کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۱۵
تاریخ خبر:

دو یادداشت درباره بیرانوند و نکونام

دو یادداشت درباره بیرانوند و نکونام

کسی مصدومیت بیرانوند را گردن نمی‌گیرد و نکونام هم با نشست خبری «حال» نمی‌کند!

هفت صبح| در این صفحه دو یادداشت ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را می‌خوانید:



خودتان را خسته نکنید، گردن نمی‌گیرند

 

مصدومیت علیرضا بیرانوند در برهه حساس لیگ‌برتر شوک بزرگی به پرسپولیس و هوادارانش وارد کرده است. درباره این مصدومیت اخبار متفاوتی وجود دارد اما چیزی که منطقی به نظر می‌رسد، روایت باشگاه پرسپولیس از ماجراست. ابتدا بخش پزشکی تیم ملی بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که بیرانوند در تمرینات تیم ملی مصدوم نشده است اما توضیحات باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که این اتفاق در اردوی تیم ملی برای بیرانوند رخ داده و ظاهرا کوتاهی از بخش پزشکی تیم ملی بوده است.

بیانیه پرسپولیس البته بسیار بلندبالا و کامل است و جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد اما خدمت دوستان در این باشگاه عرض می‌کنیم که دارند وقت خودشان را تلف می‌کنند. کلا در این تیم ملی هیچ کس هیچ چیز را گردن نمی‌گیرد. نه ضعف‌ها را قبول می‌کنند، نه به انتقادها توجه می‌کنند و نه حتی به وعده‌های خودشان عمل می‌کنند. درباره ماجرای مصدومیت بیرو هم احتمالا دو روز دیگر شجاع خلیل‌زاده مصاحبه می‌کند و می‌گوید: «چرا وقتی کی‌روش مرا 8 سال دعوت نکرد و فوتبالم را نابود کرد، کسی از این حرف‌ها نمی‌زد؟ مشکل اینجاست که سرمربی تیم ملی ایرانی است و می‌خواهند به بهانه مصدومیت بیرو او و بازیکنان را بکوبند!» احتمالا سردار آزمون هم به زودی یک استوری با تصویری از کادر پزشکی تیم منتشر می‌کند و می‌نویسد: «شما بهترین پزشکان تاریخ تیم ملی هستید.» خلاصه که خودتان را اذیت نکنید و بی‌خیال ادامه ماجرا شوید. در این دعوا دوستان در تیم ملی کم نمی‌آورند. مطمئن باشید.»

 

به ما هم حق می‌دهید که با شما حال نکنیم؟

 

مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال روز جمعه در نشست خبری قبل از بازی با مس رفسنجان، درباره شرکت نکردن دوباره جواد نکونام در نشست‌ها گفته: «اتفاقاً داشتم با دوستانم صحبت می‌کردم و گفتم شاید او با کنفرانس مطبوعاتی حال نمی‌کند. اما من با شما حال می‌کنم و شما را دوست دارم و علاقه دارم که شرکت کنم.» به همین راحتی! استاد چون با کنفرانس مطبوعاتی حال نمی‌کند، در آنها شرکت نمی‌کند.

قانون هم اصلا اهمیتی ندارد. جریمه‌ای هم اگر باشد، باشگاه پرداخت می‌کند. فدای سر آقا جواد! ولی وقتی هاشمی‌نسب چنین استدلالی را مطرح می‌کند، آیا به خبرنگاران هم حق می‌دهد که با او حال نکنند و نشست خبری او را تحریم کنند؟‌ به هر حال، آنها هم آدم هستند و حق دارند با کسی حال نکنند و نخواهند با او حرف بزنند. اما اگر بخواهیم جدی‌تر به این ماجرا نگاه کنیم، واقعیت این است که جواد نکونام با سابقه سال‌ها بازی در تیم ملی و لالیگا، کاملا غیرحرفه‌ای رفتار می‌کند.

اصلا لالیگا نه، اگر او در یک تیم مثلا اماراتی کار می‌کرد، جرات داشت به خاطر حال نکردن، به نشست‌های خبری نرود؟ ممکن است او دلیل دیگری هم داشته باشد. مثلا سوالاتی که پاسخ دادن به آنها می‌تواند تیم را به حاشیه ببرد. اما این هم دلیل قانع‌کننده‌ای نیست. او خیلی راحت می‌تواند به قانون احترام بگذارد، در نشست‌های خبری شرکت کند و اگر دوست نداشت به سوال خاصی پاسخ بدهد، خیلی محترمانه عذرخواهی کند و به سراغ سوالات بعدی برود. واقعا چنین کاری اینقدر سخت است؟

 

 

کدخبر: ۵۵۵۶۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر