کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۸۸
تاریخ خبر:

بازگشت یک لیگ پر سر و صدا و حساس

بازگشت یک لیگ  پر سر و صدا و حساس

اگر وضعیت لیگ‌برتر را در تعطیلات نوروز فراموش کرده‌اید، این مطلب را بخوانید

هفت صبح| از فردا رقابت‌های لیگ‌برتر با برگزاری دو بازی عقب ‌افتاده پیگیری ‌‌و از شنبه آینده هفته بیست و دوم آغاز می‌شود. برای اینکه ببینیم تیم‌های بالانشین و ته‌جدولی چه شرایطی دارند، وضعیت این تیم‌ها را در آستانه شروع دوباره لیگ‌برتر مرور می‌کنیم.

 

مدعیان

استقلال

در آخرین بازی سال گذشته، به سختی توانست تیم هوادار را با یک گل شکست بدهد و اختلاف 3 امتیازی با پرسپولیس را حفظ کند. نمایش استقلال در آن بازی با انتقادات شدید در رسانه‌ها و فضای مجازی روبرو شد. استقلال در اولین دقیقه بازی مقابل هوادار به گل رسید و تا پایان بازی از اندوخته خود با چنگ و دندان محافظت کرد. این نمایش، نگرانی‌هایی را هم برای هواداران استقلال به وجود آورد. این تیم در بازی هفته بیست و دوم خود میزبان مس رفسنجان خواهد بود، همان تیمی که در جام حذفی این تیم را کنار زد!

 

پرسپولیس

 

شاگردان اوسمار قبل از شروع سال جدید، پیکان را با دو گل شکست دادند و روند خوب را حفظ کردند. شاید تعطیلی لیگ و فیفادی برای این تیم در بدترین مقطع رخ داد و بعید نیست این تیم و بازیکنان روی فرمش را از شرایط ایده‌آل هفته‌های پایانی سال گذشته خارج کرده باشد. این نگرانی برای هواداران وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم آنها در هفته پیش رو، باید در سیرجان یکی از سخت‌ترین بازی‌های باقی‌مانده خود را مقابل گل‌گهر انجام دهند. با توجه به شرایط جدول، پرسپولیس در این بازی اصلا حق از دست دادن امتیاز را ندارد.

 

تراکتور

 

به نظر می‌رسد تیم محبوب تبریزی‌ها در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. این تیم در بازی هفته بیست و یکم خود با نتیجه 2 بر صفر شمس‌آذر را در قزوین شکست داد، بدون هیچ حرف و حدیثی! این کاری بود که خیلی از تیم‌های مدعی نتوانستند انجام دهند. سپاهان در قزوین به شمس‌آذر باخت و استقلال با خوش‌شانسی یک امتیاز گرفت اما تراکتور به راحتی تیم شگفتی‌ساز قزوینی را برد. این تیم فردا بازی عقب‌افتاده خود مقابل سپاهان را برگزار می‌کند و اگر بتواند حریف را شکست بدهد، جای این تیم را در مثلث مدعیان قهرمانی خواهد گرفت.

سپاهان

 

پس از دو ماه مصیبت‌بار و تحمل 7 باخت در 8 بازی، به نظر می‌رسد ژوزه مورایس توانسته تیمش را از یک بحران عمیق نجات بدهد. دو پیروزی متوالی در دو بازی دشوار مقابل فولاد و گل‌گهر، تا حدودی روحیه را به بازیکنان این تیم بازگردانده است اما آنها برای رسیدن به ثبات کار سختی را در پیش دارند و باید در تبریز تراکتور را شکست بدهند تا از قافله مدعیان عقب نمانند. این بازی حاشیه‌های زودهنگام زیادی هم داشته و هر نتیجه دیگری باعث خواهد شد تا آخرین امیدهای این تیم برای قهرمانی در این فصل تقش بر آب شود.

 

فانوس به دستان

 

استقلال خوزستان

 

تا پایان نیم‌فصل اول، هیچ امیدی به بقای این تیم در لیگ‌برتر وجود نداشت. آنها فقط یک پیروزی به دست آورده بودند و روندشان به شدت ناامیدکننده بود اما در تعطیلات نیم‌فصل وضعیت این تیم تغییر کرد و حالا در میان تیم‌های منطقه سقوط، بیشترین امید را برای بقا دارند. خرید چند بازیکن خارجی خوب و نتایج بهتر مثل دو پیروزی مقابل آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن اصفهان و دو تساوی مقابل فولاد و شمس‌آذر باعث شد تا این تیم از رده آخر جدول جدا شود. دو تیم دیگر منطقه سقوط کار دشواری برای بقا در پیش دارند.

 

نساجی مازندران

 

با وجود رفتن مربی اسپانیایی و آمدن ساکت الهامی، هنوز پیشرفت خاصی در نمایش‌ها و نتایج نساجی دیده نمی‌شود. آنها البته توانستند شمس‌آذر را که افت کرده با یک گل شکست بدهند اما باخت به آلومینیوم تحلیل رفته دوباره هواداران پرشور این تیم را ناامید کرد. نساجی که فقط 15 امتیاز دارد، برای بقای قطعی حداکثر به 15 و حداقل به 13 امتیاز نیاز دارد اما با روندی که از این تیم می‌بینیم، تصور بقا در لیگ‌برتر واقعا دشوار است. مگر اینکه الهامی با روش خاص خودش یک بار دیگر معجزه کند و نساجی را نجات دهد.

 

صنعت‌نفت آبادان

 

تلخ است اما نزدیک‌ترین تیم به سقوط به لیگ یک، تیم محبوب و دوست‌داشتنی صنعت‌نفت است. با 13 امتیاز در 21 بازی، تیم آبادانی کار سختی برای بقا در لیگ‌برتر دارد. سهراب بختیاری‌زاده هم نتوانست کمکی به این تیم کند و در اتفاقی عجیب، فراز کمالوند که یک بار آمده و پشیمان شده بود، دوباره برگشت و هدایت این تیم را برعهده گرفته است. خیلی چشم‌مان آب نمی‌خورد که او موفق شود اما محبوبیت او در میان آبادانی‌ها می‌تواند به او فرصت و آرامش را هدیه کند و شانس بقای این تیم در لیگ‌برتر بیشتر شود.

 

 

کدخبر: ۵۵۵۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر