کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۷۵۳
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره «شیری‌»های متفاوت و محرم محترم

نکته‌بازی| درباره «شیری‌»های متفاوت و محرم محترم

اینجا دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه هفت صبح را می‌خوانید:

هفت صبح| ستون نکته‌بازی امروز هفت صبح شامل دو یادداشت در مورد اظهارات دو فوتبالیست هم‌نام و همین‌طور محرم نویدکیا است. 

 

«شیری‎»های غیرحرفه‌ای

 

دو مصاحبه عجیب از دو مهدی شیری متفاوت، حسابی جنجالی شده است. اولی مهدی شیری مدافع راست فعلی تراکتور است که چند فصل در پرسپولیس بازی کرده و سابقه حضور در استقلال و قهرمانی با این تیم را هم دارد. هر چند در آن مقطع هرگز در ترکیب استقلال قرار نگرفت.

 

او اخیرا در یک مصاحبه گفته: «بعدا می‌گویم استقلالی هستم یا پرسپولیسی!» نمی‌دانیم منظور او از بعدا دقیقا چه زمانی است اما احتمالا او به دلیل اینکه ممکن است در آینده به هر یک از این دو تیم بپیوندد، حاضر نشده بگوید قلبا طرفدار و علاقمند به کدام‌شان است.

 

با این حال این رفتار اصلا حرفه‌ای نیست. خود او در همین مصاحبه گفته: «در هر تیمی که بودم سعی کردم به لباس آن تیم احترام بگذارم و به روزی حلال ایمان دارم.» با این اوصاف دیگر نیازی به پنهانکاری نیست و او می‌تواند با  اعلام علاقه قلبی‌اش، در هر یک از این دو تیم بازی کند.

 

اما صحبت‌های مهدی شیری دوم غیرحرفه‌ای‌تر بوده. او که در پست هافبک بازی می‌کرد و برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده، در یک مصاحبه گفته: «من در همان زمان که در استقلال تهران بازی می‌کردم، پرسپولیسی بودم و به قولی پرسپولیس را دوست داشتم و در واقع به‌اجبار بازی می‌کردم.»

 

استاد یکجوری از اجبار حرف می‌زند که انگار او بَرده بوده و مدیران باشگاهش برده‌دار! مگر می‌شود کسی را به زور به تیمی فرستاد؟ یعنی حتی این امکان را هم نداشتی که به استقلالی‌ها بگویی نمی‌خواهی در تیم‌شان بازی کنی؟ ما را ساده گیر آوردی استاد؟

 

این فوتبال جای امثال محرم است

 

به گواه آرشیو هفت‌صبح، همواره از محرم نویدکیا، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اخلاقی حمایت کرده‌ایم. در شماره روز بازی استقلال و مس رفسنجان هم مطلب اصلی صفحه ورزشی را به مرور کارنامه مربیگری او و نتایجش مقابل استقلال پرداختیم که قطعا به مذاق هواداران استقلال خوش نیامده است اما او شنبه شب نشان داد که چرا شایسته تحسین و حمایتی بیشتر از اینها هم هست.

 

تیمش در یک بازی جذاب دو بار از استقلال پیش افتاد و این در حالی بود که شاگردان نکونام در 4 بازی قبلی خود یک گل هم نخورده بودند. در پایان بازی هم با اینکه تیمش بازی برده را با تساوی عوض کرده بود، بودن کوچک‌ترین عصبانیت و بی‌احترامی، در کنار سکوهای ورزشگاه از هواداران استقلال بابت رفتار حامد لک عذرخواهی و در نشست خبری هم این کار را تکرار کرد.

 

او حتی پس از سوت پایان بازی‌، زمانی که جواد نکونام از سبک بازی تیمش به شکل درگوشی گلایه کرده، پاسخی نداده و سعی کرده حرمت را نگه دارد.

 

شما فرض کنید یکی‌ ‌ مثل مهدی هاشمی‌نسب، نکونام، یحیی گل‌محمدی یا افشین پیروانی چنین جمله‌ای را بگوید! قطعا اگر دعوا و درگیری فیزیکی رخ ندهد، حداقل تا یک ماه در رسانه‌ها شاهد یک دعوای مجازی خواهیم بود!

 

اما محرم مثل همیشه محترم مانده و محترم رفتار کرده و امیدواریم تعداد این آدم حسابی‌ها در فوتبال ما بیشتر شود. این فوتبال جای امثال محرم است نه کسانی که هر روز یک دعوا و جنجال درست می‌کنند و نتیجه هم نمی‌گیرند اما همیشه تیم دارند و پول در می‌آورند!

 

کدخبر: ۵۵۵۷۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر