کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۹۹
تاریخ خبر:

شگفتی مرد ازبک

شگفتی مرد ازبک

پرسپولیس با پیروزی در سیرجان به یک‌امتیازی استقلال رسید

هفت صبح| توقف استقلال مقابل مس رفسنجان روحیه پرسپولیسی‌ها را برای بازی دشوار در سیرجان مقابل گل‌گهر بالا برده بود. حتی حضور امیررضا رفیعی جوان و کم‌تجربه در دروازه به جای بیرانوند مصدوم هم باعث نشد تا این تیم در خانه حریف با احتیاط به میدان بیاید. بعد از چند بازی، زوج موفق و مطمئن گولسیانی و کنعانی‌زادگان باز هم در میانه خط دفاع پرسپولیس تشکیل شده بود. در سمت مقابل، گل‌گهر با 3 غایب بزرگ به نام‌های نوید عاشوری، مسیح زاهدی و علیرضا علیزاده که هر 3 مصدوم بودند پا به میدان گذاشت.

 

بازی در نیمه اول متعادل شروع شد اما پرسپولیس یک برتری نامحسوس داشت که از آمادگی و هماهنگی ترابی و اورونوف در جناح چپ ناشی می‌شد و سرانجام از همین منطقه بود که پرسپولیس در نیمه اول به گل رسید.

 

هرچند پیش از این گل پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که داور یک خطای پنالتی را روی امید عالیشاه اعلام نکرده است اما در دقیقه 27 ترابی پس از یک حرکت پا به توپ و مانور در گوشه محوطه جریمه گل‌گهر، با یک پاس رو به عقب اورونوف را صاحب توپ کرد و این ازبک آماده و باهوش، با یک ضربه مواج دیدنی توپ را به طاق دروازه میزبان کوبید. عدم واکنش‌ محمدرضا اخباری روی این صحنه، نشان از غافلگیری او داشت.

 

دقایقی بعد از این گل، روبرتو تورس می‌توانست از میانه میدان دروازه رفیعی را باز کند اما ضربه او دقت لازم را نداشت. در اواخر نیمه اول ضربه برق‌آسای عبدالکریم حسن هم به تیر دروازه گل‌گهر خورد و یک سوپرگل از دست رفت و در نهایت نیمه اول با همان یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.

 

نیمه دوم هم با  میدان‌داری پرسپولیسی‌ها شروع شد. در همان دقایق ابتدایی، اورونوف می‌توانست خودش و پرسپولیس را دو‌گله کند اما ابتدا در مصاف تک به تک با اخباری توپ را به بدن او کوبید و در برگشت هم با یک ضربه عجیب که شاید ناشی از شکم‌سیری او بود، توپ را به بالای دروازه خالی از دروازه‌بان حریف زد. نکته عجیب اینکه تا این دقایق تقریبا تیم گل‌گهر حتی یک بار هم به صورت جدی دروازه پرسپولیس را تهدید نکرده ‌ و رفیعی مجبور به هیچ واکنشی نشده بود.

 

سرانجام در دقیقه 63 بود که چشم‌مان به جمال دروازه‌بان جوان پرسپولیس روشن شد. توپ در پشت محوطه جریمه به تورس رسید و شوت او با برخورد به سعید سحرخیزان در پشت محوطه 6 قدم پرسپولیس متوقف شد و در برگشت باز هم تورس بود که شوت زد اما ضربه‌اش از کنار دروازه بیرون رفت تا همچنان هیچ شوت در‌چارچوبی از تیم گل‌گهر نبینیم.

 

نمایش ناامیدکننده شاگردان اوزونیدوس همچنان ادامه داشت اما یکی دو تعویض از سوی او شرایط را تا حدودی تغییر داد و چند دقیقه بعد بهترین فرصت گل‌گهر به دست آمد. زائرکاظمینی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و در شرایطی که می‌توانست با پاس به ممی‌زاده او را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار دهد اما این کار را نکرد و خودخواهی او باعث شد تا با واکنش رفیعی فرصت از دست برود.

 

در دقایق پایانی هم اتفاق خاصی رخ نداد و در نهایت این پرسپولیس بود که در یک بازی سخت به پیروزی رسید و با قدرشناسی از هدیه مس رفسنجان و محرم‌ نویدکیا، اختلافش را در جدول با استقلال به یک امتیاز رساند.

 

 

کدخبر: ۵۵۵۶۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر