کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۵۵۴
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| درباره تاج و تراکتورسازی

نکته‌بازی| درباره تاج و تراکتورسازی

دو یادداشت ورزشی در ستون نکته‌بازی روزنامه را بخوانید

هفت صبح|  ما اصلا مثل شما حس نمی‌کنیم آقای تاج! «دو باشگاه مشکل جدی ندارند اما بارگذاری مدارک در اختیار خودشان است. آخرین تحولات را فقط خودشان می‌دانند. البته ما هم آنلاین روی سیستم می‌توانیم ببینیم. وزیر محترم ورزش از این موضوع اطلاعات دقیقی دارند و بعد از عید ایشان چهار جلسه راجع به مجوز حرفه‌ای برگزار کرد تا مشکلات این دو باشگاه را حل کند.

 

من حس می‌کنم مشکل جدی‌ وجود ندارد.» این صحبت‌های جناب آقای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای اخذ مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیاست. با این جملات ما دیگر خیال‌مان راحت است که این دو باشگاه اگر سهمیه بگیرند، در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت. مخصوصا آنجا که فرمودند: «من حس می‌کنم مشکل جدی‌ای وجود ندارد.» اصلا دل آدم قرص می‌شود! اصلا همین که با قاطعیت حرف نمی‌زنند، خودش نوعی امیدواری است! فارغ از شوخی!

 

ما قبلا خیلی از این وعده و وعیدها را از مدیران فوتبالی کشور شنیده‌ایم که با قاطعیت درباره موضوعی صحبت کرده‌اند اما آن اتفاق رخ نداده است. چه برسد به اینکه دیگر خبری از وعده قطعی نباشد و استاد فقط حس کند که مشکلی جدی وجود ندارد! با این وضعیت، ما حس می‌کنیم که مشکلات جدی و زیادی وجود دارند که می‌توانند دردسرساز شوند. همین فدراسیون در یکی دو سال اخیر به دلایلی مثل سندسازی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شده و واقعا نگرانیم که این بار هم همین اتفاق رخ دهد و ماجرا با جریمه ختم به خیر نشود و اتفاقاتی وحشتناک‌تر مثل اخراج از لیگ قهرمانان و محرومیت‌های چند ساله از حضور در این مسابقات گریبان باشگاه‌های ما را بگیرد.

فخر بفروشید‌ اما احساس مسئولیت هم بکنید!

بازی حساس تراکتور و سپاهان انتظارات هواداران دو تیم و فوتبالدوستان را برآورده نکرد. با توجه به حضور دو سرمربی خارجی روی نیمکت دو تیم و کلی بازیکن گران‌قیمت داخلی و خارجی و چند بازیکن باانگیزه در ترکیب دو تیم و البته حضور دو صدرنشین جدول گلزنان و صدرنشین جدول پاس گل‌ها، پیش‌بینی می‌شد شاهد یک بازی جذاب و پرحادثه باشیم اما به جز چند دقیقه کوتاه از دقایق میانی نیمه اول، بازی جذابیتی نداشت و بدون گل به پایان رسید.

 

نکته مهم اما استقبال کم‌نظیر هواداران تراکتور از این بازی بود که تصاویرش حتی در معروف‌ترین و پربیننده‌ترین پیج‌های اینستاگرامی ورزش جهان هم منتشر شد و بازخورد فوق‌العاده‌ای داشت.

 

این استقبال از بازی از سوی هواداران تراکتور، قطعا باعث افتخار است و یک بار دیگر اهمیت فوتبال و تراکتور را در زندگی مردم تبریز نشان می‌دهد اما واقعیت این است که نشستن هواداران روی لبه دیواره مرتفع طبقه آخر استادیوم سهند، هرچقدر زیباست، خطرناک هم هست.

 

تصاویر دیگری هم منتشر شده که نشان می‌دهد پسران و دختران جوان هوادار تراکتور، از در و دیوار بالا می‌روند تا خودشان را به سکوها برسانند. این تصاویر از سوی رسانه‌های رسمی و هواداری باشگاه هم منتشر شده و دوستان به آن افتخار کرده‌اند اما سوال این است که اگر خدای نکرده برای یک هوادار اتفاقی رخ می‌داد، چه کسی در این باشگاه باید جوابگو می‌شد؟ آیا بهتر نیست به جای فخر فروختن با این تصاویر، کمی بیشتر احساس مسئولیت کرد و برای این هواداران عاشق، امکانات حداقلی و استاندارد را ایجاد کرد تا مجبور نشوند برای دیدن بازی تیم محبوب خودشان، با جان‌شان بازی کنند؟

 

 

کدخبر: ۵۵۵۵۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر