انجام داد و خدابنده لو و وحید امیری و علی نعمتی و سعید صادقی وارد بازی شدند .

عجیب آنکه سرخوردن علی نعمتی در دقیقه 95 شوکی مشابه بازی استقلال و آلومینیوم ایجاد که هرطور بود برای  سرخ ها به خیر گذشت. از حوادث جالب بازی حضور همزمان محمد عمری و میلاد سرلک بازیکنان سابق پرسپولیس در ترکیب ملوان بود(از دقیقه 57)  که موجب شد در سی دقیقه انتهایی، سفیدهای انزلی فشار قابل توجهی را به پرسپولیس وارد کنند. 

 

اما شگفت‌انگیز این‌جاست که سپاهان در خانه خود مقابل نساجی بدون گل مساوی شد و تراکتور در تبریز و در  روز آشتی گسترده طرفدارانش با نتیجه عجیب چهار بر یک مغلوب ذوب آهن اصفهان شد!

 

از شرایط اضطراری هردو تیم این که  خمس سرمربی تراکتور دقیقه 33 و در حالیکه بازی بدون گل بود دوتا تعویض انجام داد و نتیجه‌اش  در نهایت شکست سنگین چهار بر یک بود و در اصفهان موراییس در حالیکه تیمش از گل زدن عاجز بود تنها در اواخر بازی دوتا  تعویض کرد و تمایلی به استفاده از ظرفیت بقیه تعویض‌هایش نداشت. این هم داستانی است برای خودش. احتمالا خمس و موراییس به زودی ایران را ترک خواهند کرد. حدس ما این گونه است.

 

کدخبر: ۵۵۶۰۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر